Hoe reageren je collega's?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Krista B, Jun 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wat heeft iedereen hier een leuke bazen :)

ik dacht die ook te hebben
    superenthousiast.. parttime werken was geen punt
    enneh.. ik had me er zeker niet druk over hoeven maken en ze hadden me ECHT niet weggestuurd als ik het tijdens mijn proeftijd gemeld had ipv de week erna.

maareh... 2 weken geleden had ik functioneringsgesprek..
    en ineens was er alles mis.
    collega's heb ik nooit horen klagen overigens... er ging best weleens wat mis.. maar ik hoorde vantevoren al dat ik het toch niet binnen een paar maanden perfect zou kunnen en collega's vonden dat ook geen probleem gezien ik inmiddels wel mijn eigen problemen oploste

en bovendien gewoon heel slecht was ingewerkt...
    alsin door iemand die zelf complete chaos was en inmiddels op een andere afdeling werkt omdat daar dus WEL klachten over kwamen.

Na het funct. gesprek voelde ik me dus verre van tof want het kwam redelijk uit de lucht vallen voor mn gevoel
    Met de teammanager wezen lunchen de dag erna
    maar wederom: nee hoor niets aan de hand.. "je leidinggevende is gewoon wat bot en een functioneringsgesprek is gewoon om verbeterpunten aan te geven."
    Dat ik het idee dat er enkel maar verbeterpunten zouden zijn zat volgens hem echter gewoon tussen mijn oren.
    Hij zat zelf ook bij het gesprek... dus tja dan zal ik het me wel verbeeld hebben ofzo?

2 weken later hoor ik dat ze mijn contract echt niet kunnen verlengen dus.
    Dit in verband met klachten van collega's en klanten!
    (laat ik nou DE klant die geld in het laatje brengt toevallig gesproken hebben en die vond het jammer dat ik wegga... same voor eigenlijk iedereen die ik gesproken heb dus)

en 2 weken daarna hoor ik inmiddels viavia een aantal verhalen over mensen die ook zwanger waren tijdens een half jaar contract
    en bovendien op dezelfde manier eruit gekiept zijn.

lekker is dat dan......

ben blij dat mijn contract afloopt 3 dagen nadat mijn verlof in gaat
    dat is ww-technisch heel gunstig
    en voor mezelf ook wel prettig...
    want ik ga gewoon in januari op mn gemak weer werk zoeken.
    en tot die tijd blijft de babybeer gewoon lekker thuis.

na een paar dagen flinke stress... kan ik er inmiddels aardig mee leven maar het blijft een (*^%$ actie natuurlijk
    vooral omdat ik het werk ook onwijs leuk vond
    echt gewoon op mn lijf geschreven!
    maarja solliciteren maar en dan komt het vast goed uiteindelijk.

ben ook meteen uit mn functie gezet dus mag nu "hand en span diensten" doen.
    which means ipv direct marketing campagnes organiseren mag ik nu helpen in de printroom en dergelijke.
    dagen duren onwijs lang.. maar ik kijk uit naar mijn zw-verlof :)

(zoals job zegt: "laat ze lekker de blafhik krijgen!" het is ze gegund wat dat betreft)

2. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Wat een nare situatie zeg, dan heb ik een lieve leidinggevende zeg!

Succes verder.

3. Saskia78

tja als ik dit zo lees ben ik blij dat de meeste werkgevers gelukkig niet zo denken :)

en ik werk ind e marketing en dat is sowieso een branche die nogal hard uit de hoek kan komen
    nahja.. daar ben ik dus nu kennelijk slachtoffer van.

maar per saldo vind ik het inmiddels al beduidend minder erg dan in het begin.
    alleen die "promotie bezemkast" is op zn zachtst gezegd nogal vervelend.
    maarja.. vanmiddag vroeg weg ivm vk (tja doktersbezoeken zijn nu eenmaal onder werktijd.. heel vervelend)
    en straks even uitgebreid koffie op de derde ivm een verjaardag.
    dus ik kom vandaag wel weer door
    er zijn dagen.. dat ze langer duren :/

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Als ze zo met je omgaan, zou ik me lekker ziekmelden, onder het mom van stress omdat je straks geen werk meer hebt...

