Dromen??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Antje77, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Sinds een week wordt ons zoontje iedere avond huilend wakker. Dit gebeurt ongeveer een uur of iets langer na inslapen. Hij zit dan rechtop in bed, huilend en snikkend. Roept mama en zegt van alles, wat door het huilen moeilijk of niet te verstaan is.
    Ik neem hem dan altijd bij mij. Na een aantal minuten wordt hij rustig en valt zuchtend weer in slaap.
    Dit gebeurt een paar keer op een avond.

Is dit dromen?? Of uiting van iets? We dachten eerst aan nachtangst, dat heeft hij vaak gehad. Echter waren die " aanvallen" veel anders.
    Iemand die het herkent?

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Niemand??

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik herken het wel. Niet perse zo vaak of een uur na inslapen maar we denken dat Emma dan ook eng gedroomd heeft. Als ik vraag of ze eng gedroomd heeft zegt ze de ene keer ja en de andere keer nee. Meestal kunnen we er ook niet echt wijs uit worden. Als we haar getroost hebben gaat ze ook zo weer slapen.
    Dit gebeurd af en toe niet zo vaak als bij jou.
    Kan heel goed dat hij alles aan het verwerken is.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Dank je voor je reactie Ellen!

Ik denk toch dat het weer nachtangst is. Gister was dit duidelijk. Kreeg niet echt contact met hem, ondanks dat hij wel met ja of nee reageerde op een vraag. Hij herinnert zich ook steeds niks. Als het huilen voorbij is, slaapt hij direct of hij wordt wakker en dan weet hij niet wat er was. Als hij droomde dan zou hij zich dat moeten herinneren.

5. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi hoi,

Wat vervelend voor je zoontje...
    Hier bespreken we altijd als ze in bed liggen de dag,
    Wat vond je het leukste van de dag.. En wat het stomste.. Zo verwerken ze de dag een beetje en dat geeft voor ons veel rust...

Sterkte iig

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Porsche, de dag door besprekeb doen we ook altijd. Alleen nooit: wat het stomste. Dat kan ik wel eens toepassen.
    Het is sowieso een kind wat zich moeilijk uit, dus daar is dat wel handig bij.
    Gister zei hij namelijk ineens: ik wil niet naar schooltje (kdv) Op de vraag waarom zei hij dat hij denkt dat de kindjes hem niet leuk vinden. Reden daarvan was dat kindjes speelgoed af pakken. Waarschijnlijk op de maandag gebeurd, maar heeft hij niet verteld. Dus het stomste, niet leuk ga ik invoeren! Thanks!

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

Haaaaa

Hoe is je nacht gegaan?

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Wederom een aanval in de avond. Dit keer was het een hevige, zoals hij ze voorheen ook had. Gelukkig is het altijd in de avond, als wij nog niet in bed liggen.

9. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ohhhh wat vervelend :( !!

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hij heeft dit al sinds hij 16 maanden is. Heeft af en toe periodes waarbij het dagelijks voor komt. Buiten die periodes heeft hij sporadisch een aanval. Nu waren ze veel minder, vandaar dat ik twijfelde of het dat was of gewoon dromen. Maar nu weet ik zeker dat het weer de nachtangst is. Gelukkig is het geen blijvende slaapstoornis, groeien ze er meestal overheen.

Deel Deze Pagina