hoe plaats je een maxi cosi in de auto

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babygirl1988, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babygirl1988

9 mrt 2007
    14
    0
    0
    veendam
    ik heb een vraagje hoe plaats je eigenlijk een maxi cosi in de auto als je hem op de achterbank hebt moet ie dan in het midden of maakt dat niet uit ? en moet het gezichtje naar de achterraam toe of naar de voorraam ? want me broers vriendin heeft het aan de deurkant zitten en het kan dan naar de achterraam kijken. maar lijkt mij dat dit niet zo hoort dat je hem in het midden moet zitten en dat het naar de voorraam kan kijken. want als je zelf alleen in de auto zit en je plaatst het achterin dan moet je het toch kunnen zien. en als je hem dan naar de achterraam laat kijken dan zie je hem toch niet. dus kan iemand mij dat uitleggen? Groetjes marina

2. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Als je baby met zijn of haar gezichtje naar het voorraam ligt, kan die gelanceerd worden (zo door je voorruit heen, als die in het midden op de bank zit), lijkt me. Je moet met zijn of haar ruggetje naar het het raam.

3. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ik heb Moira nu altijd op de achterbank zitten, aan de linker of rechter kant. Nooit in het midden. Ze zit met haar gezichtje richting de achterkant van auto - dus ze kijkt naar de leuning van de achterbank. Haar rug tegen de achterkant van de voorstoel aan.
    In begin ging ik in principe nooit met de auto alleen met Moira, dus ik zat atlijd met haar achterin. Nu dat ze wat ouder is, kan ze makkelijk alleen achter zitten want ze valt toch gelijk in slaap :)

Je kan van de knuffels kopen met daarin een spiegeltje. Kan je via jou achteruitkijk spiegel in de knuffel spiegel kijken. Zo kan je je kindje ook zien.

Ik hoop dat je wat aan mijn aantworden heb. Success

lfs Sal

4. babygirl1988

9 mrt 2007
    14
    0
    0
    veendam
    bedankt voor jullie antwoorden ben een stuk wijzer geworden haha :D kan je die spiegeltje gewoon in een auto zaak kopen of in een baby winkel ? groetjes marina

5. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
  6. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    De maxi-cosi moet altijd achterstevoren op de bank of stoel staan. Als je hem anders neer zou zetten, kun je hem trouwens ook geneens goed vast zetten.
    Op de voorstoel mag je hem alleen neerzetten als je geen airbag hebt of hem uit kan zetten aan de bijrijderskant.

7. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    oooohhhh
    goed dat ik het filpmje nu gezien hebt want wij deden het altijd anders.

oeps juist de maxi-cosi andersom de kleine kijkens naar onze neksteun. maar wel links of rechts in de auto.
    en vast met de gordels maar wel het omgekeerde mmmhh.

zal ik het maar toch zo doen dan net als de afbeelding,? ik vind dat zo eng .

waar kun je die spiegels halen dan want ik wil hem telkesn in de gaten kunnen houden.

pffff :rolleyes:

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Meid, sorry hoor ik wil je niet aanvallen of zo, maar hoe kan dat dat je al 7 maanden lang de MC verkeerd (en dus niet veilig) in de auto gehad hebt? Dan heb je toch niet goed de gebruiksaanwijziging gelezen...

Die spiegels krijg je bij prenatal geloof ik.
    Die moet je dan aan de neksteun van de achterstoelen maken en dan kun je via jou spiegel je baby zien.

9. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    maar andersom (met gezicht naar voorkant toe) kan toch eigenlijk niet? de gordels kun je toch niet vastmaken dan?

10. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik had hem bijna goed! Yassir past al een tijd niet meer in de maxi cosi, maar toen die er in paste deed ik het bijna goed :D . De gordel die voor moet deed ik niet vast zetten bij de mc.

Ik heb echt boekjes gelezen en bij andere mensen gekeken in de auto(als we bij de stoplicht stonden ging ik ff gleuren :oops: ).

11. sweetangel100

Ja maar... Zo moeilijk is het toch niet om het goed te doen :( ... Het is toch ook superbelangrijk dat je hem goed erin zet, anders is het toch helemaal niet veilig!

12. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ja das waar

13. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    nou kijk ik heb deze nu net nieuw,
    en daarvoor hadden we zo'.n ouderwetse 1 daar zat geen gebruiksaanwijzing bij (tweedehands ergens gekocht.)

omdat we geen auto hebben,, hadden we er geen verstand van wat wel of niet veilig was..
    en ik heb het nog nooit gedaan.

nu hebben we een nieuwe en waneer we er gebruik van maken deden we het op onze manier, maar wel veilig en stevig.

je kon eraan trekken en doen maar er zat geen beweging in .
    nu ik dat filmpje gezien heb weet ik wat ook veiliger kan.
    snapsss.

duss goed dat ik er nu achterkomt dan dat er strax een ongeluk gebeurde en ik helemaal van niks wist toch?

en wanneer gebruiken we het nou in de auto, we hebben geneens een auto alleen wanneer we een x bij mijn stiefvader in de auto zitten en boodschappen gaan doen.

