Hoe reageer jij als iemand sorry zegt

Discussie in 'De lounge' gestart door Oilell, 16 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Kan het zijn dat er in het vergaderverzoek geen belletje/herinnering stond? Heb ik ook soms, dan krijg je dus ook geen pop-up dat je een vergadering hebt. Kun je het zo vergeten.

Relax vindt dit leuk.
  2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.886
    6.416
    113
    Ik zou nu zelf even mailen naar haar, want als ze niks liet weten over te laat zijn en gewoon op kantoor was, lijkt me dat er iets mis is gegaan - ik zou niet voor haar gaan invullen dat dat onzorgvuldig of laksheid was. Misschien gewoon een simpel misverstand.
    Overigens heb ik hier ook wel eens even gebeld als iemand bv 5 minuten te laat is, en dan was er inderdaad bv in de communicatie iets mis gegaan of zat iemand te wachten tot hij toegelaten werd tot de vergadering (terwijl ik geen melding kreeg), dat is ook lekker snel en dan weet je dus meteen of je langer moet wachten of niet.

Paris91, Sado, Diiba en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Meestal zijn het betalende klanten. "Overkomt iedereen wel eens"

(De rekening loopt gewoon door want ze betalen voor MIJN beschikbaarheid)

Intussen schoon ik mn mailbox op, urenadministratie, loop even hun laatste tickets na etc anders is t weer overhead.

4. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.094
    1.813
    113
    Vrouw
    Het bellen op dat moment had wel een goede geweest ja. TS heeft nu verlof. Dan zou ikzelf niet nog een keer inloggen om te mailen, maar wachten tot na het verlof en het dan aankaarten.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Bij een online meeting op het werk kan ik zien of de ander online is. Zo ja: dan stuur ik een berichtje via teams of ze eraan komt.
    Sowieso heeft ze al een popupje gehad toen ik de meeting startte.

Bij status offline ga ik ervanuit dat diegene niet meer komt na een minuut of 5.

Ik blijf wel in de meeting, maar ga intussen rustig door met andere bezigheden.

Wanneer er aansluitend een andere meeting is dan laat ik duidelijk weten dat ik niet van plan ben te laat op mijn afspraken te komen. Dus we ronden tijdig af. (Tenzij de meeting in mijn voordeel is: als in. Ik heb iets nodig van die ander, dan laat ik de volgende afspraak netjes weten dat ik in iets belangrijks zit wat helaas uitloopt)

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Als ik me enorm druk zit te maken over tien minuten te laat dan betekent dat meestal dat ik zelf een redelijk hoog stressniveau heb.

In 95% van de wereld ben je gewoon op tijd als je een half uur later op een afspraak verschijnt. We zijn in NL wel heel stipt hierin. Zonde eigenlijk, want het geeft vaak stress.

Ik moet toegeven dat ik zelf door mijj adhd moeite heb met op tijd komen, maar zo'n afspraak als jij vandaag had (nieuwe medewerker-leidinggevende) zou ik absoluut op tijd zijn.

Nog los daarvan zou ik zelf in mijn verlof geen zakelijke afspraken gemaakt hebben.

Mammavantwee en Sado vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina