Kopen jullie kleding in de uitverkoop voor volgend jaar??

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik zie nu overal kleding afgeprijsd tot soms wel 50% korting.Nu dacht ik om een jas te kopen voor volgend jaar maar ik zou echt niet weten welke maat ik nu kan kopen( hij heeft nu maat 92). Dadelijk is hij volgend jaar te klein of veel te groot.
    Kopen jullie wel eens kleding voor het jaar erop in de utverkoop??
    En welke maten pakken jullie dan?

2. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik doe het af en toe wel. Ik heb twee dochters die 18 maanden verschillen, pas het de een niet dan past het de ander wel :)

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Beter dat de jas iets te groot is als te klein. Ik zou voor een maat 104 gaan, dan zit je zeker goed! Justin heeft deze maat nu en is gemiddeld. Kleding in de uitverkoop? Jaaaa alleen maar hahaha, is mijn hobby! ;)

4. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Dit heb ik al een paar keer gedaan. Puur omdat de oudste heel lang op één maat bleef steken ;)
    Tot de groeispurten kwamen. Ik heb één voordeel, als ik een foute maat koop (basis ofzo) voor de oudste dochter.. bewaar ik het voor de jongste :D

Maar een maat vooruit zou je gerust een poging kunnen wagen.
    Of je koopt gewoon niet teveel. Veel plezier met shoppen..

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Ik wel hoor. En weet je wat het is mocht het niet passen rond die tijd kan je het altijd nog op internet zetten. je krijgt dan niet het zelfde terug maar het geld heb je het jaar ervoor al uitgegeven...

En vaak vind ik de leukste kleren in de uitverkoop al is het soms wel even zoeken enzo hihi

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nee ik koop niet voor volgend jaar. Maar voor de huidige situatie.
    Heeft Tygho niks nodig, dan koop ik gewoon voor onszelf wat.
    Of dingetjes van 1 maatje groter dan wat hij nu draagt. Spijkerbroeken bijvoorbeeld draagt hij ook in het voorjaar en de zomer wel..

7. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Doe ik ook nogal eens hoor, en maat blijft gokken, koop het meestal dan te ruim dan te klein, maar helemaal zeker weten doe je het nooit, maar hier is het eigenlijk altijd nogal goed gegaan!
    Ik vind het heerlijk om in de uitverkoop te shoppen :)
    (en ben vast niet de enige :) )

8. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    :D nee ;)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ja soms wel. Maar nu vind ik het wel erg moeilijk. Isabella gaat van 104 naar 110 bijna ( ze is ongeveer 102/104 groot). Dus over een half jaar is ze misschien wel/ niet in 116.

Voor Julian denk ik niet.

Ski-kleding wel. Dat kun je altijd nog weer verkopen. 86/92 ski-pak ga ik voor hem halen met snowboots 19/20

Voor Isabella maat 116 ski-pak.

10. p1982

p1982 Niet meer actief

ja ik koop basisdingen wel in de opruiming, zoals spijkerbroekjes, vestjes of shirtjes

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik wil het wel heel graag, maar durf het niet!!
    Straks past het volgend jaar niet, dat zou jammer zijn!
    Maar voor de rest: i loveeee sale-shopping!!! :D

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ja ik ben een echte uitverkoopinkoper.
    Ik heb 2 kisten vol kleding klaar staan....
    laatst ging een merk weg, keigave spijkerbroeken van 50 euro voor 10 euro. Ik heb er wel 15 gekocht, de maat waar hij ingaat en de maat erop! spijkerbroeken blijven.
    Ook koop ik altijd voor het jaar erop, dit doe ik met 70% KORTING dan ga ik een rondje maken in mijn favoriete winkels.
    Vandaag begonnen, gave esprit jas gekocht, de maat groter genomen als wat hij nu draagt. jas van bijna 70 euro nu 27 euro.
    Daarbij koop ik dus nu winterkleding voor volgend jaar (alleen als ik het echt mooi vind) en heb ik nu al kleding klaar liggen voor de zomer.
    Het grote voordeel, ik heb nog een nr 2.

