hoe praktisch, tweede kind als eerste nog klein is?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bunchy, Dec 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    515
    113
    Hoi,
    het speelt nog niet hoor maar zat er vannacht ineens over te piekeren..
    Stel dat we een tweede kindje krijgen als ons jongetje 2 jaar oud is.
    Hoe doen we dat dan met bedje? Moeten we dan een tweede ledikant kopen bijvoorbeeld (lijkt me zo zonde voor die paar maandjes) of kan onze zoon dan al in een gewoon bed?
    en wat te doen als onze oudste zoon dan net ene beetje kan lopen ( ik liep zelf pas heel laat!)? we hebben een bovenwoning en een klein smal gangetje dus een duowagen past zeker niet...
    Dus misschien dingen om rekening mee te houden als ik stop met de pil (nog lang niet van plan overigens hoor..)
    wat zijn jullie ervaringen, tips etc?

2. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    mijn dochter is 2 jaar en 2 maanden als de baby geboren wordt
    ik maak me er nog niet zo'n zorgen om
    mijn dochter gaan in een peuterbed wat we al hebben gekocht
    ik ga morgen met verlof en dan ga ik met haar oefenen en dan hoop ik dat alles goed gaat als de baby geboren is
    wat betreft het duo-wagen probleem. Ik ga er vanuit dat ze deels wel zelf kan lopen of met een meerijplankje kan. mocht het echt niet lukken kan ik altijd nog een tandemwagen aanschaffen
    kan evt ook in de schuur staan toch?
    ik denk dat het allemaal wel losloopt hoor :p

3. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Onze zoon was 1 jr en 9 mnd toen onze dochter kwam. Zoonlief is met 1.5 jr in een peuterbed gegaan, met zon randje erlangs. Geen probleem, dochterlief kon in ledikant. Als commode hebben we een ladekast van ikea gekocht, dus commode ging ook naar kleine meid.
    Ik heb de jongste de eerste maanden veel in draagdoek gehad met lopen, zodat de oudste in de wagen kon. En als we eens echt lang weggingen deden we dat vaak samen en namen we een kleine buggy mee waar de oudste in kon zodat de kleine meid in de kinderwagen kon.
    Dus praktisch gezien was het hier goed te doen, hebben geen dubbele overbodige spullen hoeven kopen.

4. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Onze dochter zal net 1 jaar (12,5 maand) zijn als onze derde komt. Zij kan dus nog niet in een ander bed als het ledikantje, dus hebben we een tweede ledikantje aangeschaft. En idd, als ze 12-13 maanden is, kan ze ook nog niet lopen, dus hier wel een duo-wagen. Maar als je kindje 2 is, dan zou die toch op een plankje kunnen, aan de gewone kinderwagen? Mijn oudste was 2,5 toen zusje kwam, en liep gewoon al zelf mee. Dan leren ze zo te luisteren ;) hihih. Nouja, het zijn allerlei practische zaken die zich wel wijzen als het eenmaal zover is, want dan heb je gewoon geen keus.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,471
    113
    Onze kids schelen precies 2 jaar. De oudste ging toen een paar weken voor mijn uitgerekende datum naar een gewoon bedje zodat dat niet ook nog hoefde als de baby er was. Hij liep toen dik een half jaar, maar kon als snel behoorlijke afstanden lopen. We hebben toen wel een duowagen gekocht, maar bijna niet gebruikt.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje was 22 maanden. Hij slaapt sinds 20 maanden oud in een peuterbed. Maar de jongste ligt zeker de eerste 6 maanden in zijn wiegje. Dus het had nog niet gehoeven. Geen tweede ledikant dus.

Voor de bugaboo hebben we een kids-sit en ook dat gaat prima. Hij vindt het erg leuk om daar op te zitten.

De commode staat bij ons op de slaapkamer. Daar verschonen we beide kinderen op (we hebben maar 2 slaapkamers in huis, de jongens komen straks bij elkaar op de kamer).

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier zit er straks ongeveer 19 maanden tussen. We hebben een ledikant gekocht waar de zijkant uit kan, dus daar kan Lucas nog eventjes in vooruit. Qua vervoer, ik ben van plan de jongste in de draagzak te doen en Lucas in de wagen, maar Lucas loopt nu al een tijdje erg goed en wil niet meer in de kinderwagen, dus wie weet is een meerijplankje ook voldoende!

Het blijft altijd afwachten hoe de zaken lopen en praktisch gezien denk ik echt dat ik het maar op me af laat komen. Je kunt het niet voorspellen!

1 ding is zeker: druk gaat het wél worden :D

8. fafje

fafje Niet meer actief

hier gaat de 2e gewoon in een wieg op onze kamer....en krijgt oudste ene groei bedje of peuterbed met spijlen ofzo....ledikant wat van hem was gaat naar de jongste dan enz

9. Hier schelen ze ongeveer 1 jaar en 3 maanden.
    Mijn zoontje slaapt gewoon nog in een ledikant. Voor onze dochter hebben we een nieuw babykamertje gekocht.
    Ik heb een tandemwagen voor als we weggaan. Een duowagen naast elkaar past hier niet door de voordeur.
    Achter elkaar gaat echt prima.

Share This Page