Waarom inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Paperdoll, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi allemaal

Vraagje voor mensen die ingeleid zijn eerder dan 40 weken, wat was de reden voor de inleiding?

Ik heb nl een gesprek gehad met mijn verloskundige (in het ziekenhuis ik ben daar onder controle ook bij een gynaecoloog) omdat ik behoorlijk wat klachten heb. Bekken en daarnaast ben ik klein en draag ik de baby erg hoog ligt nu al tegen mn ribben. Waardoor eten bijv niet zo goed gaat (en maag darm problemen had ik al heel erg). Kortom dit alles zou reden kunnen zijn voor inleiden met 38 weken.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en waarom je ingeleid bent. Soms voel ik me "schuldig" als ik er zelf (met artsen natuurlijk) voor kies om de baby niet uit te dragen tot 40 weken.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier met 38 weken gestript, toen begonnen licht de weeen, moest naar het ziekenhuis vanwege weinig leven. Toen ik daar kwam hebben ze eigenlijk direct besloten mijn vliezen te breken en me aan de weeenopwekkers te leggen. Uiteindelijk na 26 uur is onze zoon geboren. Beiden waren we er achteraf gezien nog niet klaar voor, de weenopwekkers zorgde voor een weenstorm waardoor ik een ruggenprik wilde enzovoort. Als het niet anders is dan moet je wel. Kan je het toch nog langer uitzingen zou ik zeggen doe dat.. Ik zou er iniedergeval nooit meer voor kiezen.
    Ik werd gestript omdat ik ook lichamelijk er helemaal doorheen zat..

3. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Dank je wel voor je antwoord. Sow dat is wel heftig dus. Ja ik hoor en lees dan dingen zoals weeenstorm etc dat maakt me vaak bang. Maar nu met 27 weken kan ik soms al bijna niet meer zitten eten of drinken omdat het er gewoon niet bij past zeg maar ;) savonds is de koek echt op. Vandaar dat we deze optie dus besproken hebben. Als het niet nodig is dan draag ik het liefst volledig uit dat zeker weten, de vraag is is het haalbaar hihi. Ook gaan ze over 2 weken kijken of mijn bekken groot genoeg is (ben erg smal namelijk) ook dat kan weer een bijkomende reden zijn eerder te bevallen om een keizersnee voor te blijven.

4. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik had wat last van een hogere bloeddruk en voelde de laatste dagen kindje minder bewegen. Met 38+1 ballon gekregen, 38+2 vliezen gebroken en weeenopwekkers. En met 38+3 halverwege de avond een keizersnede. Mijn lichaam wilde ook totaal niet meewerken, kreeg maar tot 4 cm ontsluiting. Maar daarna wel een gezond en mooi kindje in je handen, en dat is toch het enige wat telt!

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben ingeleid met 38+4 vanwege te hoge bloeddruk.
    Mijn bevalling was best zwaar doordat mijn dochter er niet goed voor lag. Op het randje van een spoedkeizersnede gestaan, maar ze is uiteindelijk met de vacuümpomp geboren. Ik heb het idee dat mijn lichaam er nog niet klaar voor was en als het vanzelf was begonnen misschien wat makkelijker was geweest. Maar dat blijft koffiedik kijken. Ze is er, gezond en wel! :D En ze heeft de bevalling zeer goed doorstaan.

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik ben met 38 weken ingeleid. Had HG, flinke bekkenklachten, en mijn lichaam was op. Voornaamste reden was zwangerschapssuiker.

Hier een balloncatheter gehad, 2x gel en met 8 uurtjes dezelfde dag bevallen.

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.153
    33
    48
    Hier ingeleid met 38w2d vanwege te weinig vruchtwater.. Had de controle daarvoor al 3 cm ontsluiting dus konden gelijk vliezen breken en aan de wee-opwekkers...

8. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Thanks iedereen voor jullie verhalen. Stuk voor stuk duidelijk en ook redenen om in te leiden ja. Ik ben benieuwd hoe het hier zal verlopen heb werkelijk geen idee mijn gevoel zegt dat 40 weken too much is voor mijn lichaam maar ja je weet het niet natuurlijk.

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik ben met 39 weken ingeleid. Mocht van de gyn al met 38 weken, maar voelde me er zo slecht over om hem toen al te laten komen dat ik nog heb doorgezet tot 39 weken. Toen was het echt op.

Ik had tijdens m'n zwangerschap m'n been verbrijzeld, geopereerd, week ziekenhuis en maanden revalideren (nog te na m'n zwangerschap). Mijn lichaam was compleet op en ik kon gewoon niet meer voor onze peuter zorgen. Voldoende reden voor de gyn om te zeggen het is genoeg.

Ik had overigens al 2-3 cm ontsluiting met 37 weken. Inleiding is er niet van gekomen. De middag voor de geplande inleiding heeft m'n vk de vliezen doorgeprikt om te kijken of de bevalling zou starten. 3 uur daarna had ik onze zoon in de armen :D.

