Ik heb inderdaad veel rugpijn ( hernia) en moet daar volgende maand weer voor onder het mes. Ivm deze rede ga ik op minder drukke dagen /tijden naar de winkel. Vind niet dat ik andere mensen hiermee moet belasten. Als je zon haast hebt is het misschien verstandig om dit ook te doen en anders even doorbijten. Als ik lang moet stil staan valt me been weg waardoor ik nogal waggel en op en neer loop als een gestoorde idioot die niet stil kan zitten. Bijv bij de slager met nummertje trekken zeg ik toch ook niet wie o wie geeft de eerst volgende ik wil graag eerst . Je ziet meteen wel of het druk is voor je de winkel in loopt en het isbdan aan jou of je hier tijd voor Hebt of kunt nemen. Het is niet zo dat je bijde kassa ineens haast hebt
Ik heb het wel eens bij het tankstation gehad. Ik stond op een andere auto te wachten. Is die auto net klaar, ik trek op, komt er 1 of andere mafkees aan scheuren en die zet m er zo voor om te tanken! Ik was boooooos. Ik als ma flodder uit het autoraam hangen ( schreeuwend ) WAT DENK JE?! DAT IK HIER OP DE BUS STA TE WACHTEN MAFKEES!! Hij wist niet hoe hard hij moest tanken, de sukkel. Vent die er naast tankte piste in zijn broek. Grrrr.
Er word mij wel eens gevraagt of ik voor wil en meestal antwoord ik dan "neehoor, dankjewel ". Je zou die gezichten eens moeten zien, haha..
heb het ook wel eens gevraagd hoor. ik had echt twee dingen, die was ik vergeten dus stond voor de tweede keer in de rij... echt een kar vol voor mn neus, en niet alle mensen bieden dan aan dat je wel even voor mag gaan. toen heb ik het gewoon even gevraagd
je kunt natuurlijk nooit aan de buitenkant zien wat iemand van binnen mankeert, sommige mensen helpt het heel veel als ze even wat minder lang hoeven te wachten in de rij. zolang mensen het netje vragen en je hebt toevallig zelf niet reuze haast zou ik ze altijd voorlaten, maar ik krijg juist een warm gevoel als ik iemand help of blij kan maken ipv irritatie, maar als ze het niet vragen en voordringen dan zeg ik er ook wat van wat dat vind ik ook onbeschoft!
Als ze weinig hebben, laat ik ze gerust voor gaan als ze het vragen. Maar meestal zeg ik het uit mezelf al (zie het alleen niet altijd ). Maar als ze gaan duwen/proberen voor te piepen/zeggen dat ze 'vast wel even voor mogen', dan nee..
Hoezo kan je niet in de rij staan wachten als je zwanger bent? Wat een onzin zeg. Als je bi hebt vind ik t een ander verhaal maar dan nog, je weet toch dat je dan in de rij moet staan? En je zal heus geen half uur in de rij staan hoor..
als iemand het netjes vraagt vind ik het geen probleem als ze weinig boodschappen hebben. met een volle kar hebben ze pech. en als het me niet uitkomt zeg ik ook gewoon ' sorry ik heb weinig tijd '
Als ik zelf nog aan het uitladen ben dan mag iemand met weinig boodschappen van mij voor. Ik wordt alleen maar zenuwachtig als ze achter mij staan te 'dringen' Maar als ik alles al op de band heb dan wachten ze maar even.
Ik heb er geen problemen mee..tenzij ze voordringen, dan trek ik mijn mond open...sowieso nooit met last van want pak nu altijd de zelfscan kassa van de ah.
als ik een volle kar heb en iemand achter me maar 2dingen ofzo en het word gevraagd mag het wel van me, maar als ik ook niet veel heb niet
Ik ben normaal wel assertief, maar ik ben meestal te verbluft om nee te zeggen. Ik vind het wel heel brutaal, ik zou het zelf nooit vragen. Alsof ik ook niet graag snel die volle kar wil afrekenen (als er iemand achter me staat met weinig dan bied ik het trouwens vaak aan!)
