hoe reageren jullie honden op de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sharon1982, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Hai! Interessant ondewerp! Wij hebben als voornemen om de hond thuis te laten bij de bevalling (maar dan beneden). De hond is mijn maatje dus als ik veel pijn heb vind ik een knuffel wel fijn denk ik, maar geen idee hoe dat loopt natuurlijk. Voor de rest inderdaad niet hysterisch en paniekerig reageren als hij straks bij de beeb in de buurt komt en hem niet ineens geen aandacht meer geven.. Onze hond is wel lief met kinderen, maar ik vind het wel best spannend inderdaad!

2. Kimama

Kimama Actief lid

7 jun 2009
    107
    0
    0
    Toen ik werd geboren heeft de kraamhulp de eerste poepluier meegenomen uit het ziekenhuis en aan de hond gegeven.
    Onze woef hebben we nu anderhalf jaar, en hij moest in het begin heel erg wennen aan onze dochter van toen 3 jaar. Inmiddels is hij helemaal ingeburgerd in het gezin.
    Hij zal straks vooral willen weten wat dat huilende ding nou is, en (zoals altijd te lomp) proberen zn neus erin te drukken... Da's jammer want hij is behoorlijk groot. Het zal even wennen zijn, en continue opletten. Maar dat moet altijd al!
    Babys vind hij maar raar, snapt er niks van, maar wie weet heeft hij straks door dat het ons kindje is.

3. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Wel frapant dat hondenbaasjes heel voorzichtig zijn met alles wat ze hun hond voeren over het algemeen maar een poepluier of de placenta wordt zonder pardon gegeven :S Gaat toch compleet tegen de natuur van de hond in! Daarbij alles behalve gezond.

Ook de hond bij de bevalling houden. Een hond is nog altijd een dier en als hij zijn baasje hoort schreeuwen en die hectiek in huis, kan die behoorlijk onberekenbaar reageren. Begrijp niet dat een VK of kraamhulp zoiets toestaat. Naar mijn idee volkomen onverantwoordelijk!

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zou ze zowiezo geen dingen laten opeten gatsie. das gewoon weg smerig en echtn iet nodig hoor. dit deden ze vroeger wel. maar geeft echt geen garantie tot succes.

hier kwam ik pas na 5 dagen thuis uit ziekenhuis. ben met de kleine op schoot op de ban kgaan zitten en ze hebben dr ff besnuffeld de jongste had geen intresse. de andere was zo nieuwsgierig die had meten een sok te pakken. en was overal meteen erg bi jbetrokken en vond het niks als de kleine huilde dan ging ze er zielig bi jstaan kijken. ze hebbe dr nooit wat gedaan en ze kan echt alles met ze doen. ze ligt er zelfs boven op en ze vinden het best anders lopen ze weg.
    zou me er dus niet al te druk om maken gewoon maar kijken hoe het gaat. gewoon lekker beneden laten als je bezig bent en erna rusitg kennis laten maken als jullie ook gewent zijn. desnoods een voor een. maar zou echt geen smerige dingen doen.

5. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Onze hond is sinds een paar dagen heel waaks in huis en als we buiten lopen wil hij niet dat een andere hond bij mij in de buurt komt. Omdat ik niet wil dat hij te dominant gedrag vertoont, zowel binnen als buiten corrigeer ik hem hierop en dat werkt goed. Hij is wel heel lief voor mij, komt graag kroelen, onze hond is dan ook een echte kroelhond!
    Ik wil graag thuisbevallen, maar de hond blijft dan lekker beneden in zijn bench of op zijn kussen, hij mag niet naar boven toe. Pas als de baby geboren is en wij een beetje gewend zijn mag hij weer naar boven toe als hij dat wilt. Wij laten de hond overal aan snuffelen wat nieuw is in huis en we zullen hem ook aan de baby laten snuffelen.
    Mocht ik toch in het ziekenhuis moeten bevallen dan regelen we iemand die onze hond komt uitlaten.
    Ik zou me er niet te druk om maken, zolang je maar niet paniekerig gaat doen als de hond naar de baby kijkt en de hond voldoende aandacht blijft geven moet het wel goed gaan. Ik zou ook geen placenta of poepluier aan de hond geven..

Deel Deze Pagina