Ik heb een vraagje, ik heb eind november 2011 een tattoo laten zetten op mijn pols met kleur en zwart. De kleuren, roze, groen, geel zitten daarin. Het zwart is mooi geheeld (had ook al andere zwarte tatoeages) maar het kleur irriteert heel erg. Het is nu nog steeds dik (je ziet het op mijn huid liggen) en het jeukt enorm. Ik krab het in mijn slaap stuk, zo erg jeukt het. Nu heb ik eerder nog geen dokter of de tattooshop gebeld waar ik hem heb laten zetten, want ik dacht dat het erbij hoorde. Maar omdat ik er gek van werd, heb ik toch net gebeld. Ik kreeg een heel vaag antwoord dat hij het niet wist, en dat het niet hoort na 3 maanden. Verder wist hij het niet, omdat hij geen dermatoloog is. Dit is toch geen normale reactie? Wat denken jullie kan ik allergisch zijn?? (ik ga maandag naar de dokter, want die is er nu niet) En is hier iemand met ervaring hiermee? Maak me best wel zorgen. Bedankt voor je antwoord!
Ik heb een tatoeage op mijn rug, 1,5 jaar geleden gezet en ook die ligt er weleens een beetje bovenop en soms jeukt ie wel.. Maar ik maak me geen zorgen. Is bij mij meer na een warme/te hete douche, zonnebank, of als ik het erg koud heb.
Nee dat vind ik ook geen normale reactie :s... hij zou er toch wel iets van moeten weten. Wel hoor je het vaker dat er irritaties met kleuren kunnen zijn maar na 3 maanden nog steeds lijkt mij erg lang. Ik hoop dat er iemand is die hier antwoord op kan geven en hopelijk gaat het snel beter. Heb je toevallig geen foto?
ik heb dit af en toe met mijn eerste tattoo, deze is te diep gezet. ik heb nu als ik het erg warm heb, of stress heb dat de tattoo op mijn arm komt te liggen zeg maar, deze voel je dan ook echt. hij jeukt ook en is warm.
Het is vooral bij de rode kleur he? Ik hoor dat toch redelijk vaak. Heb zelf 2 tattoo's waarvan 1 met paars en heb nooit ergens last van. Heb ook geen idee waar het aan kan liggen, ik zou toch even de "vervangende" huisarts bellen of naar een dermatoloog of een andere tattoeist. Ps: vind de tattoo zelf heel erg mooi.
Ja het is vooral bij het rood/roze en groen, bah ik baal hier zo van! Is het zo dat dat vaker reageert? Er is geen vervangende huisarts, de praktijk is dicht. Als er iets is moet ik bellen naar de huisartsenpost en dat vind ik wat overdreven. Dank je, ik ben er ook nog steeds heel blij mee, maar baal er van dat mijn huid zo reageert. Ik kan er ook niks over vinden op google ofzo.
hoi ik zit met dezelfde vraag alleen ik heb de tattoo al een jaar en die van mij ziet er net zo uit als die van jou het jeukt en heb er zelf kleine witte bobbeltjes erop zittenjm net soort puistjes zeg maar en het is ook de kleur rood wat opzwelt en jeukt hoop eigenlijk ook dat het beter word maar ik zit er al een jaar mee dus blijf ook even meelezen trouwens ik smeer er sindskort bepanthen erop het lijkt wel iets te helpen
@Jojo: Opzich ben ik blij dat ik dan niet de enige ben, maar heb jij ook gevraagd of het normaal is aan de artiest die je tattoo heeft gezet? Ik smeer ook met bepanthen, maar heb niet echt het idee dat het beter word.
Waarschijnlijk heeft deze tattooshop een inkt gebruikt waar PPD in zit. Ik denk dat je hier allergisch op reageert. Heb je je haar wel eens laten verven? en heb je weleens een hennatattoo laten zetten? Ik zou even naar de HA gaan, dan krijg je er een zalfje voor.
Toen ik de tattoo liet zetten had ik gevraagd wat voor inkt het was en ze zei toen dat het geheel op natuurlijke basis was. Wat is PPD? En verdwijnt die reactie met een zalfje? Ik heb mijn haar geverfd met gewone haarverf en henna, daar krijg ik wel jeuk van, maar niet iets extreems. De henna tattoo heb ik ook gehad maar daar heb ik verder geen last van gehad.
Ik heb mijn tattoo al 4/5 jaar en het rode irriteert soms nog. Jeukt het en komt het iets naar boven.
de artiest vertelde dat de tattoo te diep is gezet en daar kun je verder niets aan doen helaas maar ja wij zitten ermee heb nog steeds hoop dat het beter gaat worden heb er zelfs korsten opzitten en de tattoo van mij lijkt net of het heel droog is
Als de tattoo alleen voelbaar en opgezet is is deze vaak te diep gezet,hier is niks meer aan te doen. Wat jij zegt zal zeer waarschijnlijk een allergische reactie zijn op n stof die in de inkt zit. Vraag de artist die hem heeft gezet of je het flesje inkt ff mag bekijken om tezien welke stoffen erin zitten,kan je bij de huisarts uitzoeken waarop je zo gek reageerd!
Je kan allergisch zijn voor de kleurstof in de inkt. maar dat gebeurt echt zelden. je studio zou echt meer moeten weten! Maar verder, dat erop liggen zou kunnen, ik vraag het even aan mijn man als ie thuiskomt die weet er meer van af (werkt in studio) Je moet bij vragen gewoon terug naar je studio, die kunnen het dan zien en er wat van zeggen. het helen duurt bij sommige mensen ook langer dan bij anderen. maar geef me even, dan vraagg ik het zo.
@Guppienl: Ik heb de studio al gebeld maar hij zei niks over terugkomen, maar gewoon ja ik weet het niet, ik ben geen dermatoloog. Dus ik vrees dat ik daarvan geen gehoor krijg. Mijn zus kent hun beter dus die belt vanavond nog even. Maar als jij wilt vragen aan je man, ben ik dankbaar!