Onze oudste is geboren na een bevalling van 42 uur, gerekend vanaf het moment van breken van de vliezen. Gerekend vanaf de eerste weeën ongeveer 37 uur, waarvan uiteindelijk tien uur ingeleid... Ik vond het best lang en hoopte dit keer op een spontane, natuurlijke bevalling. Helaas, maandag ben ik 42 weken zwanger en word ik ingeleid. Ik hoop natuurlijk op een redelijk snelle bevalling, maar ben een beetje bang dat het weer zo lang gaat duren. k ben dan ook benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen die ook zijn ingeleid?? Ik heb pas 1 cm ontsluiting, nagenoeg niets dus. Ging jullie ingeleide bevallign snel of duurde het ook een dag of twee??
Bij is 's morgens om 8 uur gel ingebracht. Toen om 14.00 uur controle en was er al iets aan het rommelen. Om 16.00 uur begonnen de echte weeen en om 23.00 uur is meneer geboren. Allemaal behoorlijk vlot vond ik het zelf. Succes!
ik had ook 1 cm en ben ingeleid met 38 wkn en 2 dgn. mijn vliezen werden eerst gebroken en een uur later kreeg ik het infuus. vanaf de vliezen duurde mijn bevalling 5 uur en 42 minuten. de placenta kwam 10 min na mijn kindje dus ook heel snel.het was mijn eerste bevalling ik heb wel een knip gehad en een pomp met pijnstillers. maar dat komt omdat ik een heeel gevoelige baarmoeder/onderbuik heb en had natuurlijk alleen weeen in de onderbuik. was op het ctg zelfs niks te zien! om kwart over 2 kwam de vk. had ik 3 cm. 20 min later al persdrang(alleen dacht ik dat ik naar de wc moest)om kwart over 3 kwam de vk toch maar even kijken voor de zekerheid en toen bleek dat ik de kleine al een heel stuk naar beneden had geperst. na 20 minuten persen en een knipje dus..was mijn meisje er. ik heb het best wel positief ervaren en zou het ABSOLUUT geen probleem vinden om van een 2e nog een keer te moeten worden ingeleid. succes in ieder geval!
de 1e bevalling ingeleid met 41 weken en 1cm en Bjorn was natuurlijk al ingedaalt Om 11uur infuus gestart 13.00 1e wee om 16.10 geboren Dus in totaal 5 uurtjes maar dat was met pijnpomp waardoor het volgens de gyn sneller ging doordat ik beter ontspande. 2e bevalling ingeleid met 34 weken 1cm en Sven was met deze termijn nog helemaal niet ingedaalt. Smorgen om 0800 gel ingebracht, de hele dag veel buipijn en savonds veel pijn aan mijn nieren erbij gekregen waardoor er niets meer is gedaan om de bevalling/ weeen verder op gang te krijgen omdat ik teveel pijnstilling kreeg. De hele nacht gewacht en smorgen om 5 uur kwamen pas echte weeen opgang. omdat ik uitgeput was, was ik vrijwillig verplicht voor ruggeprik zodat ik kon rusten. om 1400 vliezen gebroken(7 cm) en om 16.50 werd de vooruitgang gecontroleerd en vanaf de controle tot in mijn armen duurde 1 minuut zonder perswee (ik weet het presies omdat het op film staat) Dus die duurde in totaal 32 uur. of 11 uur vanaf de 1e echte wee
1e bevalling vanaf maandag 3x daags gel, vrijdags de vliezen doorgeprikt, infuus aangesloten en vrijdagavond om 19.00 geboren. Totaal 4 dagen om aan 2 cm te komen, en 9 uur om tot de 10 cm te komen. Tweede bevalling direct infuus en vliezen doorgerpikt totaal 3 uur en 3 kwartier.
Woensdag ochtend om 7.00u opgenomen ivm hoge bloeddruk en 3 keer daags een tablet ingekregen van onderen, tot aan vrijdag middag 17.00 toe had ik 2 cm ontsluiting!(eindelijk!!!!) en ze zouden zaterdagochtend mn vliezen gaan breken, maar vrijdag nacht om 1.00u begonnen spontaan de weeen en na inwendig oinderzoek braken mn vliezen. Toen s'ochtend aan het infuus met weeopwekkers, kwam in weeenstorm en om ongeveer 10.00 s'ochtend ruggeprik gekregen, had alleen maar rugweeen(hell) pffff en na al die uren 3 cm ontsluiting, eindelijk om 12.00 9 cm en mocht ik persen en uiteindelijk is ons zoontje geboren om 14.37u en met een flinke knip bij mij(auwwww) en met de vacuumpomp is ons mannetje ter wereld gekomen! Duurde allemaal erg lang dus! Hopen dat t bij de volgende iets sneller mag gaan!!!