10. RozeWoeffie

28 jul 2013
    49
    4
    8
    NULL
    Utrecht
    Hier ook ingeleid door een te hoge bloeddruk, eerst geprobeerd met medicijnen maar hij bleef te hoog.. Dit was bij 38+6 weken, ook ik had al 3cm dus vliezen breken en aan wee opwekkers. Binnen 5 uurtjes was mijn zoon er. Ik heb de inleiding trouwens als erg prettig ervaren. Zo kan het dus ook :)

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Met 36+2 dagen ivm zwangerschapsvergiftiging.

12. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik ben ingeleid wegens, minder leven. Ik voelde echt niets meer..

Ik had eerder ingeleid moeten worden, maar ze hebben het gerekt tot 39,2 weken.

13. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Oke dus het hoeft niet percee een drama te zijn het inleiden ;)
    Ja ik maak me dan soms beetje druk omdat ik voor mn gevoel iets zou doen waar ik en vooral de baby niet klaar voor is. Aan de andere kant als je uitgeput en op een bevalling in moet en je lijf niet meer kan dan is het denk ik ook geen pretje.

Heeft iemand het ooit meegemaakt ingeleid te worden met de reden bekken te smal? En ze daarom niet wachten tot 40 weken omdat het dan misschien niet meer zal passen?
    Zelf wil ik het liefste een natuurlijke bevalling mits het mogelijk is.

14. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.153
    33
    48
    Oeii mijn gedachte is gelijk dat t dan denk ik niet zo heel veel uitmaakt of je nou met 36 of 40 weken bevalt.. Gaat in dat geval toch voornamelijk om t hoofdje? Geloof niet dat dat in een paar weken nog zoveel groeit of zit ik dan helemaal mis?

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste zou ik met 37 weken worden ingeleid maar toen 36 weken was beviel ik al, ik zou worden ingeleid vanwege zwangerschaps cholestase, en drie chronische ziektes waar ik dagelijks medicatie voor moest nemen elke dag.

Bij de twee zou ik met 36.1 worden ingeleid vanwege hevige slaap medicatie die ik kreeg omdat ik door de cholestase echt niet meer kon slapen, 1 dag eerder braken de vliezen en hoefden ze alleen nog infuus te geven en ben diezelfde dag nog bevallen

Bij de derde zou ik ook met 37 weken ingeleid worden vanwege zelfde redenen als bij mijn zoon en dochter, cholestase en drie chronische ziektes waar ik elke dag mediatie voor moest nemen
    Ze hebben mij met 37 weken de vliezen gebroken diezelfde dag is ze geboren

16. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ah oke hihi ja heb geen idee of dat indd in die laatste paar weken nog wat zou uitmaken.

Denk dat het grootste deel voor ligt bij mijn lichaam en klachten waardoor het eerder zou moeten als 40 weken. Ik heb nl ook een chonische aandoening aan maag en darmen die dus enorm in de weg zitten nu ik kan bijv nauwelijks naar de wc en moet al jaren medicijnen daarvoor gebruiken ook en nu is het helemaal hopeloos en mijn maag werkt nauwelijks.

17. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik werd ingeleid omdat mijn baby te klein zou zijn en buiten de buik beter zou kunnen groeien. Grote onzin, maar ach ik was 39+6 dus was er wel klaar mee ook.
    Ik vond het spannend, maar heb een modelbevalling gehad. Infuus aan en binnen 5 uur was mijn meisje geboren. Ik zou het zo overdoen!

18. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Tot nu toe is die van ons ook niet groot (bij de 3d echo zou het het op meting bij het hoofdje 2 weekjes achterlopen zeg maar) maar ja ik ben zelf ook maar klein en vriendlief is ook niet enorm dus.
    Over 13 dagen krijgen we een groeiecho ben benieuwd.

19. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze eerste is spontaan geboren. Vliesen snachts gebroken. Weeën storm gekregen ruggeprik 1,5 uur geperst. Al met al 22 uur bezig geweest.

Bij de 2de zag ik daardoor enorm tegen de bevalling op.
    Omdat me zwangerschap totaal niet vlekkeloos verliep. Hoge bloeddruk, erg volledig doorheen zitten. Bij ik met 38 weken gestript en met 38,4 weken ingeleid met ruggeprik. Ben in 5 uurtjes bevallen en wat een geweldige bevalling. 20 minuutjes geperst. Ik vond inleiden dus veel minder zwaar dan natuurlijk. Maar was natuurlijk wel de 2de

20. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik hoop ergens dat het hier ook spontaan zal starten tegen die tijd. Maar ja als ik jou verhaal dan weer lees hihi, dat het zo verschillend kan zijn he.

Ben vanaf 5 uur vannacht al wakker met en zeurende pijn in mn onderrug en die wil ook maar niet weggaan. Liggen is echt geen optie :( dus we kijken maar hoe het gaat. De kleine beweegt in elk geval druk.

Deel Deze Pagina