Zeg ik nu hoor, ik kan het wel zo hard roepen, maar als puntje bij paaltje komt doe ik het waarschijnlijk ook niet....

Mijn jaarcontract loopt tot eind dit jaar (en ben 23-12 uitgerekend), daarna krijg ik een contract voor onbepaalde tijd, hebben ze gezegd, voor parttime, we moeten nog bespreken hoeveel. Ik hoop het inderdaad, maar ik wacht het eerst maar even af... ze zijn hier erg loyaal tot nu toe, dus ik heb er wel vertrouwen in.

groetjes,
    Snoopy

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vond het moeilijk om te vertellen op mijn werk, heb 1 collega die net te horen had gekregen dat ze nooit zelf kinderen zou kunnen krijgen en heb 1 collega die nu op de lijst staat om een kindje te adopteren. En dan kom ik daar, als nieuwste collega (werk daar nu 10 maanden) vertellen dat ik zwanger ben (was niet gepland,voor zover je een kindje kan plannen, maar de kindjes zijn meer dan welkom). Gelukkig reageerden ze allemaal heel fijn. Alleen teammanager was wat minder enthausiast! Maarja, dat is dan pech voor haar! haha! Wel erg gemeen geloof ik wat ik nu zeg! haha!

6. Saskia78

@snoopy: het is absoluut in me opgekomen hoor

maar ik ben bang dat als ik me nu ziek ga melden.. dat ik straks verplicht vroeger met verlof moet

en omdat je tijdens ej verlof 100% salaris krijgt.. is het prettiger om zo laat mogelijk met verlof te gaan

hoorde gister echter dat de beeb wat klein is waarschijnlijk
    over 2 weken een groei-echo.. en als ze dan rust gaan voorschrijven zal ik denk ik sowieso minder moeten gaan werken
    en ook ongetwijfeld eerder met verlof
    dus ik wacht het nog even af :)

eigenlijk is het niet helemaal mijn stijl zegmaar
    maar als het voor de babybeer beter is..
    en echt tof is het nu toch ook niet op werk.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Mijn stijl is het ook niet hoor, maar toen ik jouw verhaal las, kwam het wel meteen in me op. Maar ik zou het ook niet zo snel doen, terwijl ze eigenlijk niet anders verdienen vind ik...

Het klopt dat als je ziek bent je 6 weken van tevoren verlof moet opnemen, maar over die 2 weken ietsjes minder geld, zou ik me niet drukmaken.

In ieder geval, probeer je niet te druk te maken, als je dat wel doet, moet je wel genoeg tijd voor jezelf (en de baby) maken. Want dat is het allerbelangrijkste.

Liefs,
    Snoopy

8. Saskia78

het is in mij ook wel opgekomen hoor
    en gaat zeker ook meespelen in de beslissingen die straks genomen gaan worden ten aanzien van al dan niet verplichte rust :)

9. Krista B

Krista B Bekend lid

Apr 15, 2007
    603
    0
    0
    Tjonge jonge, wat een verhalen allemaal. Ik ben er even stil van...

10. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    als je ziek bent door zwangerschap wordt dit 100% vergoed. Je werkgever kan dit terugkrijgen van het UWV. je kan dan dus ook rustig 6 weken van te voren met verlof, want ook je verlof wordt 100% uitbetaald.

11. Saskia78

@duikster: ja klopt

maar das dus 2 weken minder op het einde als ik daadwerkelijk zonder werk zit

dat is meer het punt zegmaar

maarja.. als ik rustiger aan moet gaan doen dan heb ik weinig keuze he :)
    we'll see.. horen het de 30ste wel

als het echte paniek was geweest hadden we geen 2 weken hoeven wachten denk ik :)

12. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Mijn collega's waren/zijn enthousiast. Ik heb van iedereen persoonlijk een kaart gekregen bij de geboorte, ook cadeau's namens de afdeling, veel telefoontjes, echt geweldig. Ook tijdens de zwangerschap alle belangstelling en begrip. Ondanks dat ik in de moeilijkste tijd zw-verlof heb; grote vakantie, nu dus :D
    Kortom, ik ga met plezier weer werken, leuk om iedereen te zien.

13. Saskia78

lekker hoor patries :)

ben blij dat het bij de meeste mensen goed gaat :)

en zo te horen kan het bij jou niet beter :)

Share This Page