Wauw iemand uit de middeleeuwen, zwanger.....hup het huis, eigen schuld, dikke bult, wat een mentaliteit
pardon heb je het nou over mij!!! moet ik voor de dingen op draaien die mijn dochter of zoon heeft gedaan en ik ze de handje boven het hoofd houden en ik zelf maar hard werken om wat hun hebben gedaan ten eerste moeten ze zelf beter na denken en de voor behoedsmiddelen gebruiken om niet zwanger te worden en ten tweede nee ik ga niet opdraaien voor de dingen die hun hebben gedaan dit heeft niks met middel eeuwen te maken ik hoef niet me eigen kapot te werken voor mijn eigen kinds fout dus ja dan zullen ze toch dingen moeten gaan doen om ook steentje mee bij te draaien of niet soms ga jij met je handje open zitten en ze alles geven nou hier dus niet klaar uit:x
Pfff, moeilijk hoor.. boos worden of in huilen uitbarsten lijkt me niet de oplossing.. ik zou wel schrikken, maar wil m'n kind niet het gevoel geven dat ik teleurgesteld in haar ben. Blij zou ik in elk geval niet zijn. Ik zou haar sowieso steunen, welke beslissing ze ook neemt. Denk dat ik haar wel gelijk met allerlei vragen zou bestoken. Wat zij wil, hoe zij zich voelt, wat ze van ons verwacht, hoe ze het voor zich ziet, hoe het met de vader van het kindje zit en zijn ouders.
Ik vind jouw reactie wel erg hard hoor, wat als ze wel voorbehoedsmiddelen hadden gebruikt, heb ik toen ook gedaan, zoals gezegd en de pil en een condoom en het dus echt pure pech is, zo reageerde mijn moeder dus ook, en kan je vertellen dat je dan veel kapot maakt voor jezelf, en voor je kind, heeft zij in elk geval wel gedaan.
Dat is precies wat mijn vader tegen mij zei toen ik 12 was als waarschuwing. Is mij niet als 16 jarige overkomen, ik keek wel uit, maar zou mijn dochter ten alle tijden steunen.
dat de meeste moeders hier zeggen dat ze hun kind zullen helpen en steunen denk ik niet dat ze bedoelen dat hun kind lekker kan doen en laten waar hij of zij zin in heeft en oma zorgt wel voor de rest...tenminste dat geldt voor mij niet. ik help haar wel opweg maar dingen als kinderbijslag enz gaat ze toch echt zelf regelen dat ga ik niet voor haar doen. ik hou wel "toezicht" en zal bijspringen als het fout dreigt te gaan. verder zal ik haar financieel bijstaan maar ze gaat ook gewoon mooi een bijbaantje zoeken en ervoor zorgen dat ze het meeste zelf koopt. ze mag best thuis blijven wonen absoluut maar flesjes geven ed gaat ze toch echt zelf doen.
Ik reageer even op het bovenstaande. Ik vind absoluut dat ze de zorg en opvoeding van het kindje zoveel mogelijk zelf moeten dragen, dus naar school, maar ook werken. Maar.. het blijft toch altijd je kind, ookal geeft je ze alles mee om het te voorkomen.. een ongelukje zit soms in een klein hoekje en heel eerlijk, daar hebben zij ook niet om gevraagd. Daarbij maakt iedereen fouten, helemaal pubers die vol zitten met hormonen. Ik zou mijn kind nooit om die reden op straat zetten!
Ik zou me eerst helemaal lam schrikken en een flink gesprek aangaan.. Mocht het zo zijn dat ze geen voorbehoedsmiddelen hebben gebruikt, komt er waarschijnlijk ook een preek over hoe stom ze geweest zijn.. Hebben ze gewoon pech gehad (condoom gescheurd o.i.d.) tja, dan lijkt me die preek niet nodig.. Ik zal ze zeer zeker wijzen op hun verantwoordelijkheid.. Ze zorgen er zelf voor, zorgen voor inkomsten en waar nodig spring ik bij.. maar het moet absoluut niet zo zijn dat het erop uit draait dat ik voor het kindje kan gaan zorgen.. Ik zal ze steunen zoveel ik kan, maar HUN zijn verantwoordelijk..
