Ik weet niet meer wat ik moet doen..... Sinds dat Sasha vast voedsel krijgt, is het al een beetje drama. Op een gegeven moment gewoon 1 week niet gepoept. Toen naar de dokter geweest en die heeft forlax gegeven. En zij zei, dat ik af en toe als het te lang duurde, moest prikkelen. (met bv een thermometer) Heel stom, bij het cb zeiden ze dat ik dat beter niet kon doen. Niet dat ik dat vaak deed, maar af en toe zie ik dr gefrustreerd persen, dat is echt zielig! Ik geef dr nu een tuitbeker met thee of roosvicee laxo, die drinkt ze helemaal op. Voor de rest krijgt ze nog 6-8 keer borstvoeding op een dag (voornamelijk savonds snachts, ook wel overdag) Dat forlax heeft ze 1 keer een beetje van gedronken, maar ze moet het niet. Ook hebben we een aantal dingen geboycot, zoals rijst, aardappel krijgt ze amper. Ik weet echt niet wat ik moet doen of wat ik verkeerd doe? Het is gewoon knetter hard. D'r anus staat helemaal wijd open en het bloedde zelfs net een klein beetje. Hellupie! Alvast bedankt!
Ach jeetje, wat vervelend. Je kan met de beentjes fietsen en de darmen handmatig masseren. Dat is zowiezo goed voor de stoelgang. Veel extra water geven. Het zachte gedeelte van de voet masseren. Dat helpen met de thermometer mag je best af en toe doen hoor. Geen witbrood geven, wel vezelrijk voedsel. Sterkte.
loopt of kruipt ze al? want dat helpt meestal ook wel. zo niet moet je misschien met haar beentjes gaan fietsen en er een spelletje van maken soms helpt het, verder weet ik het echt niet. succes!
je geeft aan dat je nog bv geeft, kan je misschien wat afkolven en dan een beetje olie er door heen doen en het haar dan zo laten drinken. ontbijtkoek laxeerd ook zou je misschien ook kunnen proberen (als je dat al niet hebt gedaan)
@vera... fietsen kan ik wel proberen, maar het is echt hard. Masseren mag ik niet van haar, dat doet haar blijkbaar zeer? Nou heeft ze ook geen rust in d'r kont om eventjes te blijven liggen. Ze krijgt veel thee en roosvicee. Voetjes masseren heb ik ook geleerd bij de babymassage, ben ik eigenlijk vergeten, ga ik morgen meteen mee beginnen. Wit brood krijgt ze niet. Waar zitten veel vezels in? Ik doe het inderdaad af en toe, als ik weet dat het haar heel erg hoog zit, maar ik ben bang dat ik wat beschadig daar of dat ze straks helemaal niet meer kan poepen zonder. @poohbeer, ze loopt al, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Komt denk ik ook, omdat ze nu (misschien?) steeds minder bv krijgt en steeds meer gewoon voedsel. Al krijgt ze nog best wel veel bv. @sonja... Zo hé esmee alweer 15 maanden zeg, wat gaat het hard! Mogen ze al ontbijtkoek hebben dan bij bijna 10 maanden? Olie heb ik toevallig net door haar eten heen gedaan, een flinke lepel olijfolie. Pfff, net wilde ze niet eens liggen, om te gaan slapen, terwijl ze al zeker 6 uur wakker was. Heb echt het gevoel dat ze pijn heeft
VSM heeft druppeltjes die de ontlasting wat zachter maken. Bij mijn dochter heeft dat goed geholpen. Ik denk dat het probleem van Sascha nu niet is op te lossen met druppels oid van binnen uit. De ontlasting die er al zo lang zit, is nu zo hard en droog geworden dat die nu alles tegenhoudt. Zou je niet iets van een spoeling kunnen krijgen van de arts om deze 'prop' eruit te laten komen? Ik heb ook weleens begrepen dat een zetpilletje pcm kan helpen om de ontlasting zachter te maken.
