hoe reageert de omgeving?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door cristel1986, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik ben nu geen tiener meer.. ben nu 21.. gaat veel te snel..
    maargoed. ik werd zwanger van mn dochtertje toen ik 19 was. konnou niet echt zeggen dat ik positieve reacties heb gehad.. teon ik voor de 2e keer zwanger werd wat op een miskraam uitliep na 16 weken had ik ookk niet echt leuek reacties terwijl je dat toch zou verwcahten met nr 2.. nu ben ik voor de 3e keer zwanger en nog niet echt van die reacties dta mensen het leuk vinden.. ik snap dit dus echt niet.. dat zou je toch verwachten.. f ligt dat nou aan mij.. hadden of hebben jullei dit ook? en hoe gaan jullie er mee om.. meestal kan me het niks schelen maar dan lees je of zie ergens weer dta mensen zoo happy reageren dan denk ik echt waarom bij ons nou niet
     
  2. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    hoi cristel

    Bij mij werd er vaak wel goed gereageerd, sommige mensen van buiten af kijken mij erg raar aan,.. maar daar had ik Schijt aan..!
    een "vriendin" zei dat ik mijn leven verpeste..! PARDON... Ja, dat had ik toen ook..!
    Sam is het beste wat mij is overkomen., En ik ben er trots op.! ;)
    Sam is nu bijna 5 maanden, en wij willen weer een tweede als Sam 3 is. En ik denk dat iedereen dat ook wel verwacht van ons!

    Groetjes en Trek je niks aan van die rare mensen,..!
     
  3. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    heey,

    ik heb nog helemaal geen rare reacties gehad, het schijnt dat ik er ook ouder uitzie, ik moet in september weer naar school, ik ben dan 27 weken zwanger, ik ga nu naar volwassen onderwijs eerste jaar, dus ik ben benieuwd naar de racties, maar het boeid me niet wat een ander er van vind me vriend en ik zijn er erg blij mee!:D
     
  4. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja wij zijn er ook ontzettend blij mee.. allen soms komen die reacties best hard aan.. zeker als dit niet het eerste kindje wordt.. schiet soms even verkeerd. dan krijg je eerst maanden commentaar en dan daarna willen ze wel je kindje vast houden.. kan ik du echt niet tegen
     
  5. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ow nee daar kan ik ook niet tegen, dat is echt schijnheilig.
     
  6. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.074
    27
    48
    Ja hier ook genoeg mensen die het niet leuk vonden!

    vooral de familie kant van me vriend.
    Zijn zus zei zelf toen ik zwanger was tegen me vriend ( is het wel van jou?) duss die kwam wel hard aan moet ik zeggen!
    En toen kaye geboren was zei ze ohhh wat lijkt die op sijmen( me vriend) grrrr.

    Ik mag haar nog steeds niet :)
    Maar nu genoeg mensen die vragen waar de tweede blijven omdat ze zien dat het met de eerste ook goed gaat!
     
  7. mamaliciouss

    6 jul 2007
    49
    0
    0
    Werkeloos
    Emmeloord
    Mijn familie reageerde over 't algemeen wel leuk, maar ik weet natuurlijk niet hoe ze erover praten als ik er niet bij ben.. Ik weet wel dat mijn oom iets heeft gezegt in de trant van; Wat doet ze haar ouders aan blabla.. Nét of ik alles aan me ouders ga overlaten!
    Maar het doet me wel pijn als ik over straat loop en ik zie de mensen gewoon vies naar me kijken, zelfs andere zwangere vrouwen! Ik hoor ze bijna denken; die verdient het niet. En dan nog de opmerkingen als ik langs terassjes of wat dan ook loop; goh daar heb je er weer 1tje hoor, ze is veelste jong...
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    48.262
    33.199
    113
    Mijn vriend en ik zijn allebei 23, vind ik persoonlijk een heel mooie leeftijd voor een kleintje en het was ook gepland, toch kregen we nog behoorlijk wat vervelende opmerkingen. Heb maar geprobeerd me er niks van aan te trekken, maar toch.

    Vragen of ze me wel mochten feliciteren enz? Duh, tuurlijk we krijgen een kindje! Als dat geen reden tot felicitatie is.
    Probeer toch maar om zo min mogelijk van de omgeving aan te trekken, wat weten zij er nu van?
     
  9. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik ben 21 en lijkt echt 18 ofzo! Als ik op straat loop dan zie ik af en toe mensen kijken met een blik! Maar jah ik heb dan gewoon een grote bek en zeg heel hard van jezus kunnen mensen niet de andere kant op kijken haha! Soms vragen mensen wel eens, hoe oud ben je dan wel niet dat je nu al een kind heb! Belachelijk zelf, ik voel me totaal geen tiener! Sinds ik een kind heb ben ik me nog volwasseren gaan voelen. En iedereen uit mijn familie heeft me gesteund...Maar inderdaad zijn er mensen van buitenaf die oordelen zonder er wat van te weten. Jammer is dat!
     
  10. mama1986

    mama1986 Fanatiek lid

    eigenlijk iedereen positief :D
    en heus word ik wel eens aan gekeken dat kijk ik terug of zo of vraag wil je wat van me weten zet ze gerust voo het blok
    maar wat anderen denken daar heb ik schijt aan :idea:
    ik ben gelukkig met mijn gezinnetje mijn kids zijn mijn allesjs en van mijn ventjuh ook en dat is het belangrijste als wij maar gelukkig zijn :p
     

Deel Deze Pagina