Hoe reageerde jullie peuter op 'n verhuizing?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nouk, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nouk

    Nouk Lid

    15 sep 2006
    58
    0
    0
    Wij gaan in v.a. november 'n paar maanden in het huis van m'n schoonmoeder wonen (en zij 'n paar maanden bij haar vriend), want ons nieuwbouwhuis is zwaar vertraagd, maar ons huidige huis is per 30 nov verkocht. Effe jammer, maar vooruit.
    Nu ben ik ook nog eens begin november uitgerekend van de 2e...
    Dus... mijn dochtertje krijgt eerst 'n broertje, en zo'n 2 weken later gaan we tijdelijk verhuizen naar oma's huis... (dat we 'n paar maanden later weer gaan verhuizen, vertel ik d'r wel als we eenmaal bij oma zitten, anders wordt het denk ik echt teveel voor d'r).
    Tja, je kunt niet alles plannen...
    Hebben jullie peuters ervaring met verhuizen en misschien zelfs ook nog eens tegelijkertijd grote broer/zus worden? Hoe ging dit?
     
  2. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Mijn zoontje was anderhalf, en ik heb niets aan hem gemerkt, alles ging vanzelf.
    Hij heeft er geen last van gehad, hij is eerst veel bij mijn ouders geweest, die gingen later op vakantie.
    Daarna was ie gewoon thuis zeg maar.
    Dit is nu iets meer dan een jaar geleden....
     
  3. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    romy was een jaar en 3 maanden en die gaf er niks om die vond het allemaal wel best alleen vond ze het naar bed gaan in het begin wel wat raar
     
  4. inamargo

    inamargo Lid

    1 jul 2007
    39
    0
    0
    dispatcher
    Grimbergen
    Hey

    Wij zijn bij schoonouders gaan wonen eind vorig jaar en in jan. 07 zijn we in ons huis ingetrokken en eind maart is Ina grote zus geworden .
    Ze heeft dit alles heel goed doorstaan in het begin hebben we wel effe moeten doorbijten omdat ze gewoon was geworden van in haar bed op onze kamer te slapen maar dat was snel over .
    En haar rol als grote zus speelt ze heel goed . Tenslotte is haar verjaardag wel heel spéciaal geweest dit jaar want zij kreeg haar zusje op die dag en die is helemaal voor haar zegt ze :)
     
  5. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Wij zijn in april ook verhuisd naar een nieuwbouwwoning, vanaf het begin hebben wij ons zoontje mee genomen en het huis laten zien. 5 dagen na zijn tweede verjaardag zijn wij verhuisd en hij riep altijd als ik vroeg waar gaan we naar toe, naar het huis zei hij dan.
    Toen we eenmaal gingen verhuizen was hij net zo enthousiast als wij, eerst zijn kamer laten zien (een autokamer) en daarna de rest, we zijn het hele huis door geweest en hem alles laten zien.
    Het ging ook gelijk goed, na twee weken kwamen we bij de oude woning (een flat) voor de sleuteloverdracht en hij reageerde nog niet eens op de oude woning, net of hij het niet kende.

    Ik zag er ook heel erg tegen op ivm ons zoontje maar het is 200% mee gevallen.

    Heel veel succes met de verhuizing,

    groetjes
    conny
     
  6. mamavanjasper

    3 aug 2007
    5
    0
    0
    werkzoekend
    Bilzen
    Hier ook geen problemen gehad met de verhuizing... Dat ging bijna vanzelf...

    groetjes
     

Deel Deze Pagina