Af en toe komt er wel wat uit hoor, ik help haar af en toe nog wel eens. Toen die ene keer, dat ze een week niet gepoept had, brrrr. Dat was inderdaad een dikke prop, helemaal hard zwart en toen zacht legergroen. Maar haar poep is ook hard en droog als het er 1,5 dag inzit zeg maar. Ze plast wel onwijs veel. Echte volle plasluiers.
Ach wat zielig. Manon heeft soms ook last van te harde ontlasting en dan geef ik haar wat lactulose. Maar dat is wel incidenteel. Het is vrij op recept te krijgen bij de apotheek, maar vraag het eerst even na aan de huisarts. Het werkt echt als een trein!
Ik weeeeeet er ALLES VAN,MIJN DOCHTERTJE HEEFT DIT DE EERSTE 6 MAANDEN GEHAD EN MET POTJE GROENTEN EN FRUIT WERDT HET OOK ERGER NAAR HUISARTS GEWEEST EN ZELFS HET ZIEKENHUIS MAAR ALLES WAS GEWOON GOED,IK BEN WEL ZELF EEN AANTAL DINGEN VAN HAAR MENU GAAN SCHRAPEN, HIER KOMT HET. gEEN BANAAN WERKT ZO STOPPEND aPPEL IS OOK STOPPEND GEEN RIJST PASTA IS OOK WEL EEN BEETJE STOPPEND,IK GEEF HAAR HEEL VEEL DAT POTJE VAN FRISO MET ABRIKOOS PEER DIE WERKT LAXEREND EN OOK PRUIM POTJE WERKT GOED,IK WAS HET EEN KEER ZO ZAT IK MOEST HAAR POEP ER ZOWAT UITHALEN ANDERS BLEEF HE MAKKELIJK EEN WEEK ZITTEN HET WERDT STEEDS HARDER,IK HEB HAAR TOEN BIOLOGISCH SINASAPPELSAP GEGEVEN EN HET LEEK WEL OF ALLE RESTEN ERUIT KWAMEN WANT DAARNA HEEFT ZE ER NOOIT MEER LAST VAN GEHAD MAAR IK HOU ME WEL AAN HET SOORT VAN DIEET WANT IN POTJES ZIT OOK VEEL RIJSTEBLOM EN DAT WERKT OOK STOPPEND. SUCCES
Jeetje; heftig hoor! Volgens mij mogen ze gewoon op die leeftijd peperkoek hebben; ik geef t mijn dochtertje soms ook (gewoon voor de lekker en niet ivm ontlastig) en zij vindt t heerlijk. Volgens mij heeft het stimuleren met een thermometer wel zin om t er idd uit te krijgen, maar bij haar is toch vooral het probleem dat haar ontlasting zo hard is? Wel zielig wat je beschrijft! Als ik jou was zou ik gewoon weer naar de dokter gaan.
Ook even een tube vaseline met pijnstiller halen. Dan heelt haar huidje ook weer. Dat gaat natuurlijk ook pijn doen. Is wel op recept.
@Moona.. stond je capslock aan? hihi. Waar kan ik dat biologische sinassappelsap halen dan? @femke.. ja het probleem is dat het bij haar hard blijft. Ik snap het niet want volgens mij krijgt ze echt 1,5 liter vocht naar binnen op een dag. Lijkt mij voor zo'n klein meisje wel genoeg? Peperkoek, dat is ontbijtkoek toch? @dushi... is dat niet lidacoine ofzo?
Ik heb helaas ook een dochter met dit probleem... Ook met 9 maanden had ze bloed erbij (scheurtje) (en heeft dit daarna nog wel een paar keer gehad). Lactulosestroop (of is het nu lactulosesiroop?) heeft een hele zoete smaak en is makkelijk door drinken te doen. Ik denk dat ze dat wel accepteert. Je hebt ook nog movicolon jr. (poedertje), maar dat smaakt best zout. Forlax jr. hebben we nu, maar ze is inmiddels 6 en drinkt dit wel netjes op (van lactulose kreeg ze op den duur buikpijn). Van Nutricia heb je wel sinaasappelpakjes met vezels erdoor; staat bij de reformartikelen in de supermarkt. Smaakt niet vies en er zitten geen stukjes of velletjes in.
