Verkleden leuk voor meisje van 2? (themafeest)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DeeLighT, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Binnenkort is er een feest op het KDV, als ons meisje net een maand 2 is. Er is een thema, en eventueel mogen de kinderen verkleed komen.

Maar ik vraag me af, vanaf welke leeftijd is dat leuk? Wanneer beseffen ze echt dat ze verkleed zijn als iemand/iets?

Het thema is trouwens tv-personages.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Het laatste verkleedfeestje op het KDV bij mijn dochter was toen ze net geen 2 jaar was en ze nog op de babygroep zat. Daar werd dat nog niet gedaan natuurlijk dus heb ik haar ook geen verkleedkleertjes aangetrokken.
    Als ze nou net over de 2 jaar was geweest en bij de peutergroep had gezeten, dan had ik haar mee laten doen met alle andere kindjes.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het is ook geheel afhankelijk van je kind natuurlijk
    Mijn dochter vnidt er nog steeds weinig aan... maarja omdat ik het sneu vind als alle kindjes verkleed zijn en zij niet..
    zorg ik toch wel voor iets van kleren.

zo werd het afgelopen jaar met carnaval angelina ballerina (dat vond ze WEL super)
    maar jaar ervoor gewoon met carnaval van die vleugeltjes aan elastiek en een kroontje met toverstaf.
    niet al dat gefruts.. maar wel gewoon leuk.

Wat weerhoudt je er van om te vragen of ze zich wil verkleden?
    Eventueel vraag je of ze als een bepaald personage wil..
    (bijv. Zaza van zandkasteel is zonder veel fratsen en dan is ze toch verkleed.)

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Saskia, ik denk niet dat ze het snapt als ik het haar vraag... waarschijnlijk herhaalt ze gewoon alleen de vraag (zoals alles momenteel ;)) Ze wordt eind deze maand 2...

Hoe en waar kom ik eigenlijk aan leuke verkleedkleertjes? Ben zelf niet zo handig met kleren.

5. Saskia78

Zaza moet lukken toch?
    Rokje, gestreepte kousen..

Maar een teletubbie lijkt me lastig inderdaad.
    Hema heeft wel wat het hele jaar door maar dat is meer soort van grote trui met capuchon.
    Bijtje, lieveheersbeestje etc
    En prinses lukt ook wel waarschijnlijk.

Overigens kon ik het hier met bijna-2 ook gewoon vragen hoor.
    Althans.. in ja/nee-vraag dan :)

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    saskia, zaza is een leuk idee zeg! Dat lukt me zeker wel! Zelfs die kniestukken krijg ik wel op een legging/maillot...

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Vanaf welke leeftijd zou ik niet weten, maar ik vind zelf dat soort dingen helemaal geweldig! (mijn dochter trouwens ook hoor ;))

Ze hadden een tijdje terug een boerderij thema op het kdv, dus had ik van koeienprint stof een stoere jurk-bijpassende slobsokken en haardingetjes gemaakt. Helemaal leuk!

Ik zou denk ik voor apart zijn gegaan, marilyn manroe ofzoiets. Ik weet niet waar je vandaan komt (iets staat me bij ergens uit z-h) maar als je in de buurt woont, wil ik wel wat freubelen op de naaimachine ;)

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat aardig wendyp!!
    Maar ik woon idd in Z-H. (ben wel benieuwd naar een foto want het klinkt erg leuk!)
    Ik denk dat ik het ook wel superleuk vind mijn dochter verkleed te zien hihihi. Ze houd zelf ook wel van kleertjes en zo. ("mooie rok" zegt ze dan :) )

Ik ga het er nog eens met mijn man over hebben hihi, die heeft ook weleens van die briljante ideeën ineens.

9. Saskia78

Ben wel benieuwd wat het wordt :)

Hier geen naaimachine of iets dergelijks en dat maakt het lastiger om zelf iets te maken.
    Maar ik zou denk ik wel gaan voor iets wat ze zelf (en de andere kindjes) ook kent..

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter had 2 maanden voor haar tweede verjaardag een verkleedpartijtje, toen deed het haar weinig.

Maar sinds enkele maanden wil ze thuis ook wel eens verkleedkleding aan.

Ik ´spaar´ traditionele kleding uit verschillende landen. (Nu nog maar 5 stuks uit Maleisie, Vietnam, Spanje, Turkije en Suriname)
    En ze wil vooral vaak haar spaanse jurk aan, maar het setje uit Turkije is ook geliefd! Dan loopt ze er thuis meer rond en dat vind ze echt fantastisch!

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Bij ons op het kdv wordt er bij meisjes ook wel een mooie jurk aangedaan, haren mooi, diadeem met glimmertje op en ze is een prinses ;)
    Pippi langkous, 2 vlechten, 2 verschillende sokken..

Kruidvat heeft ook vaak verkleedkleren

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter was afgelopen carnaval verkleed als Bumba. Ze was toen net 2 en vond t ook wel leuk, geloof ik. Het pak hadden we gekregen, was gekocht in Belgie...;)
    Maar 2 is wel net op t randje, echt begrijpen doen de meesten t dan nog niet, lijkt me.

In mei hadden ze op de psz juffendag. Ze mochten ook verkleed gaan. Het was een erg warme dag en toen heb ik t niet gedaan. (bumba-pak is best warm). Veel kindjes waren ook niet verkleed.
    Ik denk ook niet dat ze door hebben op die leeftijd dat anderen wel verkleed zijn of dat het dan zielig zou zijn. Dat voelt ze echt nog niet.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    wendyp, wat leuk zeg!!! En een leuk meisje om te zien.:)

saskia, je kan wel zien wie er doordeweeks thuis is, mijn man; "zaza, wie is dat nou weer???" Hahaha.

lola, dat is ook leuk zeg! En educatief hihi.

siepie, mijn meisje gaat dus binnenkort naar de 2-4 groep en daar hebben ze ook verkleedkleren. Ben benieuwd.

Denk wel zaza want dat kent ze idd en heb nog wel rokjes zat... hoef ik alleen maillotje/streepjestrui en regenlaarsjes. Haarbandje erbij.

15. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Onze zoon van 2 verkleed zich regelmatig in de prinsessenkleren van zijn zus. Hij vind het helemaal geweldig. Maar ook met iets heel simpels hebben ze het idee dat ze verkleed mee kunnen doen, hoeft niet zo professioneel te zijn het gaat om het feestje.

16. Saskia78

@123miesje: favoriete verkleedkleren hier zijn hoedjes, zo'n bloemenslinger en een oud jurke dat ze dan draagt als vestje.
    Maarja dat is meer leuk voor thuis :)

@deelight: geen zandkasteel! Jeetje :)

@Wendy: gaaf! :)

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    saskia, haha ja heb hem maar even een foto laten zien van de figuren :)

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij de hema heb je hele leuke verkleedkleren, oa een bijenpakje en een aardbeienfee. Hier ook een heel leuk speelgoedwinkeltje met gigaveelverkleedkleren waaronder ook een nijntjejurkje.

M vindt verkleden pas sinds kort leuk. En dan grote voorkeur voor prinsessenjurken :D;)

19. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    leuk! wat dacht je van een bijenpakje? kan ze als Maja de bij
    die hebben ze gewoon bij de Hema

groet

Deel Deze Pagina