3e keer waterpokken of toch wat anders?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door raspberry, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb geen foto, want het trekt allemaal al weer weg, maar toch nog maar even vragen.
    Onze oudste dochter had zaterdagochtend ineens een hele partij muggenbulten, dachten we eerst. Maar toen werd ze ook ziek ('s ohtends was ze al verkouden, kwam verhoging bij en 's nachts overgeven. Niet willen eten verder, moe en hangerig (niks voor haar: wilde al op tijd weg uit julianatoren waar ik een dag met 'r was)) en de bultjes gingen toch wel erg op waterpokken lijken (en het waren er ondertussen nog wel wat meer geworden ook). Ze heeft er een stuk of 30, schat ik, over haar hele lijf verspreid. Het jeukt erg, want ze krabt er enorm aan.
    Maar: ze heeft dus al 2 keer waterpokken gehad.
    Eerste keer met 20 maanden, lichte vorm, kreeg nog BV toen.
    Tweede keer was vorig jaar zomer en nu dus weer. Of is het toch wat anders, wat er gewoon heel erg op lijkt?

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    3de keer waterpokken lijkt me stug eerlijk gezegd.
    Mijn dochtera zijn allebei allergisch voor muggebulten, en krijgen dezelfde klachten doe jij omschrijft.
    Vanwege de allergische reactie heeft 1 van de dames hier ook al eens een antibiotica kuur gekregen.
    Dus denk eerder dat het zoietw zou zijn.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou ook zeggen muggenbulten. Hangerigheid kan er zelfs los van staan... hoewel 30 bulten.... das wel veel. Daar zou ik ook naar van worden....

4. raspberry

Ja, en aangezien ze een hor op d'r raam heeft, vond ik 30 ook wel wat erg veel...
    Muggebulten dachten we dus eerst, maar toen kwam er zo'n lekker blaasje op, precies zoals bij de waterpokken hoort. Ze heeft uiteraard wel vaker muggebulten, maar dat worden nooit blaasjes.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Geen allergische reactie? Ik reageerde precies zo op knoflook; muggenbult-achtige bulten en algeheel niet lekker voelen.

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Mijn jongste krijgt dit van muggenbulten. Dan komt er een blaasje op waar wat vocht in zit. De ha gister dacht dat het misschien waterpokken zijn maar een paar weken terug had ze ookal van die bultjes en ze zitten alleen op dr armen en hoofd. Totaal zijn het er 15. Zal dr een foto van bijvoegen. Het kan wel. Google maar eens op mugenbult met blaasjes vocht.

7. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier de foto, beetje onduidelijk maar ee komt wit vocht uit als t kapot gaat. Ohja hier is ze ook ziek en extreem verkouden.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vond de muggenbulten bij S ook op waterpokken lijken. Bleken toch muggenbulten.

Deur overdag goed dichthouden. Muggen die binnenkomen gaan schijnbaar naar boven en willen dan door het raam (lichter) maar dat kan juist niet door de hor.

Drie keer waterpokken kan trouwens wel degelik...

9. raspberry

Ja, ik weet dat het kan omdat sommige mensen gewoon te weinig antistoffen opbouwen. En omdat ze weer precies zo reageerde als vorig jaar zomer met de verhoging en 's nachts weer spoken.... toen ook maar 1 keer zo gehad, terwijl ze ook toen de hele zomer door wel regelmatig muggebulten had die er verder normaal uitzagen en waar ze dus verder niet op reageerde.
    Dus simpelweg muggebulten gaat er bij mij toch niet helemaal in dan, ook omdat ze over d'r hele lijf zitten en ook op plekken waar een mug niet zo even bijkomt. Nouja, maar eens zien wat er volgend jaar zomer gebeurt, of kijken wat er gebeurt als Caitlyn de waterpokken gaat krijgen. Als Thirza dan ook weer gaat, bel ik de huisarts wel even :)

10. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ohja dan is wel typisch idd. Hier echt alleen op arm en hoofd. Zou wel raar zijn 3x waterpokken..

11. raspberry

Ja, alhoewel we hier dus altijd van die rare dingen hebben, dus wat dat betreft past het wel weer in het plaatje ;)
    Maar goed, denk dat de grote test is als Caitlyn waterpokken krijgt. Als Thirza ze dan niet krijgt, waren dit ws toch geen waterpokken ;)

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Dat is waar! Afwachten dus. Of als caitlyn nu ook waterpokken weet je t ook wel bijna zeker.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat zegt de huisarts?

Ik heb overigens ook al 3 keer waterpokken gehad hoor. En mijn muggenbeten worden ook als die bij hooyoAasiya.

14. raspberry

Niet geweest, was van het weekend en ik zit niet zo snel bij de huisarts :) Maar goed, we wachten even af. Als Caitlyn nog ziek wordt, weten we het.
    Als het muggebulten zouden zijn, zouden die dan niet altijd zo moeten worden? Want dit heeft ze dus vorige zomer 1 keer gehad, met dus ook een 30-tal tegelijk, en nu dus weer. Maar zowel deze zomer als vorig jaar zomer verder alle maanden normale muggebulten, ook als ze wel aardig lek gestoken was.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hangt van het soort mug af. En van de hoeveelheid beten. En van hoe vaak je al door een bepaalde soort gebeten bent.

16. raspberry

Hmm, OK. En we hebben natuurlijk wel steeds vaker ineens uitheemse soorten hier rondvliegen, met al het gereis over en weer.
    Nouja, 't is ook niet heel belangrijk ofzo, ze knapt weer op en is de afgelopen dagen wel gewoon naar school geweest. Vroeg het me gewoon even af.

17. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Maar waterpokken zijn toch niet zo snel weg? Ik dacht dat je ze nu nog moet zien. Ik kan het mis hebben hoor

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ieder seizoen/maand/tijd van het jaar/streek van het land heeft z'n eigen muggensoorten!

19. raspberry

@Debbrunschot: ze zijn ook nog niet weg hoor :)

@dirksmama: hmm... wel ongeveer zelfde tijd van het jaar geweest, vorig jaar en nu. Dan zou ze dus misschien op 1 bepaalde soort reageren dus?

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat zou heel goed kunnen. Ik heb als ik op een bepaalde plaats wandel ook enorme schijven met blaasjes er op. Er zijn heel wat prikkende beestjes!

Deel Deze Pagina