Om er voor te zorgen dat de darmflora van je kindje beter wordt, kun je bijvoorbeeld ook; Orthiflor Start, ABC-Dophilus of Biodophilus Poeder van AOV gebruiken. Wellicht dat haar darmpjes daardoor beter gaan werken. Verder kan ik nog een alternatieve therapie namelijk Bioresonantie Therapie aanraden om er achter te komen wat de oorzaak is van het probleem. Een slechte stoelgang zou namelijk ook door voedingsallergieen veroorzaakt kunnen worden en mijn ervaring is dat die beter opgespoord worden door Bioresonantie of Naet dan door de reguliere artsen. Frieda
@mooni... ja dat zei mijn moeder ook al, een theelepeltje sinassappelsap geven opgelost in een beetje water. @syl.... ze heeft vandaag de forlax een beetje gedronken. Heb het aangemaakt met een beetje roosvicee (dat kent ze natuurlijk al) en water. Ze heeft toch een redelijke laag op. Dus ben benieuwd. Zit je dochter nu al 6 jaar aan de laxeermiddelen? Tussendoor wel eens gestopt ermee? Is er bij jou dochter ook een oorzaak? @frieda... wat zijn die eerste 3? Poedertjes ofzo? Is dat op recept of gewoon verkrijgbaar. Ik wil eigenlijk niet teveel dingen gebruiken door elkaar heen, want ik ben bang dat haar darmpjes dan nog erger van slag raken. Ik denk dat ze dit ook een beetje van mij heeft mijn darmen werken ook superslecht. Ik ga even op die therapie googlen. Mijn ma geeft me nu soort van de schuld ervan. Grrr, omdat ik met Sasha pas met 6 maanden ben gaan bijvoeden. Want zij is van de oude stempel en hadden ze dat soort rare dingen niet, zij begon met 3 maanden al met sinassappel en poepen dat we deden. (haar tekst)
Hoi Wendy, Het zijn alledrie poedertjes met darmbacterieen en je kunt dit bij de drogist kopen. Dezelfde soort bacterieen zitten ook in die drankjes, als yakult etc, die je voor jezelf in de supermarkt kunt kopen. Maar je kunt iets dergelijks dus ook voor jezelf in poedervorm kopen om je darmen te stimuleren. Darmbacterieen helpen bij de vertering en door allerlei omstandigheden gaan goede darmbacterieen soms verloren en deze poeders vullen je darmflora dan gewoon aan. Voor mijn oudste dochter Anouk heb ik momenteel de Biodophilus Poeder Aardbei van het merk AOV, die je gewoon aan bijvoorbeeld een flesje diksap toe kunt voegen en goed oplost. Die is geschikt vanaf de leeftijd van 6 maanden. Voor Noëlle gebruikte ik, ivm darmkrampjes, eerste ABC Dophilus van het merk Solgar, maar die is niet altijd leverbaar en nu gebruik ik voor haar Orthiflor Start van het merk Orthica. Deze 2 zijn geschikt vanaf de geboorte. Inmiddels heeft ons meissie geen last meer van darmkrampjes, maar het is sowieso wel goed spul om de darmen wat extra te ondersteunen en de stoelgang te stimuleren. Ook is het goed voor de algehele gezondheid en je weerstand en het is puur natuurlijk, dus kan nooit kwaad. Ik moet er wel bij zeggen, dat het over het algemeen wel duur spul is, maar de gezondheid van je kinderen mag wat kosten, vind ik dan. Frieda
n klein bekertje vers geperste sinaasappelsap elke dag en na n paar dagen (2 a 3) merk je echt dat het veel beter gaat!