Hoe reageren jullie als mensen vragen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Child, 22 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Als ik winkel heb ik meestal geen haast dus mogen mensen best voor als ze het vragen

Vragen ze niet maar dringen ze voor...tja... dan horen ze dat wel. Ik zeg dan net even te hardop dat ze best voor mogen als ze het gewoon even vragen.

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Waar ik me dan mateloos aan kan storen is dat je netjes in de rij staat te wachten en er een nieuwe kassa wordt geopend en dat de achtersten in rij daar snel heen gaan. Ik ben van mening dat de mensen die vóór je in dw rij staan dan ook éérst bij die kassa mogen afrekenen....

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Argh ja dat vind ik gewoon zo aso! Je krijgt van mij dan echt de meest dodelijke blik die ik heb.

Bij oudere die voorkruipen maken mijn vriend en ik altijd grappen 'ach ja, die mensen hebben niet zo veel tijd meer als wij' ;)
    Als iemand het netjes vraagt maakt het mij niet uit. Ze zullen er wel een reden voor hebben denk ik dan maar.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik laat zelden iemand voor , alleen met echt 1 a 2 dingen. En als ze vragen zeg ik ook nee. Zal vaak als bot worden gezien , maar met mijn rug is echt boodschappen doen sowieso al niet echt haalbare kaart. Heb zelfs wel eens een bekende gevraagd me te helpen de kar op de band te laden, het wou niet meer om te bukken.

Maar als je me zo ziet staan mama van 2 loopt (meestal tegenwoordig )gewoon etc. tja dan zie je dat niet.

5. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    als ze het netjes vragen en ze hebben maar een paar dingen dan wel. meestal zeg ik het zelf al wel. maar als ze proberen voor te dringen dan echt niet.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    'Mag ik even voor?' Wat brutaal zeg!

Ja, als ze met een écht goed verhaal komen en ik heb zelf geen haast. Dan kan ik er wel begrip voor opbrengen, maar zomaar vragen vind ik eigenlijk niet kunnen.
    Zonder vragen voor proberen te dringen, dat laat ik echt niet toe, aso. En als t ze toch lukt, zeg ik er wat van of ze krijgen op zijn minst een dodende blik ;).

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Als iemand het vraagt mag het zeker wel hoor, wat not? Het is toch gewoon een doodnormale vraag? Tenzij ik haast heb natuurlijk

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Jee zeg...dat mensen zo kribbig worden van een vraag? Ik maak het haast nooit mee dat mensen het vragen, maar als ze het vragen en ik geen haast heb...prima. waarom niet?
    Kan wel heel slecht tegen voordringen, vind dat altijd een beetje zielig....

9. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Als ik zie dat ze weinig spullen hebben,zeg ik zelf of ze voor willen gaan.Als ze het aan me vragen mogen ze ook,heb alle tijd van de wereld als ik boodschappen aan het doen ben.

10. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    O ja voordringen ben ik heel erg tegen,dan zeg ik er zeker wat van.

11. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ligt eraan.. Als er maar 1 voor me staat bekijken ze t maar.. Nou doe k nooit boodschappen met een volle kar. Bied t alleen aan bij een langere rij of als k zie dat de persoon t echt moeilijk heeft (zwanger, oud etc)

Mensen die vragen worden overgeslagen!

Heb een keer bij de mac meegemaakt (was 13 hooguit) dat een man dacht dat ie. wel ff voorkon, toen k er wat vaj zei werd ie agressief :s schelden tieren vloeken..

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mensen die zwijgen zullen nooit wat krijgen!!

Kom op het is maar een.vraag, en op een vraag kan je 2 antwoorden krijgen. Je moet zr toch niet voorlaten? Nee heb je, ja kan je krijgen...

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    nog nooit meegemaakt en ik ben niet zo moeilijk ik ben niet zo haastig en druk ingesteld dus neem overal de tijd voor.
    Haast drukte en stress zijn slecht voor de gezondheid en ik kan daar zo slecht tegen.
    Wil je voor ga je toch lekker voor als ik jou er blij mee maak ik stel het meestal zelf ook voor.

14. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Ja hoor, ik laat ze voor als ze het vragen. Geen probleem!

Sneaky voorkruipen vind ik een ander verhaal. Laatst een keer gehad met een oudere dame. Via een vraag stellen aan de caissière probeerde ze voor te kruipen bij mij. Daar zeg ik dus wel wat van en ze droop dus weer af :D.

15. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik laat heel vaak mensen voor die na mij zijn met weinig boodschappen, ik vraag het dan zelf.

Toevallig vroeg er gisteren iemand aan mij of ze voor mocht, en nee ik maak daar geen probleem van.
    Ik bedoel wat maakt het uit? Diegene zal vast een rede hebben.

Voorkruipen is een ander verhaal, dat is niet netjes en daar zeg ik ook zeker wat op.

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Als ze niet veel boodschappen hebben en ik heb de tijd: Geen probleem. Hebben ze wel veel en ik heb haast, dan moeten ze gewoon even wachten.

17. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Kan me niet herinneren dat iemand dat ooit aan mij heeft gevraagd, maar als ze dat wel zouden doen zou ik wel ja zeggen. Ga er vanuit dat diegene een goede reden heeft om dat te vragen.

18. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik vind het altijd een beetje vervelend als mensen het vragen. Ik laat ze altijd voor omdat ik geen stennis wil schoppen, maar eigenlijk vind ik het ruimschoots onbeschoft. Als ik nou een hele kar heb, en die andere maar 1 dingetje met een blik van help ik heb haast dan vind ik het wat anders.

Maar sommige mensen weten gewoon dat je geen nee 'durft' te zeggen en doen t gewoon.

Gebeurt ook weleens dat mensen express gewoon voordringen, alsof je het niet gezien hebt. Die mensen krijgen van mij dan altijd een hele lelijke blik, maar iets ervan zeggen durf ik dan weer niet.

Eigenlijk best asociaal, mensen die dat doen dan...

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik bied het zelf wel aan als ik dat wil doen. Kom op zeg, mijn tijd is ook heilig.
    Laatst vroeg iemand het me ook, want ze had haast. Eh?! Had je eerder moeten komen...

Deel Deze Pagina