Help! Finn is 3 weekjes oud en huilt en huilt. Als hij eenmaal slaapt,door de auto dan slaapt hij wel even. Nu dachten we eerst aan darmkrampjes en begonnen met infacol, maar dat hielp maar weinig. Het consultatiebureau gaf als advies,omdat hij dysmatuur was, om om de 3 uur voeding te geven omdat hij zo niet hoef te stessen om eten. maar dit hielp ook een 2 a 3 dagen. Nu valt hij na de voeding in slaap en dat duurt een half uurtje, daarna is het weer brullen. wandelen enz helpt maar voor even. we geven 7 voedingen: 7.00-10.00-13.00-15.00-19.00 forte voeding,23.00 forte voeding en om 3.00. alle voedingen zijn 100cc. Wij hebben het gevoel dat hij honger heeft. maar weten het echt niet meer! groetjes sjaantje
Je zou kunnen proberen om over te stappen naar voeding voor hongerige baby's. Heb je al geprobeerd om meer ml in de fles te doen?
Ik zou zeggen ga eens naar een osteopaat of zo. Misschien zit hij wel niet lekker in zijn vel. Een bevalling is voor een baby ook heel heftig en misschien zit er daardoor iets niet goed. Kan geen kwaad om er een keer naar te laten kijken, voor jullie is dit ook erg vermoeiend lijkt me. Succes ermee!
Tja, ik zou zeggen: aantal dingen eens even afchecken... *honger? *pijn? (bijv idd aan z'n nek: is daar hoge druk op geweest tijdens de bevalling? Bijv door een hele snelle of juist een hele langzame bevalling? Dan kan de osteopaat echt wonderen doen *gewoon graag bij mama willen zijn? Heb je al een draagdoek geprobeerd? *maait hij zichzelf wakker? Kan inbakeren helpen? Nouja, zo even wat dingen waar ik aan denk... Hopelijk zit er iets bij waar jullie wat aan hebben
Hoi hoi, als je het gevoel hebt dat hij honger heeft zou ik zeggen probeer hem eens wat meer voeding te geven...ik voed mijn kleintje op verzoek de fles. en de ene keer wil ze na een uur alweer een hele fles van 100cc en daarna drinkt ze na 3 uur maar 50cc waar ze het dan weer 3 uur op doet. Ons zoontje heeft de eerste maanden ook alleen maar lopen huilen en daarom hebben we nu wat anders geprobeerd en het werkt prima! Groetjes Lysanne
Even een hart onder de riem: het gáát over! Mijn dochterttje heeft de eerste periode uren en uren gehuild en is nu de liefste en relaxte baby die je je kunt indenken. Maar ik herinner me nog héél goed hoe wanhopig ik in die tijd was. Ik heb heel wat mee zitten janken uit pure ellende, wanhoop en machteloosheid. Er zijn al enkele goede tips gegeven..vooral de osteopaat schijnt wonderen te kunnen verrichten. Sterkte met deze moeilijke periode...
Ik heb 2weken geleden precies hetzelfde meegemaakt heb overal achteraan gebeld de huisarts zou me een doorverwijzing sturen voor de kinderarts nou die moet nu nog krijgen maar ben zelf maar dingen gaan ondernemen. Kreeg een telefoonnummer van een manueeltherapeut en daar ben ik afgelopen vrijdag geweest en mijn kleine meid heeft last van haar nekje die beste man heeft er ff aan gefriemeld en t is een heel ander kindje over 2 weken moeten we weer. Weet niet wat voor voedign je gebruikt maar je zou kunnen overwegen om over te stappen op nutrilon die gebruik ik nu ook en ben er erg tevreden over. Sterkte in ieder geval.
Na een half uur alweer huilen voor eten, zou wat snel zijn denk ik. Al kan het wel. Maar kun je niet 120 cc geven? Als hij het niet opdrinkt, merk je dat vanzelf. En verder zijn er hier al goede tips gegeven. Heel veel sterkte. (Oh ja, reflux geeft ook veel pijn, misschien daar eens op na laten kijken als hij ook veel boert, spuugt etc)
Ik zou eens een osteopaat bezoeken om te kijken of er niks verkeerd zit door de bevalling. Honger lijkt mij niet zo snel na de fles. Drinkt hij alle flessen leeg? Je kunt proberen wat flessen 1 stapje op te hogen. Forte voeding kan trouwens krampjes veroorzaken. Inbakeren is een optie. Veel bij je dragen ook. Het is voor zo'n kleintje ook heel wat, zo van knus uit de buik in die grote wereld. Ze hebben echt tijd nodig om te wennen aan die grote wereld.
Als je denkt dat hij honger heeft waarom geef je hem dan niet gewoon meer in zijn fles? Als hij niet meer wil dan geeft hij dat zelf wel aan hoor. Probeer dat eerst eens een dag of wat en als je zeker weet dat het geen honger is dan kun je verder gaan kijken.
Heey allemaal, Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik geef al nutrilon, en ben daar heel tevreden over. Hij krijgt forte omdat het huilen vooral 's nachts was.Maar nu slaapt hij 's nachts beter. Mijn man is gisteren eigenwijs geweest en hem de fles 10 ml extra erin gedaan. Het resultaat was-> een rustig kindje. Wat heb ik genoten van die uurtjes. We zijn hem echt gaan voeden op vraag en nu gaat het goed. Maar ik zal niet te hard roepen. Verder denk ik inderdaad om eens naar een osteopaat te gaan. Mijn bevalling was een stormbevalling en duurde 3 uurtjes. Voor mij heftig, maar voor finn natuurlijk ook. Inbakenen doen we ook al en hij ligt in een wiegje naast mijn bed.Hij is heel erg op mama gericht vanaf de geboorte. Hopelijk gaat het nu een stuk beter, bedankt voor jullie hulp en lieve woorden. groetjes sjaantje
Wat fijn dat het zo goed gaat nou Het is en blijft een vraag he bij die kleintjes! Hopen dat het zo blijft gaan!!