hallo meiden! ik ben nog maar net zwanger en dolgelukkig. ik moet het nog wel allemaal even laten bezinken. volgende week gaan wij op vakantie naar turkije zijn er dan belangrijke dingen waar ik op moet letten. zoals voedsel? en heb je in dit vroege stadium ook last van zwangerschapsmasker? of komt dit later... alle tips zijn welkom, en hopelijk hebben de andere er ook meteen wat aan!
hallo, je mag geen rauw eten (rood vlees, niet goed doorbakken) schepijs word afgeraden omdat daar in het buitenland geloof ik nog wel eens rauw ei voor word gebruikt... zwangerschapsmasker is van toepassing vanaf dat je zwanger bent/hormonen HCG aanmaakt, dus ja je hebt wel kans op een zwangerschapsmasker, goed insmeren met een hoge factor... verder veel drinken en genieten
Ik heb hetzelfde probleem. En ik ben vooral heel moe. Ben bang dat ik alleen maar slaap! Fijne vakantie!!
Op de site van de voedingswijzer staan alle dingen waar je op moet letten, verder goed letten op dingen die ze in het buitenland sowieso afraden. Geniet van je vakantie!
ik heb nu nog weinig symptomen. geen last van misselijkheid en ook niet echt moe. ik hoef ook niet vaak te plassen. dus het valt allemaal wel mee, maar misschien is dat over een week anders. als ik moe ben ga ik gewoon de hele dag onder de parasol op het strand liggen. een nadeel is wel dat we met mijn ouders en broertje mee gaan. hopelijk heeft mijn moeder nog niks in de gaten. we willen het ze pas vertellen als we het hartje gehoord hebben. spannend!
Volgens mij is zwangerschapsmasker pas echt van toepassing na de derde maand en dus niet in het eerste trimester. Tenminste dat staat me bij van de info die ik had uitgezocht toen ik zwanger werd. (weet het niet meer 100% zeker) rauw ei wordt in alle gevallen altijd afgeraden wegens samonella, niet alleen voor zwangere vrouwen dus. Mocht je samonella krijgen, dan is dit niet schadelijk voor de baby. Mijn bronnen: VK & HA en een vriendje die Gyn is... naast alle verschillende webpagina's! (wilde heel graag weer een heerlijk lopend ei eten namelijk ipv die bagger hardgekookte eieren, dus echt zorgvuldig uitgezocht). Lekker genieten van de heerlijke vis & groenten die ze er bereiden zou ik zeggen... en van de hele vakantie! Succes met verbergen van je nu nog kleine geheimpje!
Gefeliciteerd, spannend! Ik hoop dat je het nog geheim kunt houden voor je moeder. Die van mij rook al vrij snel 'onraad' (al was het een complete verrassing toen we het vertelden, ze vond me wel anders de laatste weken).
ik lees ook mij, ga vrijdag naar frankrijk, dus geen kaasjes hihi, je moet ook oppassen met salades in een restaurant want je weet niet hoe goed het is gewassen en omdat het uiteraard niet warm bereid is dat van dat ijs vond ik een goed tip
salades en rauwkost worden in dat soort landen altijd gewoon met kraanwater gewassen en aangezien dat al niet echt prettig kan zijn als je niet zwanger bent, zou ik daar mee oppassen. Ook ijsklontjes in je cola e.d. worden gemaakt van gewoon kraanwater. Verder zorgen dat alles gewoon goed doorbakken is als het rood vlees betreft of kip enz maar dat moet normaal ook. IJsjes idd niet langs de kant van de weg kopen, alleen verpakt ijs.
zwangerschaps masker kan je ten alle tijden krijgen! Dit heeft niets met zwangerschapshormoon te maken. Ik ben nu voor het eerst zwanger en kreeg 3 jaar geleden (toen ik nog aan pil was) ineens last van een zwangerschapsmasker oftewel een bruine snor. Die verkleuring heeft te maken met je pigment en dit verandert dus tijdens zwangerschap (tijdens zwangerschap heb je dus verhoogde kans) Hoge faktor gebruiken en niet te veel/te lang direct in de zon zitten. Fijne vakantie!