Elke dag proberen of ie zn mondje open wil doen voor de tandenborstel en dan poetsen. Hier doet meisje dr mond al open als k met de borstel aankom en als k kllar ben met poetsen mag ze zelf nog ff rommelen met de tandenborstel
Hier nog vaak liggend hoor, zij poetst terwijl ik haar verschoon en vervolgens maak ik het poetsen af.
Ik zet haar idd op de wastafel , hou 1 arm achter haar langs, zodat ik haar stevig vast heb.. vaak gaat ze dan lekker tegen me aan hangen haha.. en met de andere arm poets ik dan haar tandjes.. Als je kindje nog niet kan/wil zitten, misschien in het wipstoeltje in de badkamer ofzo? Dan liggen ze niet helemaal vlak..
Op de arm, en laat ze zelf poetsen (1,5jr). Daarna maak ik t af. Toen ze nog klein was nam ik het over. Nooit problemen gehad behalve bij door komende tandjes. Dan doe ik het zo goed als lukt op dat moment... Elektrisch poetsen vind ze nu trouwens super!! En ze wil mijn tanden poetsen...
zittend in bad. kindertandpasta smaakt lekker.. dus die mond gaat wel open. eerst zelf poetsen (ondertussen probeert hij de borstel te pakken maar dat mag dus niet) daarna mag hij zelf ermee klieren.
Gewoon liggend op de commode. En als het mondje niet open gaat gewoon open maken. En goed poetsen nu met het gebitje bijna compleet echt ruim 2 min poetsen
Maar dtikken ze dan niet in de tandpasta als je het liggend doet? Mijn zoon heeft binnen 1 maand ofzo 7 tanden gekregen
Nee joh je moet ook niet meer tandpasta gebruiken als een doperwt zo ongeveer. Staat hier ook op de elmex geloof ik.
Je mag tandjes poetsen hoe je wil hoor! Stikken in de tandpasta kan echt niet, je mag en hoeft echt maar een heel klein erwtje te gebruiken en eigen speeksel moet je kleine toch ook zelf doorslikken
hier altijd in de badkamer, eerst zelf laten poetsen en daarna deed ik het napoetsen. het is altijd leuk als je ook een liedje zingt tijdens poetsen, vooral voor de kids die het niet zo leuk vinden te poetsen. maar mn zoontje vind het gelukkig wel erg leuk om tanden te poetsen
Hier poetsen we de tandjes ook op de commode. Moet alleen haar handjes tegen houden want ze wil het altijd zelluf doen.
Das een boel haha. Wij hebben een babytandenborstel met op de achterkant een bijtring. Snapte het al niet, naar mssn handig voor als er tandjes doorkomen. Hier doen wij het eerst zelf bij dreumes en daarna mag zij zelf als ze nog wilt. Je mag poetsen zoals je wilt hoor. Ik vind in de badkamer logischer, daar poetsen ze ook als ze wat ouder zijn. Overigens maak ik er echt geen strijd van zo jong. Ik vind het belangrijker dat ze het leuk vindt, dan dat ik net 2 seconden langer kan poetsen... Sowieso ga ik niemand dwingen. Oudste van 2,5 ook niet. Soms wil ze niet en dan geef ik aan dat geen tandenpoetsen betekent dat ze geen verhaaltje krijgt. Dat overtuigt meestal wel. Ik ga echt niet met dwang de mond van wie dan ook opentrekken of duwen! Beetje duwen met de borstel, oké, maar als ze echt niet willen, dan niet. Het zijn maar melktanden hoor. Ik vind dat veel ouders wel erg panisch doen over het tanden poetsen...
Hier gaan we op de badrand zitten met zoon op schoot. Eerst poets ik (ik zing een liedje zodat hij weet wanneer het poetsen afgelopen is) en dan mag hij napoetsen. Met doorkomende tandjes vindt hij het helemaal niet fijn, maar doet eigenlijk altijd zijn mondje wel open.
Ja, mondje gaat wel open. Meestal wil ze al heel snel de tandenborstel zelf pakken. Dat mag, zodra ik klaar ben met poetsen. Soms hoeft het dan al niet meer, soms kauwt ze er nog even op.
Ik gebruik de rubbere tandenborstels van Nuby. (3 tandenborstels in 1 verpakking). Hij heeft er één in zijn hand en met een ander poets ik zijn tandjes. Als ik klaar ben kauwt hij altijd nog even op het borsteltje.