tandenpoetsen grrr!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Do1980, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 20 maanden en we poetsen sinds haar eerste tandje haar tandjes. Zijn er nog meer mensen die ook op zien tegen het moment van tandenpoetsen omdat hun kids tandenpoetsen ook zo vreselijk vinden? Ik moet haar nu echt dwingen en ik ben bang dat het tandenpoetsen dan een trauma gaat worden, maar ik kan moeilijk haar tanden maar gewoon niet poetsen.

Ik heb geprobeerd samen met haar te poetsen, een liedje te zingen bij het poetsen, maar alles wat zij doet is de tandpasta er af zuigen waarna ze haar mond dicht klemt en gaat huilen/gillen als ik dan toch probeer haar tanden te poetsen.....

2. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Herkenbaar! Ik lees mee, ons meisje is dan pas 8 maanden maar ook nu al een drama om te poetsen!

3. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik lees ook mee... Hier een zoontje die ook alleen maar de tandpasta eraf sabbelt als het hem uit komt. (en op zijn tandenborstel bijt)
    Tijdens het poetsen doet hij echt steeds moeilijker! Ik merk dat ik steeds korter kan poetsen.

4. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik moet hier ook op terug komen. Tot voor kort kon ik gewoon poetsen,niets aan het handje. Ineens laat hij het niet altijd meer toe. Ik maak er tegenwoordig een spelletje van. Mama eerst poetsen,dan hij zelf,dan mag hij ook mijn tanden poetsen en daarna mag ik zijn tanden wel goed poetsen. De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Maar ik ga stug door hihi.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier gaat het ook niet erg lekker, in het begin was het poetsen oke maar later niet meer. We zijn maar opgehouden met de strijd en haar een tijdje laten spelen met de tandenborstel in haar mond.
    Nu speelt ze er even mee, gaat mijn tanden poetsen en dan mag ik haar tanden ook poetsen. Doen we maar meteen twee keer per dag want erg grondig gebeurt het nog niet. In ieder geval geen oorlog zo, dat heeft ook weinig zin.

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter (inmiddels 3,5) heeft ook zo'n periode gehad. Het gaat over! Ik gebruikte iedere dag een ander trucje:
    - Gekke bekken trekken voor de spiegel
    - Liedjes zingen
    - Zelf een tandenborstel geven
    - Mijn tanden laten poetsen

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook vanaf het begin wisselend gegaan, vaak ook gebonden aan doorkomende tanden dat het slecht ging...
    Inmiddels heb ik sinds een paar weken weer iets nieuws gevonden waardoor het weer goed gaat:
    - zij een tandenborstel en ik een tandenborstel
    - zij ligt 'achterstevoren' op het aankleedkussen (met haar hoofd tegen mijn buik zeg maar...)
    - dan krijgt zij een beetje tandpasta op haar tandenborstel en ik ook wat op die van mij
    - vervolgens samen poetsen en even zeggen wat ik weg poets (wat ze die dag gegeten heeft!)
    - als ik klaar ben mag ze zelf nog even beide tandenborstels uitzuigen (ja ook hier gebeurd dat en het liefst al tijdens het poetsen)

Heb ook wekenlang gepoetst met haar min of meer in de houtgreep....= niet leuk!

Oh ja, sinds ze 2 jaar is moeten we ook nog 2x per dag poetsen, dus moest weer even wat verzinnen waardoor het makkelijk gaat!

8. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Het is dus niet zo gek dat ze niet wil! Blijf maar proberen, elke avond weer...... ze krijgt nu toevallig wel tandjes boven, misschien is dat ook een reden?

9. Lalahoffstie

Lalahoffstie Actief lid

18 mei 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Mijn zoontje vind het heel erg leuk! ik lach hardop als ik zijn tanden poets en daardoor lacht hij ook en kan ik zijn tanden poetsen.

Maar met het tanden poetsen gaat het vooral om dat hij de tandpasta binnen krijgt toch? niet perse het tanden poetsen zelf. In ieder geval voor mijn zoontje op deze leeftijd (half jaar)

tanden poetsen voor heeeeel veel mensen een ramp haha. komt vanzelf goed. en die tandjes vallen er uiteindelijk uit toch? :D

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elektrische borstel vindt ze hier reuze interessant. gaat veel beter dan een gewone handtandenborstel. en we hebben er nu eentje dat als je goed poetst er een smiley komt op het schermpje. Nou ze vindt het helemaal fantastisch :D

11. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Hier ook herkenbaar, de kleine man is nu bijna 21 maanden en als ik ga tandenpoetsen is het de ene keer drama, de andere keer niet, MAAR.... als manlief zijn tandjes poetst gaat het prima zonder problemen, dus nu mag hij poetsen en op de avonden dat ik mag doe ik hetzelfde als papa en dat werkt zonder drama!

