5 maanden en drinkt flessen niet meer leeg...

Discussie in 'Voeding' gestart door Niki, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hoihoi,

Even een vraagje aan andere mama's...
    Mijn zoontje van net 5 maanden, weegt ong. 8,2 kilo en is ong. 68 cm. lang.

Hij krijgt het volgende op een dag:

tussen 7/8 uur: flesje (biedt in elk flesje 210/7 aan)
    rond half 11: fruithapje ruim de helft van 'n klein potje
    rond 12 uur: flesje
    tussen 3/4 uur: flesje
    rond half 6: groente (hier eet hij echt nog heel erg weinig van) hierna geef ik hem 'n Danoontje (vanaf 4 mnd. met opvolgmelk) wat hij helemaal op eet.
    19 uur: laatste fles met rijstebloem, deze moeten we wel om 19 uur geven omdat hij na de fles van 3/4 uur eigenlijk nooit gaat slapen, dus 19 uur is dan echt de max voor hem... langer trekt hij (en wij) 't niet!

Nu dinkt ie de laatse week (sinds de invoering van 't Danoontje) zijn flessen niet meer leeg, soms 30/40 cc. er nog in maar ook soms 60/70 cc. of zelfs 100 cc.!
    En ik denk dat zijn melk toch nog wel belangrijk is...

Nu is mijn vraag doe ik wat verkeerd betreft schema, geef ik sowieso al te veel met 210/7, moet ik het Danoontje nog even aan de kant laten staan... wie heeft 'n tip?

Alvast bedankt,

G'r's Niki

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou het danoontje nog even weglaten. je gaat pas een toetje geven als het warm eten goed gaat.
    wat betreft die flessen, 4 flessen van 180+6 is ook prima hoor.

3. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Bedankt voor je reactie!
    Ik heb er nog 2, dan maak ik die nog op... alhoewel de oudste vind deze ook heel erg lekker... ;)
    Wat betreft de flessen, is dat genoeg 180/6?
    Dan ga ik dat ook doen...

Nog 'n vraagje: Morris spuugt sinds een aantal weken in een keer veel meer dan voorheen, voorheen spuugde hij vrijwel nooit en nu bij elke fles en ook nog lang erna...
    hij draait wel al op zijn buik sinds een paar weken, maar ook als hij niet beweeglijk is na de fles spuugt hij... kan dit ook komen door de hoeveelheid eten en vaste voeding?

4. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje ging ook meer spugen toen hij beweeglijker werd, zolang hij er geen last van heeft, kan het geen kwaad, het kost wat extra was. het kan ook een teken zijn dat hij teveel eet. Als je de flessen minderd naar 180+6, zal het wel wat schelen. dan krijgt hij nog genoeg binnen hoor. het spugen was hier met 10 maanden ineens over.

mijn zoontje at op die leeftijd 4 flessen van 200cc, en een heel potje groente en fruit.

5. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Waarom ga je pas een toetje geven als t warme eten goed gaat?
    Ik vind dat een beetje een achterhaald idee.
    Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
    Mijn dame is 2,5 en krijgt net zo goed haar toetje aangeboden nadat ze geen hap heeft gehad van haar warme maaltijd.

Wel ben ik het met je eens dat het TS kan proberen het danoontje even weg te houden, of minder te geven.
    Hij zal het wel enorm lekker vinden, :D

Maar met 5 maanden is de flesvoeding toch nog wel het belangrijkste voedingsonderdeel.

6. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Haar kindje is pas 5 maanden, als dan de flessen niet opgaan, kun je beter het toetje weglaten tot de warme hap beter gaat, hij eet er nu nog niet veel van en ik vind op deze leeftijd warm eten belangrijker dan een toetje. Mijn zoontje krijgt ook een toetje of hij nu goed eet of niet.

Deel Deze Pagina