Wel grappig dat het blijkbaar iets Nederlands is, als ik het zo lees is het in het buitenland meer regel dan uitzondering om te laat te komen.... Kan ik maar beter hier blijven wonen
Ik ben zelf van het type "lekker treuzelen"... 's Morgens zet ik op de tijd de wekker, zodat ik lekker rustig aan kan doen met douchen, haar föhnen, etc. Dan rustig mijn ontbijtje eten, konijntjes voeren, vaatwasser uitruimen, tandjes poetsen... En dan kijk ik op de klok en denk ik; Oooh opschieten! Ben altijd wel 10 tot 15 minuten voor tijd aanwezig, maar meestal stress stress opschieten haha!
Ooit was ik heel punctueel, maar de laatste tijd wordt het steeds erger. En hoe dat kan? Geen idee... Het lijkt wel alsof het laatste voor we weggaan drie keer zoveel tijd kost als normaal. 'Even' tandenpoetsen en jassen/schoenen aan kost ineens twintig minuten. Ik word er zo moe van de laatste tijd dat we structureel 10 minuten te laat weggaan van huis. Geen idee waar de tijd blijft, maar het is elke keer weer raak. En dan zitten we weer in de auto te balen en te stressen Als ons zoontje een vieze luier heeft, ja, dan hebben we een excuus. Maar het gebeurt nu vrijwel altijd dat we te laat komen en het mag nu wel eens stoppen. We hadden het er toevallig afgelopen week nog over. Maar hoe we het voor elkaar gaan krijgen, dát is de grote vraag.
Ik ben ook altijd ergens ruim op tijd en wordt geïrriteerd als ik ergens te laat kom. Kan er ook echt niet tegen als mensen niet op tijd komen!
Op belangrijke afspraken (dokter, tandarts) of op mijn werk ben ik altijd op tijd. (nou ja, als ik moet werken en de trein heeft vertraging dan kan ik er niet zoveel aan doen) Op andere afspraken ben ik meestal wel iets te laat/precies op tijd, nooit eerder. Ik heb er zelf ook een hekel aan als iemand zegt dat hij om 9uur bij mij is, en dan al om 8:40 voor de deur staat.
Ik had het hier laatst ook met een Brabander over en die zei dat het (volgens hem dan) in het Zuiden des lands als 'niet netjes' wordt beschouwd als je te vroeg komt... Zijn er hier Zuiderlingen die dat kunnen bevestigen/ontkrachten? Ik zou dan dus even een stukje lopen/in de auto wachten en dan dus mooi op tijd aankomen, zeg 2 minuten van tevoren. Naar m'n werk reis ik met de trein en dan kom ik dus rustig een half uur te vroeg, me in te dekken voor vertraging.
Het kost mij 's ochtends heeeel veel moeite om op tijd te komen, en ik kom helaas regelmatig te laat, maar dat is dan max 10 minuten. Maar mijn ouders (door mijn moeder) en mijn broer hebben er ook een handje van om te laat te komen. Bij mijn broer is het zo erg dat mijn nichtje al aangeeft dat pappa toch niet op tijd komt (zij is 9) Maar voor iemand die altijd op tijd kan komen is het moeilijk om te geloven dat het voor anderen echt heeeel moeilijk kan zijn om op tijd te komen! Maar ik vind dus wel een verschil tussen een beetje te laat of een paar uur later hoor! (Dat laatste zou ik ook niet op prijs stellen)
ik ben wel een beetje een zuiderling (maar dan uit Nederland, ben echte brabo) maar daar wordt wel gewoon van je verwacht dat je op tijd komt hoor!!! Maar ga je echt zuidelijker in Europa dan kennen ze geen tijd (bij wijze van spreke)
ik ben heel erg punctueel en verwacht dat ook van anderen. Als ik om half 10 afspreek en diegene is er om kwart voor 10 nog niet, ben ik pleitte. Ga ik mijn tijd niet aan verkwisten. Mensen weten het gelukkig allemaal en bellen allemaal evt. ruim op tijd. Zelfs schoonouders die altijd overal te laat zijn, zijn bij ons op tijd. Dus ze kunnen het wel haha
Dit doe ik wel als ik een keer later moet beginnen (wat nooit meer voor komt) maar als ik met de trein ga dan moet ik al om 6:15 de deur uit, als ik een trein eerder wil nemen moet ik dus al een half uur eerder weg, vind ik toch iets te vroeg. Gelukkig wordt ik de laatste tijd opgehaald door een collega, scheelt een hoop.
Uhm ligt eraan hoeveel te vroeg je komt . Als het een kwartiertje is vind ik het niet erg, maar een half uur te vroeg, tja dat kan hier nog wel eens (en dan bedoel ik niet heel limburg maar gewoon bij mij ) wel eens verkeerd vallen, dat ik dan net nog bezig ben met iets of met mijn haar of net wat.. of nog wat op aant ruimen ben, of nog even snel wil stofzuigen. Tja dan vind ik het wel vervelend . Maar voor de rest vind ik het niet erg hoor! Zelf ben ik ook altijd van het op tijd komen, liever 10 minuten te vroeg dan 10 minuten te laat. Als ik merk dat we te laat gaan komen bel ik ook altijd of probeer ik te bellen. Vind niets irritanter dan niet op komen dagen of te laat op komen dagen. Daar kan ik dus absoluut niet tegen!
Vind het ook erg dat als je met iemand afgesproken hebt en manlief moet nog ergens vanaf komen, zeg van het werk ofzo.. en hij komt al 'te laat' thuis waardoor het stressen wordt om optijd aan te rijden. Of als ik weet dat hij naar de tandarts moet en dan net 5 minuten voor de afspraak aan te rijden. Had het toen ik in mijn kraambed van Finn lag, manlief moest mika naar de psz brengen en dat begint om half 9 en om half 9 stond meneer nog fijn te praten met een kennis! ik zag dat vanuit de slaapkamer raam en stond me gewoon op te vreten en heb mijn gal gespuuwd tegen de kraamverzorgster .
Mijn ouders zijn altijd en overal te laat... Zelfs op mijn diploma-uitreiking waren ze te laat! Ik denk dat ik juist daardoor heel punctueel ben en ik heb er dan ook een hekel aan als mensen te laat komen. Ook te vroeg vind ik waardeloos, dan ben ik nog van alles aan het doen en heb ik een hele planning gemaakt en word ik opgebeld dat ze er over een kwartiertje al zijn, ipv over drie kwartier. :x Zelf kom ik bijna nooit te laat, ik zorg altijd dat ik 5 minuten van tevoren ergens ben. Ben ik precies op tijd, dan heb ik al het gevoel dat ik te laat ben hihi!