Sterkte, probeer er humor in te houden(als de kleine lacht gaat het makkelijker)

12. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Pfff wat een drama en ook niet echt het hoogtepunt van de dag.....
    Aanvankelijk vond ze het allemaal wel leuk maar de laatste tijd.....
    Heb alles al geprobeerd, heb nu een mooie Hello Kitty tandenborstel met een flikkerend lampje erin, maar het blijft een worsteling....
    Zal ooit wel beter gaan, hoop ik...

13. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik weet niet of het genoemd is want ik heb niet alles gelezen.

Wij hebben dat probleem ook gehad. Wat wij toen hebben gedaan is met stickers belonen. Na 2 dagen was het over. hebben het 3 weken volgehouden en nu mogen we gewoon weer poetsen bij onze dochter.

dus als we we mochten poetsen bij me dochter mocht ze een sticker plakken als we goed gepoets hadden mocht zij nog `na poetsen` maar dat wilde ze vaak al niet meer want ze wilde sticker plakken.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook een drama, helaas.. MAAR (!) ik heb sinds gisteren iets dat werkt: ze heeft een Ernie knuffel waar ze dol op is, die heb ik er bij gehouden. Dus in de 1e hand de tandenborstel, in de andere hand Ernie die met een grappig stemmetje haar aanmoedigt haar mond open te doen en haar tanden te laten poetsen..

Probeer maar eens :)

15. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Hier ook drama, tot ik haar mijn telefoon geef waar ik via youtube bumba opzet.
    Weg traantjes, welkom grote lach en poetsen maar!!
    Maar een pedagogisch verantwoorde oplossing heb ik niet;)

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik poets altijd eerst mijn dochters tanden en daarna mag ze ermee spelen en aan sabbelen.
    Als ze niks toelaat word er ookniet gespeelt of gesabbelt.
    Als er drama ontstaat stop ik er gewoon mee, dan maar een keertje niet. Maar dan krijgt ze geen aplaus van mama en papa en ook geen tandenborstel om mee te spelen, daar heeft ze meestal toch wel wat voor over.
    Ik moet wel zeggen dat het nooit meer dan twee borstel bewegingen langs elke tand zijn hoor.. :D

17. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    wij hadden toen onze zoon anderhalf was ook iedere dag een drama, tot we op vakantie waren en mijn moeder het advies gaf om in plaats van voor het slapen als hij moe was es te poetsen op een willekeurig moment op de dag.
    Wow dat was de tip voor ons, vanaf dag 1 vond hij het leuk, natuurlijk de ene dag leuker dan de andere en hield hij het de ene dag langer vol dan de andere dag, maar daar deden we dan maar niet moeilijk over. Nu roept hij zelf tandjes poetsen en poetst hij ze zelf heel netjes. En als hij dan een keer geen zin heeft, pakken we zijn knuffel, een tandenborstel en poetsen dan met zijn allen alsnog... heel veel suc6 en uit ervaring: hou het leuk, voor je kleintje maar vooral voor jezelf, geen strijd aan gaan dan wordt het alleen maar erger.

18. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    De tandpasta binnen krijgt? Hoe bedoel je dat? Want het is juist de bedoeling dat ze er zo min mogelijk van inslikken.....

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier gaat het prima. Poets ook al sinds zijn eerste verjaardag 2x per dag. Ik tel altijd hardop tot 30 zodat hij weet wanneer het klaar is. Dat is dan langzaam tellen. Ga dit binnenkort op schuiven naar 45 of 60.
    Daarnaast ligt de borstel altijd op de commode zodat hij met verschonen er mee kan spelen.

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier wordt ook altijd de tandpasta uit de borstel gezogen (na het poetsen) en de rest gewoon doorgeslikt.
    Daarom heb je kindertandpasta! Die is er op gemaakt dat hij (vaak) doorgeslikt wordt...

Nou heeft papa afgelopen week van die tandpasta gekocht met een bessensmaakje...zucht...hoop dat ik weer ooit terug kan naar de gewone tandpasta! Al helpt het wel enorm met poetsen moet ik zeggen..haha!
    Ze wil nu wel 6x per dag haar tandjes poetsen, want dan moet er 'blauw' op (de tandpasta is blauw, smaakt beetje zoet, maar niet zo chemisch wel fris).
    'Mama! Blauw!' hoor ik tegenwoordig regelmatig overdag...:D

Deel Deze Pagina