vraag pakjesavond

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door boxertjes, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    het is nog erg vroeg maar ik zit met een dilemma,

wij vieren elk jaar pakjesavond met familie. ( ooms , tantes, opa en oma) we trekken lootjes en kopen cadeautjes voor elkaar en maken gedichtjes.

onze dochter is dan bijna drie en ik twijfel nu of we hier nog wel aan mee moeten doen. of dat we gewoon pakjesavond thuis vieren.

aan de ene kant willen we de traditie niet verknallen en meedoen maar aan de andere kant wil ik het feest van sinterklaas voor onze dochter niet verpesten. het is natuurlijk een feest voor de kindjes en daar horen geen cadeaus bij voor opa's oma's ooms en tantes.

wat vinden jullie? zou dochterlief het doorhebben dat het anders is als anders?

en dan nog iets, hoe vieren jullie pakjesavond?

2. adi

adi Niet meer actief

Waarom niet? Sinterklaas brengt voor iedereen kado's mee.
    Onze kinderen waren vorig jaar 3 en we hebben het ook met de familie gevierd. Eerst had Sint alle kados bij de deur achtergelaten. Toen hebben de kinderen hun pakjes uitgepakt en gingen meteen spelen. Wij konden dan rustig gedichten lezen.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.166
    8.893
    113
    Je moet doen wat je zelf het fijnst vindt. :) Ik denk wel dat je dochter door heeft dat het anders is, maar je kunt een nieuwe traditie maken, toch? :)

Wij vieren ieder jaar pakjesavond met familie (mijn ouders, mijn ooms en tantes, hun kinderen + aanhang en de kinderen daarvan). Inmiddels is het een groep van rond de 30 mensen. Best veel dus. Maar ik heb niet het idee dat mijn dochter (of één van de andere kinderen) last heeft van het feit dat de volwassenen ook cadeautjes krijgen. We doen de kinderen eerst en dan op een gegeven moment wat volwassenen tussendoor en dan de kinderen weer wat, en op een gegeven moment gaan er steeds meer kinderen naar bed. Over het algemeen is onze dochter het enige kind wat tot het eind wakker is en dus meekrijgt dat al die volwassenen ook wat krijgen. Zij speelt dan heerlijk met het nieuwe speelgoed en vermaakt zich uitstekend.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Wij doen het ook gecombineerd..de afgelopen jaren hebben wij de surprises en gedixhten gedaan toen onze dochter op bed lag. Maar vanaf dit jaar mag ze lekker opblijven (op school altijd vrij op 6 december) en dan leggen wij uit dat de sint alleen de cadeautjes voor de kindjes koopt en wij dus voor elkaar (papa, mama, opa, oma en oom en tante). Als zij haar cadeautjes uit heeft gepakt mag ze lekker met dr nieuwe speelgoed spelen. Broertje zal wel eerder naar bed gaan.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Sinterklaas is hier ook voor volwassenen hoor en mijn dochter is ook het enige kind hier. Dat maakt het voor ons niet minder leuk. Als je het wat intiemer wilt kun je 's middags al wat cadeautjes geven met je gezinnetje?

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij doen Sint alleen voor de kids maar wij vieren ook Kerst met kadoos... Ik zou het gewoon lekker combineren. Gezellig toch?
    Dit jaar zijn we met z'n 5-en begint me nu door te dringen.... wat gezellig!!!

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Combineren is prima, mits je met de volwassenen kunt afspreken dat alle kadoos van de Sint komen... Ik ken families waar nogal veel en vaak wordt uitgesproken wie wat aan wie heeft gegeven nl. Dat doen wij dus niet, we houden het lekker spannend, want alles komt gewoon van de Sint.

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij deden vroeger pakjesavond thuis met het gezin en dan surprise met familie op een andere avond. Misschien een idee?

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier geeft Sint ook aan iedereen, groot of klein.. Alleen hier is het meestal pakjesmiddag of ochtend, waardoor de kinderen er net even iets meer aan hebben..
    En omdat we verder uit elkaar wonen is het fijn als je niet nog anderhalf uur hoe te rijden in de late avond..

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hier is y het enige kindje. ik wil juist dat iedereen cadeautjes krijgt en de aandacht verdeeld wordt. juist leuk toch. wij vieren het met mijn ouders en broertje en we kopen allemaal een dingetje voor elkaar.

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Waarom zouden er geen pakjes voor de ooms en tantes mogen zijn? Wij vieren pakjesavond ook met een grotere groep (mijn ouders, mijn zussen met hun gezin en aanhang). Natuurlijk moet wel iedereen het spelletje meespelen, de pakjes komen van Sinterklaas.

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij deden altijd (toen wij klein waren) eerst de cadeautjes voor de kinderen, en als wij aan t spelen of slapen waren dan kwamen de volwassenen. En idd, Sint koopt ook bij ons alleen cadeautjes voor kinderen en de volwassenen voor elkaar.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Wij vieren het met cadeautjes voor iedereen, maar zijn sinds afgelopen jaar wel gestopt met de surprises en gedichten ivm de kids. Dat gaan we over een paar jaar wel weer doen.

14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wij deden het vorig jaar op twee manieren
    De vriendengroep wilde voor de kindjes die er al bij zijn ook graag iets kopen. Die kadootjes hebben we eerst gegeven, toen de kindjes naar bed waren hebben we de surprises gedaan.
    Met de familie hebben we tussen Sinterklaas en kerst lootjes gedaan. Ook voor Quincy een lootje erbij en zij heeft ook een lootje mogen trekken. Ze is ook meegedaan met het kopen van de kadootjes. Ze vond het super leuk. Maar, wij hebben har wel vanaf het bein gezegd dat je met kerst kadootjes voor elkaar mag kopen, dat vind ze ook super leuk om te doen.

Deel Deze Pagina