hier poetsen we met een peutertandpasta van elmex met een peutertandenborstel. ik hou haar op m'n arm en ga dan voor de spiegel zitten. ik doe m'n vinger in haar mondje en die houd ik in de buurt van haar tandjes. zo kan ze d'r mondje niet dicht doen en kan ik d'r tong met d'r likkende bewegingen uit de buurt van de pasta houden overigens allemaal zonder dwang. ze vindt het prima. onder het poetsen kiekeboe spelletjes met de spiegel doen. en ik stop alleen wanneer ik wil en niet (de enkele keer) dat ze begint te miepen. bij miepen ga ik juist nog even door totdat ze rustig is
Ach ik zou me daar niet direct druk over maken. Ik gaf de eerste maanden ook na het tandenpoetsen nog een voeding, in het donker op haar kamertje en daarna legde ik haar in bed. Maar die voeding gaat er uiteindelijk toch vanaf
Zo jij durft... hier zou ik de afdrukjes in mijn vinger hebben!! Van die fluoride dacht ik ook (dat het juist zorgt voor sterker glazuur/tanden bij kinderen)... vandaar vroeger ook die fluoride tabletjes en bij iedere tandartsbezoek een 'fluoridebehandeling' (tanden werden dan ingesmeerd met een of ander fluoridegoedje, mocht dan 30 minuten niks eten en drinken erna)
ik hou ze niet voor niets in de BUURT van haar tandjes niet te dichtbij want dat heb ik van week geweten En ze liet niet los maar ging nog even met haar kaakjes heen en weer van links naar rechts
Fluoride is wel goed voor de tandjes, maar is gevaarlijk als het doorgeslikt wordt. Daarom bevat peutertandpasta minder fluoride dan gewone tandpasta en mag je maar een heel klein beetje op de tandenborstel doen. Als je kindje de tandenborstel leegzuigt bijv. zou ik ook liever een tandpasta kopen zonder fluoride. Ik wist alleen niet dat die bestonden
We hebben gepoetst! En helemaal geen drama, ze vond het wel leuk zelfs Mondje ging na het poetsen alweer enthousiast open haha!
en om deze reden zit er dus al minder fluoride in de pasta. dus totaal onnodig en zelfs niet goed om pasta te nemen zonder fluoride. ze moeten echt grote hoeveelheden binnen krijgen wil het schadelijk zijn. ze hebben het nodig. tot een tijd terug werd er niet voor niets geadviseerd extra fluoride bij te geven.
Tsja, ze hebben het ook een tijd toegevoegd aan het drinkwater. Zijn ze ook op teruggekomen Ik weet niet hoe schadelijk het is, maar ik kan het me voorstellen als iemand om die reden kiest voor een tandpasta zonder. Ikzelf gebruik overigens wel pasta met fluoride. @Linn: super dat ze het zo leuk vond! Vooral blijven doen dus
ik heb een vingertandenborstel gekocht bij de prenatal. beetje pasta erop en poesten. ze heeft nu 6,5 tand. gaat prima hoor