Hoe reageer jij als een ander kindje speelgoed stuk maakt van jouw kind of andersom ?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door one of kind, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    5 en bijna 5;)

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Vriendin en ik heb overigens gewoon kop koffie en al gedronken hoor zijn geen woorden over gevallen;)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Sorry vind ik zelf alleen wat waard als het uit iemand zelf komt, als je het moet dwingen vind ik het zielig en niks waard.
    Bovendien heeft ze het waarschijnlijk helemaal niet expres gedaan en was er al een zwakke plek.

Daarentegen zou ik als moeder van het kindje dat het kapot heeft gemaakt altijd aanbieden om het te vergoeden of zelf een nieuwe halen.

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als mijn kinderen iets stuk zouden maken van een ander zou ik ze hun excuses laten aanbieden (althans nog niet bij de jongste natuurlijk ;)) en het speelgoed zelf vergoeden. Als een ander kind bij mij iets stuk maakt zou ik eigenlijk hetzelfde verwachten, maar er geen drama van maken als dit niet gebeurde. Kinderen maken nu eenmaal dingen stuk. Als iets écht niet stuk mag moet je je kind er alleen mee laten spelen onder jouw toezicht of helemaal niet. Excuses aanbieden is bij ons thuis gesneden koek, maar het valt me wel op dat niet alle ouders hier altijd even druk mee lijken te zijn.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik denk ook dat niet alle ouders dat even belangrijk vinden.

6. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Huh? Ik lees nergens iemand zeggen dat excuus niet belangrijk is.

7. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Als mijn dochter iets kapot maakt vergoed ik het, als het andersom gebeurd zou ik een excuses wel op zn plaats vinden, ik leer mijn dochter altijd sorry te zeggen, zelfs als het per ongeluk gaat.
    Maaaar ik zeg er wel bij, bij sommige kindjes weet ik dat het rouwdouwers zijn en dan haal ik uit voorzorg dr dierbare/kwetsbare spulletjes weg. (zoals het hobbelpaard wat vroeger nog van mijn moeder is geweest bijvoorbeeld)

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oef ik vind je wel heel streng hoor. Is het de eerste keer dat er speelgoed is stuk gegaan bij jullie? Neem aan van niet ;) Ze zijn allebei nog jong, natuurlijk kunnen ze voorzichtig spelen, maar je weet niet wat er is gebeurd. En een excuses afdwingen, denk je dat een kind er dan iets van meent? Neuh, dan zeg je gewoon sorry om ervan af te zijn. Ook niet wat je wil, toch? Ik leer mijn kinderen uit zichzelf sorry te zeggen, door ze uit te leggen wat voor gevoel je bij een ander teweeg brengt. Op die manier leren ze echt de consequenties van wat ze doen en zullen ze niet liegen om er maar vanaf te zijn. Maar buiten dat: ik zou not amused zijn als jij zo dominant deed tegen mijn kind. Voor een kind van 5 is zo'n boze moeder reuze intimiderend. Jij bent volwassen, jij moet toezicht houden, als er dan iets mis gaat, is dat in principe jouw eigen verantwoordelijkheid. En natuurlijk doe je daarna gezellig een kop koffie met haar moeder, toch? Het is maar speelgoed, maak je niet te druk, je zal het nog veel vaker meemaken dat je kind verdrietig is om iets dat een ander kind doet ;)

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Sorry hoor maar die kinderen zijn pas 5 jaar! Zoiets kan toch gebeuren? Natuurlijk hoor je dan sorry te zeggen, maar ze zijn pas 5! Dan vind ik het niet gek dat het niet persee uit zichzelf gebeurd.
    het is jammer maar zou me verder noet druk maken. Dan koop ik zelf wel een nieuwe.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik lees hier reacties en dingen daarin wat ik niet heb geschreven.
    Ik heb geschreven, ik zou zelf boos zijn op mijn zoon als hem dit gebeurd.

En er wordt hier gedaan alsof ik haar in een hoek heb gedreven van je moet en je zal en of ik uit mijn dak ben gegaan.

Ja ik heb gezegd, kijk S is nu verdrietig , ik zou het wel graag hebben als je sorry zei.

En ja mijn zoon doet dit altijd uit zijn en roept zelfs vaak te snel sorry!

Nee dit is niet de eerste keer dat er iets kapot gaat al is het bij mijn zoon maar 1 keer gebeurd en was hij zelf toen ook weer in diepe tranen.

Ik denk dus dat sommige dingen hier ( wat normaal en vaker gebeurd op een forum weet ik) heel erg worden uitvergroot.
    Alsof ik de grootste boeman ben wat er is;)

11. Moli

Moli Niet meer actief

Hier zou ik/ en doe ik precies hetzelfde als jij, dus nee ik vind het niet raar hoe je ge handelt hebt.

12. Moli

Moli Niet meer actief

Maar goed dat onze kinderen dan niet samen spelen...Als de kindjes van mijn vriendin hier zijn worden ze op dezelfde manier behandeld als mijn eigen kindjes dat wil zeggen als je niet kan luisteren (na meerde malen waarschuwen) mag je op de kruk, en ook bij knijpen/slaan/schoppen/ opzettelijk dingen stuk maken en ja dan horen ze ook sorry te zeggen. Onze kindjes zijn 3,2 en 1...

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Serieus? Hmm dat was dan meteen de laatste keer dat mijn kind bij jou heeft gespeeld! :)
    Geeft verder niets maar ik geloof niet dat ik mijn dochters ergens zou laten spelen waar ze op een strafkruk zouden moeten o.i.d.

14. Moli

Moli Niet meer actief

Ja serieus, dan moeten ze maar luisteren ;) mijn dochter van 2 heeft heel goed in de gaten wat ze wel en niet kan doen. Als zij er dan bewust voor kiest ( mij aankijken en het opzettelijk nogmaals doen) dan ja dan gaat ze op "straf" kruk, Hier gaat ze zelf al naar toe omdat ze weet dat ze iets fout doet. ( ze is "bewezen" verder in haar ontwikkeling dus ja het kan echt..)

Maar goed misschien ben ik inderdaad in jouw ogen die boze dominante vrouw maar zo te zien aan de jeugd van tegenwoordig helpt al dat pamperen ook niet ;)

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Huh? Boze dominante vrouw? Nee hoor, dat denk ik helemaal niet. Ik voed mijn kinderen alleen net iets anders op. Wat beter bij hen past. Waar haal je dat nou uit?? :(

16. Moli

Moli Niet meer actief

Maar buiten dat: ik zou not amused zijn als jij zo dominant deed tegen mijn kind. Voor een kind van 5 is zo'n boze moeder reuze intimiderend.

Aangezien ik precies hetzelfde gedaan zou hebben ging/ga ik er vanuit dat je dat van mij vind.

17. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier worden, als de ouders niet aanwezig zijn, de kinderen die hier te spelen zijn (als ik op ze moet passen ofzo) hetzelfde behandeld als mijn eigen kind :) dat weet iedereen in mijn omgeving en andersom gebeurd dat dus ook.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Vlinderbloem = niet vlinder84 hè.. je quote iemand anders.

19. Moli

Moli Niet meer actief

Whoepss:):):) Het is al laat:p

Sorry Vlinderbloem! ik las alleen het woord vlinder denk ik:)

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ohhhh no problem, ik geloof dat dat Vlinder84 en mij al vaker gebeurd is. Al die vlindertjes ook hier. :D

Deel Deze Pagina