Ik moet het even kwijt hoor, ik maak me super druk zo erg dat ik nit eens kan eten Mijn kindje veranderd zo, ze was heel erg tevreden en rustig en nu veranderd ze als een blad aan de boom. Ze eet slecht haar flesje 165 gaat niet leeg ze ze maakt hooguit 130cc op. Haar ontlasting is een drama ze poept maar eens in de 3 ..4 dagen die ontlasting die dan komt is gewoon goed en normaal van dikte ook haar darmen rommelen vol op en zijn goed actief...heb nu een middeltje van de huisarts en moet mee in het flesje om er voor ze zorgen dat ze het met meer regelmaat gaat krijgen. soms kijkt het er opdat ze gewoon niet weet hoe ze van haar ontlating af moet komen of zo? Verder is ze super onrustig overstrekt zich veel slaapt snachts wel maar huilt in haar slaap..... overdag wil ze bijna niet slapen en voorheen naar elke voeding. Ik baker haar wel in want anders houd ze zich zelf wakker met haar handjes. Die vliegen de hele dag overal heen, net als haar benen. Ze komt uit een stuitligging... Verder ben ik soms erg bang dat ze veel uit mijn zwangerschap heeft mee genomen en dat dit er nu uit komt? zou dat mogelijk zijn dat ze veel stress bij zich heeft? en dit voor blokades in haar lichaam zorgt.....Ik heb in mijn zwangerschap eigelijk voordurend blood gestaan onder stress... mijn moeder was ziek en werd opgegeven.. ze had kanker..en werd zieker en zieker... kreeg weer een opleving en vhet leek iets beter tegaan, ze kreeg epilepsie en werd dement tot haar laatste zucht heb ik haar bijgestaan..... tot ze overleed 29dec 2006..in oktober werd me ook nog verteld dat me schoonmoeder ook kanker had, greeg ook chemo wrd ziek en ook daar was niet van bekend hoe of wat haar toekomst zou zijn(gelukkig hebben we deze week gehoord dat ze helemaal schoon is!)De begravenis van mijn moeder en de dagen erna waren heel zwaar..ik was toen 26weken... en het verwerken is moeilijk... zeker dagen als nu net moederdag voor mij de eerte keer als mama....maar ook zonder eigen ma, heel verdrietig. En nu het wel steeds minder lijkt tegaan met me kindje maak ik me alleen maar druker, wat kan ik doen....ik weet het niet meer...machtloos, zit tedenken aan een osteopaat, zou ze echt een tik me gekregen hebben van het verleden? of zou het wat anders zijn....je hoord over sprongetjes... verkeerde voeding..je leest zo veel(teveel ) koemelkallegie kan ook nog... dit maakt het allemaal nog ingewikkelder...maar het knaagt aan me dat het mischien wel door mij komt, of door mij ik vraag natuurlijk niet om al dit verdriet..en stress was niet tevoorkomen tis allemaal niet niks! Sorry ik moest het even kwijt hoor Maar mischien is er iemand die zich er een beetje herkent en mij kan vertllen dat een ongeboren kindje meer mee krijgt dan wij weten.... en hoe kan ik haar dan wel helpen .. Groetjes jantina
Wil niet verkeerd begrepen worden, maar zou het niet kunnen zijn dat jou kindje de spanningen van jou voelt ? Ik dacht ook net als jou, de ergste dingen kwamen voorbij, maar kwam er na een aantal weken achter dat als je zelf rustiger en minder gespannen bent, het met je kindje ook beter gaat (geldt niet alleen voor baby's). Het is nogal niet wat, wat je allemaal moet verwerken. Zoveel in een paar maanden tijd en dan zelf ook nog eens mama worden. Misschien kun je er eens over praten met je huisarts. ik wens je heel veel sterkte en rust toe om dit allemaal te verwerken. Liefs Monique
Dat een ongeboren kind méér meekrijgt dan dat wij willen, weet ik 100%! Ik ben nl tijdens de zwangerschap aan mijn rug geholpen door een ortho-manueel-arts. Die behandeld je met hamer en beitel volgens de Sikkes-methode. Toen ik, ná de bevalling wéér een behandeling moest ondergaan, hadden we Glenn meegenomen. Die begon hevig te huilen toe hij de geluiden hoorde van de hamer en beitel. Toen de arts stopte, stopte Glenn ook met huilen. Maar het is dus allemaal niet niets wat jij hebt meegemaakt zeg! Petje af voor jou. Er word wel eens gezegt dat een baby die in een stuit via de normale weg geboren word, káns heeft op verschoven wervels. Ik denk dat een osteopaat in jouw geval geen kwaad kan. Wat zegt je huisarts hier allemaal van? Ik neem aan dat je die wel op de hoogte hebt gesteld van Britt haar ommekeer? Ik wens je iig héél veel sterkte/succes, maar bovenal heel veel geluk met je wonder Britt.
