Wat vinden jullie een fijne haarborstel voor veel, maar fijn haar met slag van een peuter jongetje? Tot nu toe heb ik òf babyborstel met zachte haren gevonden, of juist die met harde haren. En gebruiken jullie naast shampoo nog andere "vriendelijke" produkten om het in model te brengen? Ik wil geen gel gebruiken. Mijn zoon geen ultra kort haar of stekels maar ook niet lang.
borstel: die van mij gebruik ik ook voor zoon. ik zou dus gewoon een normale haarborstel halen? producten: kokosolie om het een beetje minder pluizig te maken soms. Meestal zie ik dat pas als we beneden zijn, en kokosolie staat toch in het keukenkastje
Ik gebruik voor mijn zoon de tangle teezer van mijn dochter. Dan voelen ze niks van het uitkammen...ideaal! Ik gebruik wel gel overigens.
Is dat niet enorm hard voor op je hoofd? En wat zit er dan in dat jij weet waardoor het gaat glanzen anders dan een "gewone"?
Hoeveel en welke gel gebruik jij dan Tuc? Want soms zie ik jongens en mannen waarbij het lijkt alsof hun haar de hele dag nat is en dat vind ik echt niet mooi. Zou haarschuim wat zijn? Ik gebruik dat soort spul zelf allemaal ook niet, ik heb vrij lang haar wat gewoon makkelijk in onderhoud is en altijd goed zit al zeg ik het zelf.
Tangle teezer lijkt mij ook een hele goede optie. Ik gebruik ook gel bij mijn zoon, die gewone goedkope uit zo'n pot, en hij heeft geen " natte kop". Je zou ook wax kunnen proberen.
haha nee hoor hier geen natte kop mijn zoontje heeft een beetje opzij gekamd kakkiekapsel maar ik gebruik een beetje om het in model te houden. Ik heb de doorzichtige fles van de action met zwarte dop. De hoeveelheid past op een vingertop.
Een zoontje met half lang haar, ik kam het nat, met onze eigen borstel ( een met varkenshaar maar ook "gewone" haarborstel stokjes ertussen ) dan doe ik nadat ik mn dochter haar haar heb gedaan, ook een beetje mouse of serum of gel in zijn voorste lok anders valt die voor zn ogen. Ik gebruik overigens geen shampoo. Van dochter ( 5 jaar ) was ik het eens in de week na zwemles met een milde conditioner, van zoon altijd alleen met water. Behalve als hij gespuugd heeft, of het vol zonnebrandcreme oid zit )
Juist niet hard: Waarom een borstel van varkenshaar? De haren zijn in staat om de huideigen oliën (talg) op te nemen. Wanneer je je haar borstelt, zorgen deze varkensharen ervoor, dat het vet (talg) dat van je hoofdhuid af komt tijdens het borstelen, goed naar de lager gelegen delen van je haar kan worden getransporteerd. Dit is als je erover nadenkt een belangrijke eigenschap van een goede haarborstel. Juist de lagere en vaak drogere delen van je haar hebben deze goede haarvetten nodig. Wanneer je goed borstelt zullen deze prachtige natuurlijke oliën mooi over je haar worden verdeeld. Er gaat niets boven je eigengemaakte huidolie: je haar wordt glanzend, zijdezacht en ziet er gezond uit. De haren van het zwijn worden in de haarborstel dicht tegen elkaar aan geplaatst. Hierdoor is de borstel in staat om stof en vuil uit je haar te borstelen. Je haar wordt schoon en stofvrij. De haren van het zwijn zijn stijf, maar buigzaam: wanneer je goed borstelt, zul je de haren over je hoofdhuid voelen gaan en deze haren zorgen voor een fijne massage. De bloedvaten in je hoofdhuid, maar ook de talgklieren worden hierdoor geactiveerd en zullen meer talg produceren. Deze talg vult de gaatjes, kieren en mogelijke ongerechtigheden op de haarschubben. Platgelegen en gevulde (gevoede) haarschubben zorgen voor een schitterende glans. Redenen genoeg dus, als je mooi en glanzend haar wilt krijgen of behouden, om te kiezen voor een borstel gemaakt met varkenshaar.
Woe, super bedankt voor deze interessante uitleg! Dit wist ik echt niet. Dus als ik het goed begrijp,is alleen kammen helemaal niet goed? Want dat deed ik bij mezelf NL eigenlijk altijd omdat ik dacht dat het door het vele borstelen kapot ging, je haar er breekbaar van werd Nu borstel ik het al weer een hele tijd, en het glanst inderdaad vele malen meer dan vroeger! Zou het ook sneller groeien door het te borstelen?
Dat laatste weet ik niet. Ik weet wel dat ik van mijn oma leerde om elke avond 100 slagen te borstelen met een varkensharen borstel. Overigens is na mijn zwangerschap mijn eigen haar superdun en droog geworden .
Mijn haar wordt droog doordat ik 2 keer per week zwem; lekker veel chloor in het water.. Ik spoel het vooraf en erna wel uit onder de douche natuurlijk. En ik vertik het gewoon echt om zo'n badmuts te dragen; behalve op tv of een hele enkele keer zie ik iemand daarmee dus ik denk dat meer mensen het niet prettig vinden.