Dochtertje heeft lichte reflux klachten en staat haar bedje dus een beetje schuin. Nou was ik vanmorgen bij het consultatie bureau voor de eerste prikjes en toen werd mij verteld dat het schuin zetten van 't bedje eigenlijk helemaal niet veel zin heeft. Men doet dat tegenwoordig niet meer werd er gezegd. Dit kwam ter sprake omdat de kleine (doordat het bedje schuin staat) naar beneden schuift met als resultaat ingetrokken beentjes, als een kikkertje zeg maar en dat ziet er niet comfortabel uit. Maar ze lijkt er zelf geen last van te hebben, slaapt gewoon door. Alleen denk ik dat het misschien slecht is voor de benen. Wat is nou juist? Verschillende mensen, verschillende adviezen. Wordt er een beetje gek van.
Heb ik inderdaad ook wel eens gehoord, maar als het voor jullie werkt is het prima toch. Zo hebben onze kinderen met reflux altijd op hun buik geslapen, ook tegen de adviezen in, maar voor ons werkte het.
Onze uk had ook verborgen reflux en het bedje moest schuin hij kon absoluut niet liggen, ook niet op de buik. Zijn bed stond zo schuin dat hij de eerste tijd sliep met een opgerolde handdoek onder zijn billen en de uiteinde links en rechts instoppen. Als een slinger. Vast minder goed voor de ontwikkeling maar hadden weinig opties. Hij sliep al heel veel op mij.