hoe reageerde jullie partners...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meissie83, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Hahaha wat leuk!! En gefeliciteerd!!

2. MissD

MissD Actief lid

2 jan 2012
    181
    0
    16
    NULL
    NULL
    mijn vriend was helemaal in de wolken toen we samen de test deden en deze positief was. Het kwartje viel volgens mij pas 's nachts toen hij rond 3 uur opsprong en riep dat hij de babykamer ging opmeten om de checken of het allemaal wel ging passen hahaha. Stond ik dan om 3 uur met een meetlat in m'n hand. Kunnen er nu erg om lachen

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Mijn lief heeft even geleden, toen hij en ik nog niet samen waren, geprobeerd met zijn expartner kinderen te krijgen. Dat lukte niet. Volgens de artsen lag het aan hem. De kans dat hij op natuurlijke wijze een kind zou verwekken was kleiner dan de hoofdprijs in de staatsloterij winnen.

Ik had een mirena en in de zomer in eens plotseling allemaal onregelmatige bloedingen. De dokter kon dat ellendige spiraal niet vinden dus de gyn heeft het uiteindelijk verwijderd. Bleek scheef te liggen, wat dus de bloedingen verklaarde en zo. Ik was er nogal van geschrokken en wilde dus liever niet een nieuwe, maar iets waar ik zelf controle over had. Ik stelde me in op de nuvaring, maar dan nadat ik weer gewoon ongesteld was geworden want ik had nu geen idee meer van hoe mijn cyclus lag.

Gezien mijn lief zijn nagenoeg onvruchtbaarheid hadden we elkaar eens aangekeken en besloten we voor die ene maand geen extra maatregelen te nemen. Maar goed... na pak 'm beet 40 dagen begon ik me toch wel af te vragen waar die menstruatie bleef. Op de donderdag had ik gezegd dat als ik de maandag nog steeds niet ongesteld was geworden, ik zou testen. Dus ik in 't weekend een kruidvat testje aangeschaft. Ze hadden alleen nog duopakjes, dus die maar meegenomen. Hij vond 't maar geldverspilling, want hij kon immers toch niet een vrouw zwanger maken volgens de dokter.

Mijn lief werkt op detacheringsbasis en was die maandag net bij een nieuwe opdracht begonnen. Doorgaans begint hij een uur eerder dan ik en gezien deze opdracht best ver weg was, was hij al even op en lag ik nog in bed toen hij belde. Bij zijn vorige opdracht was nl. een sleutel zoek en hij wilde weten of die nog in zijn broekzak zat. Ik zei dat ik 'm wel even zou zoeken en hing op. Op weg naar beneden kwam ik langs het toilet. "Ohja, testen..." bedacht ik me nog half slaperig. Test uit het laatje gepakt. Die sloeg binnen 10 seconden diepdonkerblauw uit. Heel heel positief!

Ik stond eerst zelf als aan de grond genageld. Toen bedacht ik me dat ik pas na twee minuten mocht kijken dus ik leg die test aan de kant en begin als een bezetene de broekzakken van mijn lief te doorzoeken naar die sleutel. Twee minuten later (en geen sleutel gevonden) stond die dikke blauwe plus er natuurlijk nog steeds... Dus ik besloot dat ik m'n lief maar eens terug moest bellen.

Dat ging ongeveer zo.

Ik: "Liefie?"
    Hij: "Heb je 'm gevonden?"
    Ik: "Wacht nou even... ben je ergens waar mensen zijn?"
    Hij: "Ja, hoezo?"
    Ik: "Loop even de gang op... Kun je ook gaan zitten? Misschien wel een idee...."
    Hij: "Is d'r iets mis met die sleutel?"
    Ik: "Die sleutel is hier niet, maar weet je nog van die test?"
    Hij: "... test?"
    Ik: "Ja, voor als ik niet ongesteld zou worden."
    Hij: "Je hebt getest?"
    Ik: "Ja. En hij's positief."
    Hij: "..."
    Ik: "Hallo?"
    Hij: "Dat kan niet."
    Ik: "Ja hallo! Ik verzin die plus hier toch niet of zo?"
    Hij: "Maar dat kan niet!"
    Ik: "Maar het is toch zo!"
    Hij: "Dus je bent zwanger?"
    Ik: "Ja, da's wat positief betekent ja..."
    Hij: "Maar dat kan toch niet!... En nu dan? Kun je niet nog een keer testen? Misschien is de test stuk..."

