Zwanger na ongedaan maken sterilisatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bikergirl, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bikergirl

Bikergirl Nieuw lid

20 jan 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Bikergirl, 20 jan 2011
    Laatst bewerkt: 20 jan 2011
    Hoi dames,
    Na een paar bezoekjes aan deze site heb ik me ook ingeschreven om mee te kletsen. Maar het viel mij wel op dat er weinig dames in hetzelfde schuitje zitten als ik. Ik zal het uitleggen.

Na een sterilisatie van 5 jaar heeft mijn man dit in 2008 ongedaan laten maken. Hij heeft daarna 2 keer een test laten doen, 1e was weinig actief zaad, 2e was al iets meer actief zaad (was in 2009). Sinds 10 maanden zijn wij echt actief bezig om zwanger te worden, maar tot op heden nog geen enkel teken van iets wat lijkt op een zwangerschap. Ik weet dat het niet zo een-twee-drie gaat, maar iedere maand is wel weer een beetje teleurstellend. Helemaal als iedereen om je heen lekker zwanger wordt, jullie weten vast wat ik voel... :(

Ik heb 2 keer een ovulatietest bij mezelf gedaan, en heb netjes een eisprong rond dag 15/16.

Is er iemand van jullie met ervaring waarbij het wel gelukt is die mij een beetje hoop (en misschien tips) kan geven?

Groetjes Bikergirl

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

He hoi,

Hier zijn over het algemeen "jonge" vrouwen die een gezinnetje willen / hebben dus dat sterilistatie vaak nog niet aan de orde is is opzich wel logisch.

De kans van slagen van een hersteloperatie zijn volgens mij niet spectaculair. Dat er levend / bewegend zaad is geconstateerd is natuurlijk mooi.
    Was het volgens de onderzoeker geschikt zaad om spontaan zwanger van te worden? DIt lijkt me wel van belang.

Je zegt dat jij een vruchtbaarheidstest hebt gedaan..maar neem aan dat je een ovulatietest bedoeld?
    Je vruchtbaarheid kan je namelijk niet "even" testen ;)
    Een eisprong wil niet zeggen dat je ook echt goed vruchtbaar bent.

Elmo

3. Bikergirl

Bikergirl Nieuw lid

20 jan 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Elmo,

Ja, ovulatietest bedoel ik. Heb ik even aangepast...

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Weet je wel hoe het nou precies zit met het zaad dan?

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier een zelfde geval. Mijn man kreeg in 2007 een vaso-vasostomie (iets van 4 jaar gesteriliseerd geweest). Zijn zaad is redelijk, maar niet om te juigen.
    Na 5x IUI was ik zwanger (helaas miskraam). Sindsdien niet meer zwanger geweest, maar dat heeft ook andere redenen.
    We gaan nu voor IVF.
    Dus... zolang er zaad is is er hoop. De kansen op spontane zwangerschap nemen af naarmate de sterilisatie langer geleden is, maar in de malle molen zijn er nog kansen zat.
    Tip: laat je niet te lang afschepen, zeker als het sperma-onderzoek neit geweldig is.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zie dat je al 10 maanden bezig bent. Dan zou ik langzamerhand aan de bel gaan trekken (beetje afhankelijk van hoe de zaaduitslagen zijn).

7. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Hier wel een succes verhaal. Man is mei 2009 geopereerd nadat hij ruim 4 jaar daarvoor gesterilliseerd is geweest en wat schepte onze verbazing in september, hij is 100% hersteld en zaad was keurig, boven het gemiddelde! Na 8 maanden zwanger helaas een MA, 4 maanden later weer zwanger, helaas een MK en nu 2 maanden later wederom zwanger en het lijkt nu goed te gaan.

Ik zou inderdaad maar een met de huisarts gaan praten zeker als de uitslag van zaad niet top was. Ik hoop uiteraard dat het alsnog spontaan komt!
    Ik zal voor je duimen!!!

8. Bikergirl

Bikergirl Nieuw lid

20 jan 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Gelukkig toch een succes verhaal, dat geeft in ieder geval wat hoop.
    @ aankomendemama; van harte! Hopen dat het nu goed gaat.
    We hebben wel besloten om een stap verder te gaan en in februari (na onze wintersport) naar de huisarts te stappen.
    Mijn man wilde het eerst gewoon proberen, hij heeft al 3 gezonde kids op de wereld gezet. Maar ik wil nu wel graag een stap verder. Ik ben nog nooit zwanger geweest (voor zover ik weet) en ik ben al 33.

@ Elmo: Ik weet niet precies hoe het in dat zaadonderzoek staat, maar we bespreken dat dan met de huisarts.

Deel Deze Pagina