Liesbreuk

Discussion in 'Baby en dreumes' started by linnepinneke, Nov 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Ik ben gisteren met 1 van mn zoontjes naar de huisartsenpost geweest en het arme ventje bleek een liesbreuk te hebben. Nu heb ik 22 december een afspraak bij de ka zolang hij er geen last van heeft. Krijgt hij dit wel zal hij eerder moeten en ook eerder geopereerd worden...
    Heeft er iemand ervaring met een liesbreuk en de operatie daarvan want dat zal er toch een keertje van moeten komen...

2. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Hé wat vervelend! Heeft je mannetje er nu geen last van dan?
    Sam heeft toen hij 8 weken oud was een liesbreuk gehad. Bij iedere beweging schreeuwde hij het uit. Zijn lies was ook opgezet en zijn een van zijn balletjes keihard. We zijn toen ook naar de huisartsenpost geweest en werden direct doorgestuurd naar de eerste hulp. Daar heeft een kinderarts naar hem gekeken en hem doorgestuurd naar het Sofia Kinderziekenhuis omdat Sam prematuur was. Daar is hij diezelfde avond nog geopereerd. De operatie duurde niet zo heel lang, Sam moest wel een nachtje blijven ivm de narcose die hij had gehad. Hij heeft er na de operatie geen last meer van gehad. Hij heeft nu nog een heel klein littekentje.

3. linnepinneke

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Ik hou het goed in de gaten! Hier gaat het ook om een prematuurtje! Zn lies is opgezet maar zelfs toen de ha het goed stevig vast pakte gaf hij geen kik... Dus op het moment dat daar verandering in komt moet ik gelijk naar het zh is mij verteld...

4. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Het komt idd vaker voor bij premature jongetjes. Je moet echt bellen zodra hij meer gaat huilen en reageert op aanraking of veranderingen in zijn ligging. De pijn wordt veroorzaakt doordat het darmpje klem zit, als dit te lang duurt kan het darmpje afsterven en moeten ze dat stukje er tussenuit halen en dan is het een zwaardere operatie.

5. adi

adi Niet meer actief

HIer een prematuur jongetje die met 4 maanden geopeerd is aan zn liesbreuk.

6. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik heb dit even gekopieerd uit een ander topic (hoef ik het niet opnieuw te typen :D ) .. iemand hier vroeg er niet zo lang geleden nog naar:

Mijn mannetjes kregen het allebei toen ze 4 weken oud waren.
    Gelijk naar de HAP geweest, daar werden (dubbele) liesbreuken geconstateerd!

Bij mijn ene zoon is het na 3 maanden zelf weggetrokken..
    Mijn andere zoon is in September in het sophia kinderziekenhuis geopereerd. Hij was toen bijna 9 maanden.
    Het gaat nu goed met hem.

Helaas is het weer bij mijn andere mannetje sinds een week of 3 terug. Dus hij zal in Januari geopereerd moeten worden (mits het acuut word natuurlijk dan moet hij gelijk komen; Mijn zoontjes hebben er gelukkig nooit pijn aan gehad het ziet er alleen zo raar uit).

Ze zijn trouwens met 34,6 geboren .. schijnt idd vaker voor te komen bij prematuren!

Heel veel succes en sterkte!

7. linnepinneke

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Mn mannetje heeft er volgens mij nog steeds geen last van want mag er nog steeds aankomen en daar reageert hij totaal niet op maar... Hij is door de dag heen wel veel huileriger en hij spuugt veel meer na zn fles, zou dit er mee te maken kunnen hebben???

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier een dysmatuurtje die afgelopen maandag is geopereerd. De breuk werd zo gigantisch (hij had er totaal geen last van) dat hij geholpen moest worden ipv dat we konden wachten. Hij mocht 's avonds weer mee naar huis, omdat hij het zo goed deed gelukkig. Het is me alleszins meegevallen, want ik maakte me flink druk. Operatie duurde al met al 45 minuten (incl narcose en verkoever waar ik bij was) dus stelde weinig voor. Om 3 uur 's nachts kon hij al weer lachen en je merkt helemaal niks aan hem.

het enige wat ik echt moeilijk vond was het nuchter houden. Sybren drinkt nog elke 3 uur ivm zijn dysmaturiteit en dan is 6 uur nuchter blijven héél lang.

Sterkte voor je kleine mannetje!

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

ja dat kan zeker! Wij werden erop gewezen contact op te nemen als hij ging spugen of meer huilen voor de operatie.

Share This Page