hallo, ons kleine meisje heeft al vanaf het begin vervelende klachten: -veel krampjes -moeilijk poepen -spugen -en nu ook schrale plekjes in haar gezicht. heb van alles geprobeerd, hypoalergene voeding en een druppeltje olie door de voeding, maar het werd er niet beter op, ze is erg onrustig. nu heb ik gister bij het cb aangegeven dat ik zelf misschien denk aan koemelkallergie. ze was het met me eens en ik moest andere voeding gaan proberen, de nutramigen. we zijn daar gister middag pas mee begonnen maar nu vraag ik me af na hoeveel tijd je echt verschil moet merken? gister leek ze namelijk wel rustiger, maar nu vanmorgen is ze erg onrustig en spuugt ze echt veel! zou het kunnen zijn dat ze eerst moet wennen aan de voeding? ik zit ook te denken om nutriton te gaan gebruiken door de voeding, maar geen idee of dat verstandig is met deze voeding? liefs rebbel
Nutriton kun je altijd proberen. Hier werkte het perfect samen met pepti. Wij zagen na 2 dagen heel duidelijk verschil en was de huiduitslag verdwenen.
Na onze eerste voeding nutramigen was het al een wereld van verschil en binnen een dag was ons altijd krijsende meisje een tevreden baby geworden. Maar zou het zeker een dag of 3 blijven gebruiken. Het kan nl. wel een paar dagen duren. Voor het spugen kun je idd nutriton proberen gaat ook prima met nutramigen. Maar ze is pas 1,5 maand, misschien heeft ze 'gewone' darmkrampjes (dat maakt het niet minder vervelend natuurlijk). Bij de apotheek zijn daar ook middeltjes voor te krijgen.
Als je denkt aan koemelkallergie zou ik nog niet de voeding indikken. Je krijgt anders geen duidelijk beeld. Als het spugen namelijk van de KMA komt, moet dit weg gaan met de nutramigen. Hier direct bij de 1e fles nutramigen al verbetering en binnen 1 of 2 dagen waren alle symptomen verdwenen.
oke dank jullie voor de reacties! @pila: er zijn meer klachten die op kma duiden helaas.. heb al allerlei middeltjes tegen krampjes geprobeerd. @antje: ja dat denk ik ook idd, thanks!
Bij ons heeft het wel twee weken geduurd voordat ik het idee had dat de voeding echt aansloeg. Wel na de eerste dag al geen diarree en krampjes meer. Maar het eczeem heeft even geduurd, eerst nog hormoonzalf moeten gebruiken omdat ze zoveel last had van jeuk. Ze bleef maar krabben. Naast de kma had ze ook een verborgen reflux waar ze maagzuurremmers voor krijgt en ook dikken we de nutramigen in met nutriton. Het kan zijn dat het bij jullie ook een combinatie is, en dat de reflux heftiger wordt door de kma, dat was bij ons het geval. Ik zou ook eerst de voeding proberen en na een paar dagen pas indikken met nutriton als het spugen niet minder wordt. Heel veel succes, hopelijk wordt het snel beter! Als het toch niet beter wordt zou ik een afspraak maken bij de kinderarts.
Ik merkte bij Tess meteen na de eerste fles pepti al verschil maar het spugen bleef. Dit bleek reflux te zijn en daar heeft ze losec voor gekregen en een paar extra bezoekjes aan de osteopaat. Omdat Tess een vergrote lever had wou ik liever niet te lang met losec bezig zijn dus we zijn vrij snel de voeding flink in gaan dikken met nutriton en dat hielp ook wel ( wel heel dik i.o.m de KA). Evenals rechtop zitten/liggen tot wel een half uur na de fles en het hoofdeind van het wiegje omhoog zetten. Het spugen is nooit helemaal weggegaan. Tegen de krampjes legde ik vaak een warme kersenpitkussen op haar buikje en liet ik haar ' fietsen' . Wat voor' n fles heb je?
KMA tast de slijmvliezen van o.a. de darmen aan, dus daar kan je meisje behoorlijk last van hebben. Ook ontstaat er door KMA gisting in de darmen en dat kan dan dus ook weer de reflux veroorzaken. Onze natuurgeneeskundige therapeute vertelde dat door gisting in de darmen alle organen in de buik omhoog geduwd worden, waardoor de maag door het gat in het middenrif wordt geduwd en dat veroorzaakt het spugen. Het kan dus best een paar weken duren voordat alles wat wordt aangetast in het lichaam door KMA tot rust komt. Het lichaam heeft tijd nodig om de schade te herstellen. Wij hebben Noelle destijds wel Nutriton door haar koemelkvrije voeding gedaan tegen het spugen en dat hielp goed. Na verloop van tijd kwam alles in haar lichaam tot rust en toen hebben we de Nutriton weer afgebouwd. Het spugen is dus eigenlijk vanzelf overgegaan nadat het lichaam de schade had hersteld. Verder werd ze meteen de eerste dagen al wel veel rustiger toen wij overstapten op andere voeding. Het vele huilen werd meteen al veel minder en na verloop van tijd ging ze steeds lekkerder in haar vel zitten. Doordat ze zoveel beter reageerde op de koemelkvrije voeding was het voor ons meteen vrij duidelijk dat KMA de oorzaak van de klachten was en wij hebben Noelle laten behandelen bij een Natuurgeneeskundig therapeute die met Bioresonantie en NAET therapie werkte, omdat ik wist dat je daarmee van deze klachten verlost kunt worden. Daar werd met Bioresonantie dus ook inderdaad bevestigd dat ze KMA had en na behandeling met NAET is ze nu van haar allergie af.
dank je josien! met de andere voeding gaat het gelukkig een stuk beter met Luna! de krampjes zijn weg en het poepen gata nu goed! ook de schrale plekjes in hara gezicht zijn al minder, het spugen blijft, dus ik gebruik nu nog nutriton.
Fijn dat het zoveel beter gaat met Luna nu ze andere voeding krijgt. Wij hebben Noelle ook nog wel een tijdlang Nutriton door haar fles gedaan en dat hebben we langzaam steeds meer verminderd. Toen ze ouder werd (vanaf 5 maanden) hebben wij op den duur, gewoon uit voorzorg tegen eventueel spugen, de Nutriton vervangen door een lepel Friso Rijstebloem door de flesvoeding. Zodat de melk toch iets steviger in haar maag lag en dat gaf ook wat meer verzadiging. Het Rijstebloempapje van Friso is ook hypoallergeen, heel fijn van structuur en dikt ook niet heel erg in. Dus dat kon Noelle prima drinken door een normale speen van Avent. We hadden dus geen papspeen nodig. Misschien dat dat voor Luna op den duur ook een optie is. Ik hoop dat alles nu verder lekker blijft gaan met je meisje. Succes!