Ik zie dat jou kleintje een beetje rond de zelfde leeftijd ligt als die kleine van mij maar ik geef mijn kleine nog geen 165 cc hoor... die van mij drinkt ook gewoon 130 cc geef je die kleine niet wat te veel of begrijp ik het verkeerd.... Volgens mij hoeft een kleintje van die leeftijd helemaal nog niet zoveel te drinken... Kyano ( mijn zoontje ) krijgt 130 cc om de drie a vier uur en dat gaat heel goed... Maar jeetje je hebt zelf ook aardig wat mee gemaakt jeetje... ik wens je verder veel succes.. Liefs Chantal
Lina mijn kindje is niet natuurlijk geboren, maar gehaald met de keizersnede. Chantal hoe zwaar is jou kindje? Volgens het cb zou britt dit nodig hebben... Maar ja die zeggen soms zoveel Britt is ongeveer 4 kilo nu, en komt ook om de 3 a 4 uur snachts vaak 4.5 a5 en zit op 6 flessen per dag maar ze maakt haar flesjes niet leeg 115cc heeft ze net weer op..soms is het 120cc dan weer 105cc het verschild heel erg:S..dus overvoeden doe ik haar niet denk ik, maak me meer zorgen dat ze wel voldoende krijgt..
Kyano woog vorige week 5 en een halve kilo en word s'nachts niet wakker.. Hij krijgt nog steeds om de drie uur voeding ( dus 6 x per dag ) maar er zijn ook al dagen bij dat hij om de vier uur drinkt en hij drinkt genoeg hoor... Denk niet dat je Britt overvoed denk dat Britt gewoon genoeg binnen krijgt... volgens mij doet ze het harstikke goed hoor... Ik heb gelezen dat kinderen tussen 1 maand en de 2e maand tussen de 110 en de 140 cc drinken dus denk dat het wel goed gaat hoor.. Kyano laat af en toe ook wel eens wat meer staan dan de andere keer.. Maar 165 cc is wel heel veel hoor wat ze je voor schrijven... En dat cb denkt altijd dat ze het goed hebben maar dat hebben ze niet altijd hoor, nou mijn schoonmoeder is kraamverzorgster en die zegt ook altijd je moet een kind nooit dwingen om meer te eten als die niet wilt, want als wij bv drie boterhammen smeren en we hebben na de 2e geen trek meer dan laten we dat ook staan... toch ?!
Misschien is een bezoekje naar de osteopaat wel iets voor je kindje... een osteopaat kan namelijk blokkades in het lijfje verhelpen... het kan nooit kwaad en het wordt ook nog vergoed... het proberen waard! Succes ermee... misschien heb je er zelf ook nog wel iets aan om wat meer tot rust te komen... Succes en strekte met alles, Liefs Niki
God o God, dat klinkt precies als die van mij de eerste paar maanden. Verstopt, ontzettend onrustig, wakker wakker wakker, niet lekker eten en die maaiende armpjes aldoor. Ik ben af en toe gewoon wanhopig geweest. Bij ons is er enige rust gekomen toen we hem Nutrilon Omneo zijn gaan geven. Dat is speciaal om de ontlasting wat op gang te helpen. Daarna poepte hij ongeveer 1x per week, maar het was tenminste normale zachte ontlasting. Tegenwoordig gaat hij een paar keer per week en lijkt stukken rustiger. Die armpjes gaan af en toe nog steeds tekeer en hij laat regelmatig zonder aantoonbare reden de helft van zijn flesje staan. Het gaat eigenlijk heel goed met hem, nu. Het is zo vreselijk vervelend geweest! Wij zijn ook bij het CB geweest en de huisarts, die ons een verwijzing naar de kinderarts heeft gegeven. We zijn uiteindelijk niet gegaan omdat het plotseling zo veel beter met hem ging! Dat gebeurde rond de 3 maanden. Het wordt wel eens gezegd dat de darmpjes rond 3 maanden beter gaan functioneren. Misschien is dat voor ons de reden geweest. Wat een lang verhaal. Meid, ik zou zeggen steun je kleine gewoon zo veel mogelijk. Hou haar lekker vast en help haar door de onrust en de krampjes heen. Betrek het vooral niet op jezelf, want dat heeft totaal geen zin. Wat er in het verleden is gebeurt is een feit en kan niet veranderd worden. Je bent er nu voor haar en dat is wat telt. Deze moeilijke tijd gaat gewoon voorbij. Probeer oplossingen te vinden, maar laat je niet gek maken. DIT GAAT VOORBIJ. Knoop maar in je oren! Dominique