hoe pluizenfilter wasmachine legen?

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden... ehmmmm schaam schaam...

er zit een pluizenfilter in mijn miele wasmachine.... heb ik in 6 jaar tijd nog nooit geleegd.... wist ook niet dat dat echt moest...

heb vorige week mijn wasmachine met azijn laten draaien omdat hij erg stonk... nu een week later komt er me toch een rottende lucht uit... kan het zijn dat er achter de trommel iets is losgeweekt door de azijn dat daar nu lekker in licht te pruttelen????

ben best wel schoon enzo.... wasmachine rook eerst gewoon een beetje muf.... maar dit ruikt echt alsof er iets licht te ontbinden :(:(:(

kan het het pluizenfilter zijn???? ben u met een lege trommel aan het draaien op een lang programma op 95 graden... poeh.... hoop echt dat het daarna weg is gatver...

ieamd tips???

gr Jose

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Welke machine heb je precies? Bij mij zit hij iig aan de linkerkant onderin, klepje kan ik open klikken door op een knop aan de binnenkant (waar de deur in valt zeg maar) te drukken en dan springt hij open. Dan 2 rode schuifjes verschuiven en dan het filter eruit trekken. Denk dat het bij elke machine anders is.

Ik zet 'm iig altijd onder de douche. Doe ik btw toch wel elke 3/4 maanden...succes:D

EDIT: wasmachine lees ik nu pas, dacht dat je het over de droger had....heb géén idee welke jij bedoelt:D

3. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    schaam schaam??? Ik heb mijn pluizenfilter van mijn Miele Novotronic nog nooit geleegd :$
    Moet dat dan?
    Wel maak ik af en toe het wasbakje schoon, daar kan zo'n vieze lucht vanaf komen doordat het vocht gaat schimmelen.

Hij draait toch al zo'n 13 jaar,
    heb sinds vandaag wel een nieuwe wasdroger van Miele, die doe ik iedere wasbeurt reinigen;)

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Je wilt niet weten hoeveel zooi en pluisjes etc aan zo een filter blijven hangen vd wasmachine van alles wat je wast!! Ik haal dat filter elke maand wel los alle vuiligheid ff weg en schoonmaken/wassen filter. Bij mij zit t aan de voorkant vd wasmachine een vierkante die duw ik in en dan zo een draaiknop. Als ik eraan draai en t is los komt t filter mee....Het stinkt heeel erg en als t vol met pluisjes zit gaat je wasmachine minder goed/schoon wassen en gaat t muf stinken!

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    komt er ook water uit het pluizenfilter? of stel ik nu een domme vraag..

gr Jose

6. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ohw, als dat het pluizenfilter is maak ik m ook eens per 3/4 maanden schoon dat waar veel water uit komt is dat dan...maar dat is toch zo'n mini dingetje? Ik stelde me iets groots voor:D Hij is bij mij trouwens nooit echt vies ook.

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Is geen domme vraag hoor ;)

Ja bij mij komt er altijd wel water uit, verschilt tussen beetje en soms echt heel veel dus t is t handigst om er even een handoek onder te leggen en dan opendraaien beetje bij beetje, als t beetje loskomt merk je al of er water meekomt ja of nee...Maar water komt vaak wel uit. Het beste is om dit wel zo nu en dan schoon te maken, ik heb wel eens gehad dat mijn wasmachine t weigerde te doen totdat ik t filter schoonmaakte... Ff lekker spoelen onder warm water en soppen en ook ff binnenin kijken en doekje overheen halen waar je de filter uittrekt.

8. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    omg...eb echt geen idee waar jullie het over hebben..:$
    Droger snap ik wel..maar waar zit dat dan in vredesnaam bij een wasmachine???

Wat stom van me zeg...

x

9. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    mijn machine stinkt ook niet

10. Seth

Seth Niet meer actief

tussen de rubbers bij de deur, wil het soms ook nog wel zo vies zijn....

11. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    ok nog een vraagje tussendoor...ik gooi wel af en toe een scheut azijn in de machine ...maar hoeveel azijn gooien jullie erin als je m lekker een keer alleen laat draaien? Hele fles, halve fles... ?

x

12. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    ik weet dat dus ook echt niet!

Ik heb al 13 jaar profijt van mijn Miele, nog nooit een pluizenfilter schoongemaakt.
    Wel de rubbers, glas, deur, buitenkant en de wasmiddelbak.

Bij mijn droger doe ik dat iedere wasbeurt de pluizenfilter legen.

13. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik gooi nooit azijn in mijn machine, laat hem af en toe draaien op een kookwas

14. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    :):):):):)

Ik kom er dus net achter dat onze machine (6 jr oud) ook zo'n ding heeft...

:)

15. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Nu moet ik het weten ook...ga even naar de zolder rennen om te kijken hoe dat nu toch zit bij die machine...:D
    x

16. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik weet niet of elke wasmachine het heeft hoor, mijne iig wel :D

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    *schaam* ik heb net (nav dit topic) voor het eerst in 4 jaar onze pluizenfilter schoongemaakt. (stinken). Het ergste is nog dat we hem 2e hands gekocht hebben.
    Er zat overigens niet veel "pluis"in??

de nieuwere wasmachines hebben geloof ik geen pluizenfilter.

18. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    De mijne had dus ook zo'n vierkantje wat je kan indrukken en dan moet je een knop losdraaien en dan kun je het filter er uit trekken (pas op voor het golfje water ;) ). Het was best vies maar het viel me eigenlijk ook wel mee voor 6 jaar gebruik (intensief gebruik met 2 kids).

19. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat ik dus ook stom vind is dat me hier nooit iets over verteld is toen ik 'm kocht. Ja,tuurlijk, ik had de handleiding moeten lezen, maar kom op... wie doet dat nou...?! ;) ;)

20. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    heb m gevonden.... *** GADVER ***

x

Deel Deze Pagina