Hoe reageerde jullie partner op het nieuws?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ElisabethMather, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zaten in het IVF traject, dus er heel bewust mee bezig. Hij moest van mij bellen naar het ziekenhuis voor de uitslag (ik durfde echt niet). Belde hij mij op en hoorde ik al aan zijn stem dat het goed zat. Eenmaal thuis knuffelde hij mij héél voorzichtig, zo lief!

Na het telefoontje had hij eerst nog een mail gestuurd, dat hij zo blij was en eindigde hij de mail met: 'ik zie jullie strakjes'. Oh, zo schattig!

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gepland zwanger en helemaal super gewenst na de mk. Vriendlief was super blij!! Helemaal enthousiast en ontroerd! Wil nu ook graag overal bij zijn van de echo tot kinderkamer kopen.

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Bij mijn miskraam was ik al een dag overtijd, alleen had ik dat niet in de gaten. We hadden een afspraak bij de gynaecoloog gepland, dus al m'n zinnen daarop gezet. Totdat ik ineens dacht, had ik niet al ongesteld moeten zijn? En ja hoor, twee vette strepen en 2-3 weken op de clear blue! Huilend ben ik naar m gerend, ik kon niet eens meer praten. We hebben een uur huilend op bed gezeten, zo gelukkig dat we waren! Dat was een heerlijk moment :)

4. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik was 2 dagen voordat ik ging testen een dag ongesteld geweest, dus eigenlijk gingen we er al vanuit dat we weer een maand verder zaten.
    Dus toen ik de test zag en daar een plusje op zag staan geloofde ik het zelf niet, heb er een foto van gemaakt en naar vriendlief gestuurd en hem gelijk opgebeld.
    En net als ik geloofde ook hij het niet, want het was gewoon niet mogelijk. Die middag hebben we samen een digitale test gekocht en die gedaan, samen zitten wachten tot er wat te voorschijn kwam en toen ook die test positief was wisten we echt even niet meer wat we moesten denken.

Wel hebben we gelijk onze moeders ingelicht, het ziekenhuis gebeld (MMM) en toen moesten we afwachten tot de eerste echo. Daarna drong het pas echt tot ons door, en toen konden we er ook pas echt blij mee zijn.

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Die van mij geloofde het niet hahaha.
    Ik moest nog maar eens testen, en jawel weer positief (ja duhhh).
    En toen we bij de vk waren zat ie zelfs op internet via de telefoon nog te kijken hoe het zat met die testen en dat terwijl we al een kind hebben rondlopen hahahaha, pas bij de echo geloofde hij het.
    Zijn commentaar toen:" Zo schat, nu heb jij ook je verjaardagscadeau :D"

6. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Ik was al een paar dagen over tijd, maar binnen 2 maand zwanger raken kon ik moeilijk geloven. Wist nog niet precies mijn cyclus.
    Was al 36, alle vrouwen in mijn omgeving deden er heel lang over om zwanger te raken. Dus ik dacht pas na anderhalf jaar kans te maken of hulp te moeten vragen!
    Maar ineens smaakte het bier niet meer, en ik had al een tijdje last van dacht ik ongesteldheidsbuikpijn. Maar dat was de innestelimgspijn. Had al tegen ml gezegd dat ik eigenlijk zondags ongesteld moest worden, en toen op woensdag het bier niet meer smaakte besloten we een test te doen om donderdagochtend. Binnen no-time een dikke tweede streep op de test! We stonden onwerkelijk tegenover elkaar, afgesproken om de dokter te bellen en 's avonds weet te testen. Na de tweede duidelijke positieve test 's avonds elkaar geknuffeld en gefeliciteerd. Zo snel al raak heeft ons erg verbaasd!

7. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Hier de 1e 2 zwangerschappen erg gewenst en gepland (IVF/ICSI) en na de positieve tests telkens heel blij maar wel voorzichtig, afwachtend. Enthousiasme groeide naarmate de zwangerschappen goed verliepen.
    3e zwangerschap: 1e positieve test (eindigde in een miskraam)
    had stiekem getest omdat ik voorgevoel had, en ventje was aan het kibbelen en in heb hem ineens de test onder zijn neus geduwt...Was zo onverwachts dat hij echt verstomd was hij vroeg 'wat moet ik hier mee'. tot ik vroeg: zie je 2 streepjes, en hij: ja, wat wil dat dan zeggen? Eeeeuhm, dat ik zwanger ben!
    Hij kon 't niet geloven en heeft me meteen naar apotheek gestuurd om nog 2 tests te halen :D

Helaas miskraam en we rekenden niet meer op 3e wondertje. volgende zwangerschap kondigde zich aan toen we op vakantie waren en ik serieuze vermoedens had. Direct bij thuiskomst nog e test gedaan en zelfde avond nog een flesje champagne opengedaan! ons geluk kon niet op!!

