Zuurbranden tijdens zwemmen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Denise K, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik ben met 20 weken begonnen met een cursus zwangerschapszwemmen. Aangezien ik al een peutertje van bijna 2 heb vindt ik het heerlijk om tenminste 1 uurtje per week even helemaal met mezelf en ukje bezig te zijn in het warme water.
    Nu heb ik alleen een groot probleem: zuurbranden. Die heb ik sowieso makkelijk, maar de laatste weken ben ik er 's avonds echt beroerd van als ik gezwommen heb. Ik zorg nu dat ik tegen 5 uur een boterham eet zodat mijn maag niet vol is als ik om 7 uur ga zwemmen. Het zwemmen wordt er alleen een stuk minder ontspannen door en misselijk naar bed gaan is ook geen pretje.

Iemand tips? En weet iemand of een rennie/graviscon etc. ook kunnen helpen bij zuurbranden door het zwemmen?

2. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Niemand?

3. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Vraag aan de dokter eens ultacit?
    die pillem gebruik ik tegen maagzuur en helpen geweldig en mag je wel gewoon in de zwangerschap. Mijn dokter zegt dat rennie heeeel slecht is voor je maag namelijk....
    Bij mijn eerdere zwangerschappen hielpen koude verse melk of cassis ook maagzuur te voorkomen...

succes!

4. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik heb ook standaard last van maagzuur tijdens het zwemmen en bij mij helpen Rennies prima. Ik neem steeds een halve, dat helpt al en dan kan ik er wat vaker een nemen!
    Gaviscon helpt ook wel, maar daar zit aspartaam in, dat vind ik minder prettig.

Deel Deze Pagina