Kinderen die vragen, worden overgeslagen. Dat geldt ook voor volwassenen die dit vragen. Al vind ik het soms nog moeilijk om waar te maken, omdat het me dan zo overvalt. Laatst wel een vrouw gehad die het vroeg, zij had 2 dingen, ik 5. Het is dat de jongste ook even moeilijk deed, en ik wilde hem wat aandacht schenken, dus ik liet haar voor met de boodschap "dit is de eerste en laatste keer dat u dat bij mij voor elkaar krijgt" (ik had het haar een week eerder ook al zien doen bij een ander) Ze keer erg verbaasd en rekende af. En ja hoor, een paar dagen later stond ze er weer. Ik sloot aan in de rij en zij was net later bij die rij, dus achter mij. Op het moment dat ze haar zin weer begon heb ik haar afgekapt en gezegd "laatste was de eerste en laatste keer, u wacht nu ook maar, net als de rest" 3x Raden wat ze deed? Ze passeerde me en vroeg het aan de klant voor me. Gelukkig had die man het gehoord en zei bruut "nee, en nu wegwezen naar de achterkant van de rij. Altijd dat gelazer, ga dan op een rustiger tijdstip." Ik heb geweldig gelachen, zoals die man uit de hoek kwam. Ik heb me ook voorgenomen om voortaan gewoon nee te zeggen. Ik bied het zelf wel eens aan als ik meer heb, nog aan het uitladen ben en die persoon is dan alweer klaar als ik heb uitgeladen. Hij/zij blij en ik heb de tijd om rustig te laden en lossen.
Of van die mensen die in de rij staan en dan niet 1 ding zijn vergeten, maar gewoon echt nog hun lijstje verder afwerken en door de winkel lopen. Partner dan braaf bij de wagen en hop, er komen zo nog 15 artikelen bij.
Ik heb nooit meegemaakt dat mensen voor willen. Maar als ik een kar vol heb en er sluit iemand aan die heel weinig heeft dan vraag ik of ze eerst willen. Maar voorkruipen grrr. Kan me je reactie wel voorstellen hoor.
Ik vind het wel opvallend dat mensen die hoogzwanger zijn, oud of een zichtbare handicap hebben vaak wel voorgelaten worden. Nou, vorige zwangerschap was ik met 39 weken een stuk fitter dan met 10 weken hoor. Ook nu heb ik het de eerste maanden erg zwaar gehad. Wat zou ik blij zijn als mensen me voor zouden laten als ik met weinig spullen in de hand in de rij stond! Maar ondanks dat hier veel mensen zeggen dat ze het doen, dat gebeurt niet zo vaak hoor. In de praktijk zijn de meeste mensen blind voor de klant achter hun. Zelf ben ik te trots om te vragen of ik voor mag. Ik vraag sowieso niet makkelijk om hulp. Maar op zich vind ik het niet raar als mensen het netjes vragen (en ook netjes reageren als het antwoord nee zou zijn.) Ik zou soms wel willen dat ik dat zou kunnen.
ja hier ook als maar een of twee dingen hebben of van die werklui die pauze hebben laat ik altijd voor gaan
Ligt aan de situatie. Heb de vraag heel lang niet meer gehad. Laatste keer was een vrouw in een scootmobiel met kleindochter ofzo, gingen chocolade halen die in de aanbieding was.. ik dacht nou vooruit, omdat je maar 1 ding hebt. Maar natuurlijk, moesten ze allemaal 5 centjes uittellen en hadden ze te weinig mee omdat het in de bonus was en zij geen bonuskaart hadden. Die van mij maar gegeven en keek er chagrijnig bij want het duurde ontiegelijk lang!! Ik heb nooit zoveel maar als er iemand achter me staat met 1 of 2 dingen zeg ik het zelf wel, als het iemand is die duidelijk slecht ter been is mag diegene ook wel hoor en help ik desnoods, allemaal geen probleem..