8. ElisabethMather

ElisabethMather Actief lid

24 sep 2013
    172
    0
    0
    Student - Gastouder
    Overijssel
    Leuke en bijzondere verhalen allemaal !

9. Nati

Nati Niet meer actief

Wij hebben onze derde icsi in België laten doen. Ik mocht twee weken later in NL bloed laten prikken voor de uitslag. Daar gaven ze aan dat de waardes niet hoog genoeg waren en dat het waarschijnlijk mis zou gaan. Wij hebben twee dagen in verdriet doorgebracht, wachtend op weer een vroege miskraam. Toen die maar niet kwam moest ik nog een keer bloed prikken - en toen werd ik gebeld werd door België, die mij feliciteerden met een op en top en 100% positieve uitslag!! Toen hebben we allebei gehuild van blijdschap.

10. bereke

bereke Niet meer actief

Heel voorzichtig en verward maar ook blij. Ik was zwanger na onze eerste ICSI en vlak voor ik bloed mocht laten nemen kreeg ik bloedverlies en best veel. En toch was er ergens een stemmetje dat zei dat ik moest testen. Wat ik dan ook deed terwijl mijn man boodschappen was gaan doen. Toen hij thuiskwam heb ik de positieve test laten zien en waren we samen blij, verward en voorzichtig.
    Het bloedverlies is nog een week of twee gebleven, soms veel dan weer praktisch niets, en met extra progesteron is het goed gekomen (zie banner :D )!

11. Maf

Maf Lid

30 okt 2013
    33
    0
    0
    Wij hadden de 2e test gekocht. Na een week overtijd te zijn geweest haalde mn vriend een test en die gaf in het begin 2 hele lichte streepjes maar na de aangegeven tijd echt maar 1. Dus we keken elkaar aan, en hadden iets als....huh? Maar goed nee is nee. Maar al wat ik werd niet ongesteld. Dus hij op een avond naar de supermarkt en een nieuwe test halen. Die was na 2 minuten heel duidelijk. Hij zei niks, keek me aan en pakte mee heel stevig vast. Tranen in zn ogen en een dikke kus was zn reactie. Kon niet mooier voor mij.

12. Smee

Smee Lid

23 apr 2012
    73
    5
    8
    Wij zijn ook onverwacht zwanger geraakt en kwamen er achter toen we een weekendje weg waren in Duitsland. Manlief reageerde eerst heel nuchter zoals hij altijd is, maar toen het na een tijdje wat bezonken was moesten we van hem hals over de kop terug naar Nederland om het (schoon)ouders te vertellen en neeeee dat kon ècht niet wachten tot minstens de volgende dag volgens meneer.. Dag nuchterheid, hallo betrokken, trotse, blije papa to be!

13. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Super trots!!

14. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Had geen abbo op het onderwerp.
    Maar ik zag dat er nog een paar dames gevraagd hadden hoe het nu is.
    Morgen naar het zkh voor curettage. Derde keer dit jaar dat het ons niet gegunt is.

15. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @mimully wat vreselijk zeg! Ik hoop echt voor jullie dat jullie straks echt een kindje mogen krijgen!

16. sterrentje

sterrentje Bekend lid

26 mrt 2013
    508
    0
    0
    werken bij de nettorama
    tilburg
    mijn vriend stond onder de douche toen ik de test naar hem toestak... het eerste wat hij zei?
    en wat betekend dat dan?
    hahahaha wat een knuppel ook xD

17. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Mijn man moest huilen.. We hebben een hele lange mmm weg bewandeld en zijn ruim 5 jaar bezig geweest. Ik ben in verwachting van een cryo van onze tweede poging. A.s dinsdag hebben we de eerste echo, waar we hopelijk een hartje gaan horen.

18. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Ik had mijn man sochtends om 6uur wakker gemaakt met het nieuws(kon niet wachten met testen) en hij was dus nog zo moe en zei oke nou laten we maar verder slapen he hahaha. Het besef heeft ook even geduurd hoor, daarna dolblij natuurlijk :D

Deel Deze Pagina