hoe productie opwekken ??

Discussion in 'Borstvoeding' started by Melanina, Jun 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Plasluiers heeft ze zat haha

NOu eerste nacht zonder kolfen of flesje overleefd
    Ik meot wel wennen nu zolang met haar bezig te zijn maar mevrouwtje vind het best.
    Iig niet gehuild en lekker geluidjes lopen maken na de borst dus nog neit veel geslapen maar beter dan niet slapen door huilen.

Maar het ging goed en ze heeft zelfs tussen half 12 en 4 geslapen normaal kwam ze om 3 uur en nu niet.
    Dus ik geef dr nu waneer ze wakker word en maak dr niet wakker ervoor
    En vanmorgen kwam ze om de 2 uur en nu slaapt ze weer heerlijk.
    Dus hopelijk blijft het zo goed gaan.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,383
    36,256
    113
    @melanina: dat klinkt ja harstikke goed!! Vooral zo doorgaan zou ik zeggen.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    @melanina, mijn doctertje was ook prematuur met 33+2 en ik heb voor haar ook een aantal maanden gekolfd omdat ze niet aan de borst kan drinken ivm schisis.

Met kolven is het moeilijker om de productie op gang te houden. Als het erg ver terug liep ging ik een dagje clusterkolven. Dat betekent elke twee uur ongeveer 10 min per borst kolven (maar als er niets meer uitkomt: stoppen!). En dan een periode van drie uur pakken wanneer je altijd lage productie hebt en in die periode elke 20 minuten kolven tot je TSR op gang komt, en dan weer stoppen. In die 3 uur gewoon lekker het kolfapparaat en de melk op de bank laten staan en niet meer opbergen, want anders loop je je het apezuur. Tijdens dit kolfdagje veel rust nemen en drinken. Je zult zien dat met een dag of drie je productie ineens oploopt.

Mijn dochtertje hoefde vanaf 3,5 kilo geen extra fortifier meer te hebben. Daarna gaan ze toch iets minder hard groeien dus maak je niet veel zorgen over deze groeispurt die ze nu heeft. Omdat ze binnekort geen fortifier meer hoeft is het misschien nu een goed idee om met een lactatiekundige een afspraak te maken om te kijken of je haar aan de borst kunt krijgen want het schijnt dat je zo wel meer productie krijgt, met 'live' voeden dus.

4. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

netjes hoor, hoop dat het zo goed blijft gaan :)

5. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    nacht 2 is ook goed gegaan mevrouwtje slaapt zelfs uit :D
    Overdag leg ik haar vaker aan ook ivm de warmte en savond en snachts maak ik haar niet wakker maar komt ze zelf.
    En vanmorgen werd ze om 7uur wakker :) dus er komt voor ons ook meer slaap aan :)

Share This Page