Twijfels...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Flutterby, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochtertje van 11 dagen krijgt bv en ik heb er een twijfelachtig gevoel bij. Mijn borsten voelen de laatste 2 dagen leeg en mijn dochter drinkt maar kort effectief, minuutje of 2/3 na het tsr en daarna sabbelt ze nog wat met af en toe een slokje. Heb contact gehad met mijn lk en zolang ze nog 6 plasluiers en 3 poepluiers (zoals ze nu heeft) heeft hoef ik me volgens haar geen zorgen te maken en moet ik het weegmoment maandag een afwachten. Maar toch......

Vanochtend na 4 uur tussen de voedingen voelden mijn borsten wel wat voller maar de rest van de dag leeg.

Herkenbaar voor iemand? Ben na veel te veel googlen bang geworden voor stille ondervoeding. Ze is zooo tevreden, maar meld zich wel weer na een uur of 3/4 en wilde gisterenavond clusteren.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Zolang ze idd gewoon goed alert is en goed plast vooral is er vaak niks aan de hand hoor, maar ik kan me voorstellen dat je een beetje onzeker erover bent, vooral in het begin. Het clusteren hoort er zoiezo gewoon bij en is om de bv weer een beetje bij te stellen.
    Ik ben natuurlijk al een flink aantal maanden verder, maar op een gegeven moment is het ook gewoon zo dat je borsten niet meer vol aan voelen. Je borsten zijn dan gewoon precies goed op de behoefte van je kindje ingesteld. Als je heel erg onzeker blijft kun je het ook een keertje afkolven om te zien of er wel iets uitkomt,misschien stelt dat je gerust?

3. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 10 dagen heb je over het algemeen regeldagen. Ik denk dat je dat nu ervaart. Gewoon je kindje op verzoek blijven voeden, ook al komt ze elk uur. Binnen een paar dagen heeft ze je productie dan weer opgehoogd.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn manneke had stille ondervoeding. Wel goede plasluiers, maar weinig poepluiers. Achteraf was het enige teken het feit dat hij niet sliep.
    Maar... bij het wegen kwam het wel naar voren. De eerste keer nog afgesproken om het aan te kijken, week daarna weer te weinig. We zijn toen gaan bijvoeden.

Mijn punt is, het klinkt absoluut niet als stille ondervoeding. Maar als dat wel zo zou zijn, dan ben je er goed optijd bij als je gaat wegen. Ik vind het nu klinken als een kind wat goed drinkt en borsten die goed werken, maar meten is weten en dan is maandag vroeg genoeg. Zolang er plasluiers zijn is er absoluut geen reden tot paniek.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd waarschijnlijk regeldagen! Ik zou gewoon voeden op verzoek. Wel overdag max. 3 uur tussen de voedingen laten en 's nachts een max van 6 uur. Als je in elk geval in de eerste 6 weken vaak aanlegd, zorgt dat voor een betere en stabielere productie op langere termijn.
    Werkte hier in elk geval heel goed en eigenlijk nooit regeldagen gehad.

6. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hier een mama van een kindje van 10 dagen oud. Hier lijkt het alsof ook alles wat meer in balans komt qua vraag/aanbod. Dus wellicht is het heel normaal. Borsten staan hier (gelukkig) ook niet meer bol van spanning. ;)
    Zolang je kindje goed poept en plast hoef je je naar mijn idee echt geen zorgen te maken.

Deel Deze Pagina