Ja ik zou me echt wel rot schrikken hoor (naja wij samen), ik zou wel teleurgesteld en idd misschien een beetje boos zijn maargoed ik zal nooit haar ergens toe dwingen, ik zou praten...veel praten. En dan laat ik de keus aan haar...ik zal haar steunen zoveel ik kan en haar vader net zo dat weet ik zeker.
dan is hij maar hard maar wel de realiteit heb toch ook niet gezegt ik ze iet zal helpen maar tuurlijk ben ik boos is normaal vind ik van wel nee haar lekker over dr rugje kriebelen en zeggen alles komt goed schatje zal vast en zeker dat het goed komt maar ik zal toch n hartig woordje er over praten en mijn mening er over uiten zal mijn kinderne nooit de deur wijzen maar zal ze toch dingen heel duidelijk gaan maken.. daarbij vind ik hier niks hards aan het is zo als ik het zie en als mensen dr anders over denken prima maar ik houdt ook respect voor de ander dus verwacht ik dit ook terug ongeacht hoe ik het zie en denk te zien klaar uit
Gebeurt niet, wij beginnen al met sexuele voorlichting zodra ze 5 zijn. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn Nee, alle gekheid op een stokje... ik zou boos zijn als het uit dommigheid (condooms vergeten) zou zijn gebeurd. Maar als het door een pil heen gaat of een condoom scheurt zonder dat het opgemerkt wordt, tja... heb ik dan het recht boos te zijn? Uiteindelijk is het toch het meisje dat de baas is over haar lichaam. Dan kan ik nog zo zeggen, laat 't maar komen, maar als zij er niet aan toe is kan ik niet anders doen dan het mede lede ogen toekijken.
maar dit hebi ik dus ook niet gezegt ik mijn kinderen de straat op zal gaan zetten met eigen boontjes doppen bedoel ik meer ook zeer zeker een grote gedeelte van steentje bij dragen als ze blijven wonen heb ik geen zin om alle poepluiers en al hun was nog te gaan doen dat is mooi voor hun zelf als ze er voor kiezen de kleine te houden prima met goede afspraken ik zal ook zeer zeker nietzorgen voor mijn dochters/zoons baby dat mogen ze zelf doen foutjes zitten misschien in kleine hoekjes vind het er aan liggen hoe als ze bewust onveilige sex hebben gehad nee duh dan ga ik echt niet blij wezen en ze onwijs lief benaderen dan zal ze dit ook echt te horen krijgen ben heel hard maar soms als moeder zijnde moet je ook hard zijn en zo denk ik er gewoon over
Nou snap ik je beter, ik meende dat je helemaal geen steun wilde geven en zo, dat je een hartig woordje erover wil praten vind ik niet gek hoor, en dat ze zelf voor hun kind zorgen enzo ook niet
zal niet staan te juichen maar zal ze wel steunen en een aantal voorwaarden stellen zoals school/opleiding die afgemaakt zal moeten worden. En dan samen het beste er van proberen te maken.
en dat bedoel ik maar ik ben ook gewoon echt boos heel boos maar heb nooit ergens gezegt dat ik mijn kindjes bv uit huis zal gooien zal er echt wel voor zijn maar ga geen enkel zorg voor ze over nemen dat mogen ze zelf doen en als ze naar school gaan wil ik ze best helpen maar na school is het gewoon weer zelf voor hun kindje zorgen en niet ff gaan stappen of bv naar een vriendin alleen dat kan gewoon niet meer
dus jij zou willen dat je kind stopt met school om voor dr kind te zorgen terwijl jij de hele dag thuis bent? dan wil je ook niet het beste voor je eigen kind. want zonder diplomas kom je nergens meer.
soms probeer ik me goed te verwoorden en soms kom ik heel hard over maar zo en ik niet zal ze zeer zeker niet huis uit gooien