Hoe populair is populaire naam nog?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Stringetje, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Als ik naar de top 20 namen kijk, dan zit er bij mijn dochter in de klas alleen een Evi (van de meisjes)
    en een Sem (van de jongens)
    dus maar 2 namen van de 40......

het valt dus wel mee met populaire namen.

2. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kunt op de site van meertens instituut (ik geloof meertens.knaw.nl) kijken hoe vaak een naam de afgelopen jaren in jouw gemeente is gegeven.
    Geeft iets meer inzicht dan een top 10 lijst.

Zelf ben ik al 7 jaar juf en ik heb nog nooit een sem in de klas gehad. Wel 3 sanne's tegelijk. Twee sophie's, maar geen enkele Emma. Het is heel wisselend valt niets van te zeggen op deze manier denk ik..
    Die site die ik noemde geeft denk ik meer inzicht.

3. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Jullie maken mijn dag goed dames! :)
    Het gaat goedkomen met onze "populaire" meisjesnaam.

4. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    ik vind het eigenlijk vervelender dat mijn dochter in de klas zit met nog een meisje welke ook op dezelfde dag als onze dochter jarig is. Ik heb echt zoiets van hmmm 8 jaar lang moet ik gaan overleggen met die ouders hoe we het gaan doen met trakteren, tenzij ze uiteindelijk samen willen trakteren maar snap dat ze het ook leuk vinden dat er op die dag ietsjes meer aandacht naar 1 van hun gaat.

5. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik zou er gewoon voor gaan hoor, als jullie de naam maar beide mooi vinden. Ik heb zelf een naam die in provincie Groningen (waar ik woon) maar 6x voorkomt. En toch zat ik bij iemand in de klas met dezelfde naam. Zul je net zien :p

6. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Hier n Sofie en n Sam. Bij zowel Sam als Sofie geen dubbele naam op de groep.

7. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Oja dat is ook wat met de verjaardagen. :)

Verder bedankt voor de reacties. We zijn erover uit, populair of niet, dat is maar betrekkelijk inderdaad. Wij kennen niemand met de "populaire" naam die we nu in gedachte hebben.

En eerlijk is eerlijk, ik ben stiekem ook zo iemand die het liefst een unieke naam aan mijn beebje zou willen geven. Maar ach, ons kindje wordt voor ons natuurlijk helemaal uniek en zo denkt iedere ouder erover. ;) Gelukkig maar. Thx dames voor jullie meningen!

8. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben bewust ook niet gekozen voor een top 10 naam. Al vonden we sophie, julia, eva wel erg mooi. Maar toch niet gedaan omdat we het veel voorkomende gewoon niet leuk vinden, voor ons.

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
  10. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je man daar wel gelijk in heeft.

Mijn naam is in 1986 (mijn geboortejaar) in de gemeente waar ik woon en ook geboren ben 26x gegeven. Stond daarmee op plaats 68. Ik heb in mijn hele jeugd nooit iemand met dezelfde naam in de klas of vereniging gehad.

De populairste meisjesnaam (nr 1 dus) van 2014 in deze gemeente werd maar 12x gegeven.

Ik woon trouwens in een grote stad (ruim 200.000 inwoners)

Ik denk dat er tegenwoordig veel meer populaire namen zijn dan vroeger.

11. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Eens!

Ik ben inmiddels helemaal gerustgesteld en al lekker aan onze "populaire" naam aan het wennen door kindje in de buik al bij naam te noemen. Moet zeggen: bevalt goed! ;)

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn man, mijn dochter en ik hebben top 10 namen. Ik heb nog nooit bij een naamgenoot in de klas gezeten ofzo. Mijn man wel af en toe. De naam van mijn dochter komt hier amper voor, mensen vinden hem zelfs apart. In de gemeente komt hij in totaal zo'n 3x voor wat ik heb begrepen. Dus soms is het maar net waar je woont. Ik heb het nooit vervelend gevonden om een top 10 naam te hebben.
    Zoals iemand al zei, liever een top 10 naam dan een naam om maar anders te doen of iets wat erg geknutseld is.

Deel Deze Pagina