Hoe poetsten jullie de tanden van jullie baby??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Zijn wij nou de enige met een kind dat echt niet wil dat zijn tanden gepoetst worden? Echt ik weet het niet meer hoor, heb alles al geprobeerd.. Hij heeft ook nog die borsteltjes van Nuby en bijt daar flink op. Ook nu zijn laatste hoektanden doorkomen is dat een uitkomst.. Maar mama laten poetsen? Nou echt niet hoor, dan word hij helemaal panisch en moet ik en zowat ik de houtgreep nemen. Vind het vreselijk!

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze kleuter wilde op een gegeven moment ook niet meer. Toen zijn we met haar een extra tandenborstel gaan uitzoeken. Voor pop. Een tijdje heeft zij de pop gepoetst en ik haar tanden.

Ik kan me voorstellen dat hij het niet fijn vindt als iemand anders zijn tanden poetst... Moet er zelf ook niet aan denken. Misschien helpt het als hij mag meekijken met een handspiegel? Of samen poetsen?

3. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Hij word al panisch als de tandenborstel eraan komt. Alleen als hij in bad zit dan knauwt hij er zelf lekker op, als ik dan denk 'nu is mijn moment :D' dan is het weer mis.. Weet je wat het vervelende is, ik weet dat het moet maar vind het gewoon zo zielig als hij helemaal overstuur is.. En de hele tijd alleen maar roepen 'klaar, klaar!'.. Heb al zingend geprobeerd, zelf laten doen en dan ik, in de stoel, op schoot etc.. Dus iemand met de gouden tip??

4. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Oh hier heb ik ook een mannetje wat de hele buurt bij elkaar krijst als papa of mama poetst! Zelf poetsen vindt hij erg leuk, maar veel meer dan kauwen doet hij niet, daarom neem ik het na 1/2 minuutjes van hem over....drama! Maar ja....hij heeft echt al gele aanslag op zn tandjes, dus er moet echt gepoetst worden. Gelukkig vindt hij het nog steeds leuk om zelf " te poetsen", dus het wordt geen trauma ouzo....maar het blijft lastig. Niets helpt (liedjes zingen, aaaahhh zeggen, papa en mama mee poetsen, mama's tanden poetsen etc.)
    Ik probeer het hem wel steeds eerst zelf te laten doen en te vertellen wat hij moet doen. Ik hoop dat als hij ouder wordt dit beter begrijpt en het zelf kan....maar ik blijf het moeilijk vinden...

5. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Er zijn dingen die nu eenmaal moeten gebeuren, tandenpoetsen is ook zoiets. Ik vind er overigens wel een verschil tussen zitten met een kindje van 8 maanden of anderhalf jaar. Als ze echt net tandjes hebben, zal ik ze gewoon zelf laten rommelen. Mijn cb- arts gaf ook als tip om de kleintjes op een natte washand te laten kauwen/sabbelen. Je kunt dan met je vinger onder het bovenlipje en wat ' poetsen' met de washand...dit deed ik een paar maanden terug.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hier ook hoor. Maar niets te willen de tanden moeten schoon klaar punt.

Op de psz zitten 2 kids met zwarte afgebrokkelde tanden. Melk tanden of niet iedere dag 2 keer poetsen.

7. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    bij mika was het ook drama nu hebben we een electrische tandenborstel na enige strijd mag papa zijn tandenpoetsen.doet zelfs zijn mondje open zegt aaaaaah.heb geduld.we hebben in begin echt strijd gehad wel onderdwang gepoets.volgens mij kreeg hij door dat het er toch niks anders van werd en zich erbij neergelelegd. we hoeven nu maar te zeggen mika tandenpoetsen loop naar de keuken en zegt aaaah.daarna mag hij met hand tandenborstel zelf poetsen.kauwt er heerlijk op.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier ís het ook draaaaama! Krijsen, gillen, mond dichthouden, hoofd verstoppen in haar armen...zie er elke dag weer tegenop.
    Ik zing liedjes, laat haar zelf 'poetsen', laat haar mijn tanden poetsen, ik poets mijn tandent tegelijkertijd met haar om te laten zien dat het echt niet zo vreselijk is...maar het blijft een groot gevecht.
    Nu heb ik een meisje met nog maar 2 tanden en dan vind ik het belangrijk dat de borstel daar even goed overheen is gegaan en verder laat ik haar dan op de borstel kauwen. Dan komt in ieder geval de tandpasta op de juiste plek en went ze aan de borstel in haar mondje. En dan hoop ik dat het over een tijdje beter gaan.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.188
    10.780
    113
    Meestal vindt ze het tanden poetsen wel leuk, al moet ik mijn best doen om bij haar tandjes te komen, ze houdt vaak haar tong erover en wil sabbelen. Als ik minstens een tel of tien in totaal goed heb kunnen poetsen op allebei haar tanden mag ze zelf nog even. We sluiten af met een slokje water. Ze zit in de woonkamer in de kinderstoel of op de grond, na het tanden poetsen gaan we verschonen, uitkleden en slapen. Als ze eenmaal op de commode zit en beseft dat t slaaptijd is, wil ze niks anders meer dan haar booboo.

Daarover gesproken: hoe doen jullie het met de laatste voeding? Ik zou enerzijds liever niets meer geven na t tanden poetsen, maar dochterlief valt altijd met de laatste voeding in slaap.

10. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Oja dat is ook nog een goeie vraag hier ook meestal tijdens de laatste voeding dat hij in slaap valt..

11. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Ik poets dr tandjes altijd beneden op de bank. Dit omdat ik het in het begin altijd vergat. Onze dochter kreeg met 11 maanden haar 1e tandje en vergat altijd te poetsen. Nu is het avondritueel zo dat ze voordat ze naar bed gaat een klein flesje melk drinkt (50cc ofzo want ze heeft het niet meer nodig) en daarna gelijk bij mij op schoot tanden poetsen. Ze vind het geweldig. Mama en papa moeten natuurlijk ook gepoetst worden en pop ook, haha. Ondertussen zijn we bijna 4 maanden verder en heeft ze bijna 12 tanden en kiezen :$ Gelukkig heeft ze er weinig last van gehad.

12. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik zet ons manneke op mijn linkerheup en hij mag smorgens zelf zijn tandenborstel in zijn mond stoppen terwijl ik mijn tanden poets en daarna poets ik zijn tanden verder, savonds poets ik zijn tanden met tandpasta en doe ik het dus. Ik doe altijd gek erbij.. "poetsie poetsie poetsie"
    ANders draait hij zijn hoofd de andere kant op en kan ik er niet zo goed mee bij. (ons manneke heeft al 6 tanden)

Deel Deze Pagina