(kan ook een hoop gebeuren) maar dan hebben we het wel dubbel gecheckt voordat we gaan rijden.

maar goed.
    het ging om de veiligheid en nu weten we er meer van zodat we het de volgende x beter kunnen doen.

;)

14. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
  15. sweetangel100

Hier sluit ik me bij aan... Anders denk ik dat ik niet zo netjes kan blijven... :evil:

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dan maar niet netjes....

Vind het echt kwalijk dat je zulke dingen nogsteeds gebeuren. Ookal heb je hem 2de hands (zou ik voor mijn kids al nooit doen maar oke) dan nog heb je als ouders de verantwoordelijkheid over de veiligheid van je kids. Je gaat toch niet lukraak een autostoel in de auto zetten. Volgens mij in België was pasgeleden nog op het nieuws dat ouders veroordeeld waren voor het onjuist vervoeren van hun baby die was overleden ofzo (staat me iets van bij maar weet het niet meer 100% zeker). Ik vind dat je er wel erg makkelijk en simpel over doet.

17. sweetangel100

Ik kan er ook echt met mijn hoofd niet bij dat deze dingen gebeuren... Al koop je een tweedehandse oude, dan nog ga je toch zeker op internet of zo zoeken hoe die goed erin moet? ... En dan ook nog zeggen dat hij echt wel stevig en veilig erin stond ](*,) .... Nee ik ben hier echt ondersteboven van.

18. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Ik begrijp dit echt niet. Vind je dan niet dat je de verantwoordelijkheid hebt om je kind goed te willen vervoeren? Zelf met een oude MC zoek je toch even uit hoe je die moet plaatsen. Ga even 3 minuten GOOGLE-en en je hebt het al. Vraag het op het CB.... :-k of vraag het aan een andere moeder!
    Wat ik dan helemaal niet begrijp is dat nu je weet dat je je kind al die tijd ONVEILIG vervoerd hebt dat je ook nog zegt dat hij stevig en veilig erin stond :confused: :confused: Er was niks veiligs aan. Je hebt alleen ontzettende mazzel gehad dat je geen ongeluk hebt gehad!

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Rustig meiden, ze dácht dat ze t goed had gedaan. Iedereen maakt fouten en hier leren we weer van. Informeer jezelf goed voordat je gebruik maakt van iets. Maar gelukkig is er idd geen ongeluk gebeurt want dan sla je je zelf voor je kop en vergeef je t jezelf never nooit meer.. :pale: Ik praat t niet goed maar bedenk wel dat wij ook maar mensen zijn hè en we willen allemaal t beste voor de kleine (neem ik aan tenminste)!

20. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    dank je.
    dat probeerde ik ook uit te leggen.

Kijk ik had het liefst gehad dat er iemand tegen mij zei van he loesmari,
    is het niet verstandiger dat je ff gaat googlen,of ff aan de cb vraagt hoe je het beste de mc kunt vastmaken in de auto?
    zo kunnen we elkaar helpen in dit maatschappij dan elkaar dingen te verwijten.
    Als je ergens verstand van hebt,kun je een ander een hoop helpen door het op een normale fatsoenlijke manier uit te leggen.

als ik een lang verhaal ga neer zetten van dat we ook aan de cb gevraagd hadden , en ze ons verteld hadden(toen we de oude nog hadden) wat veiliger was , zei ze tegen ons dat we die wel konden gebruiken maar als we het echt veiliger wilden we een nieuwe moesten kopen.

ik denk heus wel aan de verantwoordelijkheid, en sommige hebben meteen een dure autostoel kunnen halen,
    daar dachten wij niet aan want we hebben geen eens een auto :(

dus vandaar dat we die tweedehandse gekocht hadden,tot er vertelt werdt dat het niet zo veilig was.

(en dan komen er mensen zeggen zonder je te kennen dat je wel meer verantwoordelijkheid kunt opbrengen voor je kind)

we hebben het nu over een maxi-cosi, maar ondertussen gebeurt er misschien wat met je eigen kind of andere kids een ander soort ongeluk.) met jou in de buurt.

dan zult niemand je er op aan spreken dat je wel je verantwoordelijkheid had moeten gebruiken.

maar goed ik hou erover op.

(zoals ze al zei) we zijn allemaal mensen, er is niks gebeurt gelukkig :rolleyes: dus ben ik nu op tijd met de veiligheid in de auto,als ik weer ga rijden bij iemand in de auto.)

Deel Deze Pagina