Hallo! Ik ben om 9.00 's ochtends aan het infuus gezet en kreeg al vrij vlot weeen. Ons meisje is echter pas om 01.37 's nachts geboren... Dik 16.5 uur...echt een eeuwigheid... Hoop dat de aankomende bevalling sneller gaat! Liefs Elly.
7.30 uur balloncatheter met gel (had ook 1cm toen ik s'morgens binnenkwam). 12.00 3cm, vliezen geprikt+weeenopwekkers (om circa 16.30 uur blijkt dat deze niet aangezet was). 18.46 Na 15min persen is Lucas geboren. Veel succes met bevallen.
sochtends 8.00 gel had al 1cm ontsluiting smiddags 15.00 gel had 2 cm ontsluiting 17.00 waren mn vliezen gebroken(spontaan) 3.10 is de kleine geboren...
Ik werd ingeleid op 19-8 om 9.00 gel, 14:00 gel, rond 18:00uu verstreken baarmoedermond en 1 cm ontsluiting. Zo de nacht ingegaan, met lichte krampen ( kreeg slaapmed.) volgende ochtend 20-8 om 9.00uur 4 cm ontsluiting, vliezen gebroken en aan het infuus voor weeen opwekkers om 10.00uur. weeen kwamen op gang om ongveer 12.00uur en 16:02 is onze zoon toen geboren.
Even denken bij de 1e ben ik sochtend om 8uur opgenomen in het ziekenhuis. Er is die dag 3x een pil ingebracht.. zonder resultaat. De volgende ochtend zouden ze weer gaan inleiden en mijn vliezen breken ( wnat ik had pas 2 cm ontsluiting) Die nacht braken mijn vliezen spontaan... en is mijn dochter om 7.35 geboren! Dus heeft ongeveer 24 uur geduurd!
Bij mij werden om 12 uur s'middags de vliezen gebroken, om 13.00 uur kreeg ik een infuus met weeënopwekkers. Zoontje is om 02.30 uur s'nachts geboren, bevalling heeft zo rond de 14 á 15 uur geduurd. Groetjes
hoi bij mijn 2e ingeleid. bij mij zat alles nog potdicht, zelfs geen verstreken bmm toch gel ingebracht om 8.00uur 12 uur nog een keer, 16 uur de vliezen gebroken en om 22 uur geboren! best snel voor een bm die nog nergens klaar voor was, ik hoop dat het je deze keer mee zal vallen. succes!
Vrijdag 13 uur eerste veter ingebracht bij nul cm ontsluiting en nul verweking met 42 weken . 2 uur 's nachts die veter eruit gehaald, had inmiddels al lichte weeën van mezelf (kon niet echt slapen, dat niet) die steeds heftiger werden. Zaterdagochtend om 8 uur tweede veter ingebracht, steeds sterkere weeën maar steeds geen ontsluiting (grrrrr.....). Om 18.30 uur ineens (krap) 2 cm, veter viel er vanzelf uit, weeën werden onhoudbaar. 19 uur ruggenprik, vliezen gebroken en weeënopwekkers, 22 uur persdrang, uurtje ophouden, 23 uur persen en zaterdag 23.30 meisje geboren! De inleiding duurde lang maar was de eerste dag prima te hebben. De bevalling zelf duurde dus maar 4,5 uur waarvan een halfuurtje persen. Wel met knip.
Mijn vliezen waren gebroken en 3 dagen later had ik nog steeds geen weeen. Om 07.45 uur ging ik aan het infuus (had al 3 cm ontsluiting cadeau gekregen) en om 13.56 is zoonlief geboren. Ik had echt een stortbevalling van hier tot daarginds.
Bij 38.4 weken om 9 uur voor de eerste keer gel, om 16 uur weer omdat er pas een vingertop ontsluiting was en ze dus niet bij de vliezen konden. Toen gelijk al weeen, om 22 uur bij 6 cm de vliezen gebroken en om 23 uur was ze geboren.
2-1 Vliezen gebroken 3-1 om 12.00 infuus, ik had al 3a4 cm ontsluiting 14.00 uur eerste wee, gevolgd door een weeenstorm. 15.00 uur pijnstillenprik + 6cm ontsluiting 16.00 uur persdrang en volledige ontsluiting 16.48 uur Roan geboren Dus eigenlijk nog geen 3 uur over de hele bevalling gedaan!