Die avond nog een keer getest en natuurlijk weer kneiterpositief. Hij heeft de vier daaropvolgende weken wazig voor zich uitgestaard en kon het eigenlijk pas geloven toen hij op de eerste echo een klein mens-achtig wezentje zag spartelen. Toen kwamen de tranen.

Maar goed, als je net een paar jaar hebt moeten wennen aan het idee dat je, ondanks een sterke kinderwens, nooit zonder IVF papa zou worden dan is het ook wel een soort shock denk ik.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Libra, mooi zeg!

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen

6. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Ik heb mn zwangerschapstest om 6.00 uur sochtends gedaan haha dus mn man was nog in 'coma'
    Ik loop de slaapkamer in en doe de lamp aan:" kijk eens!!!"
    Hij kijkt met doffe ogen naar de test en zegt "dat is goed toch??"
    Ik vet teleurgesteld maarja... ik had ook niet anders kunnen verwachten om 6.00 uur sochtends :p

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik testte een dag te vroeg, ik was wel klaar met de utrogestan bolletjes die ik moest inbrengen na de tp... En totaal onverwacht kwam er voor het eerst in 5 jaar een tweede streepje!!! Ik riep vanuit de badkamer dat er een tweede streepje stond, mijn man kwam vervolgens al stuiterend uit bed en niet lang daarna stonden we samen te huilen. Ongeloof alom. Nog steeds trouwens!

8. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hier heeft vl de hele avond om de haverklap gezegd dat hij het zo vreselijk spannend vond, met zo'n heerlijk verdwaasde blik:). Normaal is ie echt de nuchterheid zelve, maar dit moest toch even bezinken:)

9. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Mijn man vond het,

de 1e keer, leuk
    de 2e keer, leuk
    de 3e keer, leuk

Allemaal geplant... en erg mee bezig geweest ;) verplichte nummertjes... (van mijn kant) wat hij dus niet zo leuk vond. Maar wel leuk dat de testen positief waren.

de 4e keer, was dus totaal niet gepland en heeeel onverwacht!! was hij door het dolle heen... helemaal trots en happy :)

10. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Ik appte m'n mannetje dat ik leuk nieuws had en stuurde daarbij een foto met een positieve test. Amsterdam - Amersfoort heeft ie nog nooit zo snel gereden denk ik :') Uiteraard was hij erg blij!

11. unknowable

unknowable Niet meer actief

Haha, schattige reacties allemaal!

De mijne is de eerste weken ontzettend nuchter geweest en heeft duidelijk de 9 maanden nodig om aan het idee te moeten wennen haha. Gelukkig heeft hij er nu enorm zin aan!

12. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    wat schattig toch...die mannen van ons!!

13. Missmystique

Missmystique Niet meer actief

Mijn vriend reageerde fantastisch. Toen hij thuis kwam gaf ik hem een knuffel, en vertelde dat ik zwanger ben. Hij keek me aan met zijn ogen wagenwijd open en zei: WTF? :O Meen je dat? Hij trok me tegen zich aan en begroef zijn gezicht in mijn hals en vroeg of het ECHT waar was. Ik heb me even van hem losgemaakt en liet hem de test zien. Toen moest hij huilen en knuffelde me weer.

En hij is nu heel trots dat hij superzaad is, omdat het in 1 ronde raak was. Ik ben na het stoppen van de pil niet meer ongesteld geworden.

14. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Bij de eerste zwangerschap vol ongeloof, toen al jaren bezig geweest. En daarna heel blij. Werd een MA.
    De keren erna met het idee, eerst zien of die blijft zitten of niet. Zo dacht ik op een gegeven moment ook dus leuk is dat niet. Wij werden samen heel blij met de 12 weken echo's die goed waren.

15. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ooo wat lief! En grappig! Superzaad! Haha

16. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Mijn vriend geloofde het niet omdat het zo'n licht streepje was....'is dat niet voorgedrukt, zo van, hier moet ie komen als je zwanger bent'?
    Paar dagen later clear blue... Ik had zelf ook nog niet gekeken. Dus hem om 6 uut wakker gemaakt. Hij moest een 5 minuten wakkeer worden want hij zag niets. Toen tot drie geteld en....ja hoor zwanger.... Dus een knuffel en een kus en weer verder slapen:s.... Later die ochtend tegen me aan kruipen en fluisteren dat ie echt heel blij is.

17. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij zei heel arrogant weet ik toch ik heb super materiaal hihi(3e kindje)

18. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zit nog voor mijn nod dus er kan nog van alles mis gaan maar 2 dagen geleden een duidelijke test in handen van de kruidvat ..manlief zijn reactie, dus...we hebben 2 strepen, ik ja 2 strepen dus we zijn zwanger. Heel droog zijn reactie maar naar maanden van teleurstellingen is dat ook wel begrijpelijk. Morgen op mijn nod een cb doen en manlief mag de test uitvoeren, wil hij graag, kijken wat dan zijn reactie is.

19. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wat een super Super Super leuke reacties! Hier word ik helemaal blij van! Ik had 3 dagen voor NOD getest (dacht 6, maar bleek achteraf niet zo te zijn) en we zouden het gewoon even voor de gein doen. Rustig het stripje even op een keukenpapier op het aanrecht gelegd, En na 5 min verscheen er een licht streepje! Ik huppelend (met dat urine stripje) naar mijn man! Schreeuwend ER STAAT EEN STREEPJE!!!!!!!!!!!!!!!!!! Getverdemme zegt ie, haal eerst die vieze urine strip bij mun neus vandaan ik zie hem zo ook wel........

Oh ja, er staat een streepje! (nuchtere fries)

2 dagen later de CB met weekindicator gedaan op verzoek van ML! Dat dan weer wel. Hij moest het weten....
    Dus ik die cb gedaan, en het duurde maar en duurde maar. Ik ben toen de douche gaan schoonmaken en de cb (met dop uiteraard) lag op het aanrecht waar meneer boven hong.
    Ik zei verwacht er nog maar niet veel van ik ben nog veel te vroeg met de CB. En toen op eens riep ie: Zwanger 1-2 weken!!!!!! Neeeeeeeeeeeeeeeee dat kan toch niet riep ik? Als je me voor de gek houdt dan doe ik je wat aan! Neee kijk maar (ML durfde zelfs de cb op te pakken!!) ooooohh jaaa!!!! We zijn zwanger!!!!!!!! hij: WE????? jij bent zwanger hoor!!!! Duuhh????

Hij heeft de dagen daarna nog vaak met zijn hand tegen zijn voor hoofd gezeten!! En trots dat ie was!!! Ik zei toch dat ik superzaad heb!!!!!!! hihi

20. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij zijn dankzij ICSI zwanger geworden. Mijn man is altijd heel nuchter. De wachtweken waren voor mij echt vreselijk. Maar elke avond zei mijn man dan,'we kunnen weer een dag afstrepen!'
    Ik mocht eigenlijk vrijdag testen, maar woensdag kon ik me niet meer inhouden. Had zelf het idee dat de behandeling mislukt was.
    Heb dus alleen getest en er kwam zowaar een 2e streep, ik wist niet wat me overkwam, heb staan janken en continue naar de test lopen staren.
    Mijn man was in eerste instantie niet bereikbaar, dus had hem een berichtje gestuurd dat hij me zo snel moest bellen.
    Na een uur belde hij eindelijk, zo van, ik moest je bellen? Ik dus helemaal in tranen dat ik een positieve test had! Het was eerst even stil en daarna zei hij,'zie je wel! Had eigenlijk verwacht dat je eerder zou testen!'
    Toen hij 's avond thuis kwam, elkaar een flinke knuffel gegeven en ik in tranen natuurlijk.

Deel Deze Pagina