Ik moet zeggen dat ik tot op heden goed gegokt hebt en hierdoor veel geld heb bespaard. Maar ga ik een keer de mis in kan nr 2 het aan en anders mp. Ik laat voor de zekerheid de kaartjes eraan.
    Ik ben stapel op merkkleding, maar wil er niet teveel voor betalen!
    En mijn smaak blijft eigelijk wel het zelfde. Moet wel zeggen dat bij jongens anders is dan meisjes.
    gr brenda

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik shop wel in de sale (graag zelfs), maar zeker niet voor volgend jaar of seizoen. Noem mij maar mutserig, maar ik kan iets nu helemaal geweldig vinden terwijl het volgend jaar niet meer 'in de mode is'. Ik doel er dan niet op dat mn kind helemaal volgens de mode aangekleed moet worden hoor, maar meer dat ik het volgend jaar gewoon ineens helemaal stom vind... dus, alles wat ik nu in de uitverkoop koop, kan ze NU aan. Kan ik volgend jaar gewoon weer shoppen en het jaar daarop en daarop en zo verder ;).

:D

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    1 maatr groter wel, of spullen die ze kunnen doordragen
    maar bijvoorbeeld nu een jas voor volgend jaar durf ik niet! vroeg al aan een verkoopster welke maat ze dan zou hebben en de verkoopster zei 128 maar ik durf het niet aan

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik koop alleen dingen in een grotere maat die niet seizoensgebonden zijn, zoals een spijkerbroekje, legging of longsleeve. Zou geen jassen en schoenen etc kopen omdat het uitverkoop is, dat koop ik als ze het nodig heeft in de goede maat. Want mocht het achteraf toch niet passen, heb je alsnog teveel betaald want de prijs die jij hebt betaald krijg je nooit meer ervoor, ook niet met het kaartje er nog aan.

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

schoenen zou ik ook niet zo gauw doen, tenzij het uitverkoop is en hij tegen nieuwe schoenen aanzit zou ik het wel gokken.
    En jassen kan je gewoon opmeten! En voordeel van 2 jongens.
    Ik heb vorig jaar 2 winterjassen gekocht voor onze zoon, passen perfect. Een supermooie winterjas voor 7 euro van de VD en een duurdere merk. Die van de VD is een skijas van het eigen merk, die heeft hij het meeste aan.
    Dus gok het nu weer en ik neem het risico! Ik heb al zoveel geld bespaard dat ik me een miskoop wel kan permiteren. Maar ik heb nog nooit een miskoop gedaan. Altijd goed gegokt.
    En grote voordeel, er komt nog een nr 2. Dus als ik ooit de mis in ga kan hopelijk nr 2 het aan.
    En bij de fam van mijn man is alleen jongens en in mijn vriendenkring grotendeels ook. Dus dan maak ik er iemand blij mee. Maar niemand heeft nog het geluk gehad.
    Maar mijn advies is wel te kopen als je erg smaakvast ben en als je echt mooi vind. Maar als ik kijk bij de v/d waar ik gisteren een esprit jas gekocht heb voor onze zoon, hingen er nog zooooooooveel jassen. Ik heb ruim 60% korting gehad en grappige is bij de esprit site is hij nog maar 20 euro afgeprijst.
    gr brenda

17. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Doe ik dus nooit!
    Ik koop gewoon kleding tussendoor en altijd gewoon in de maat waar hij nu inzit.
    Als mijn zoontje ineens een grotere maat nodig heeft schaf ik een hele nieuwe garderobe aan.
    Hij zit nu al maanden in 86 en heb nog niks in 92 hangen. Mocht hij ineens naar 92 gaan dan koop ik alles gewoon nieuw.

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja soms doe ik dat weleens.. maar echt alleen als ik het zooo ontzettend leuk vind en het de laatste in de collectie zijn... en als het de een niet past past het mijn andere dochter altijd wel :p

heb vorig jaar ook 2 leuke broeken en leggings gekocht en dit jaar kon mijn oudste ze aan.... goed gegokt dus :p

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik doe het wel maar dan alleen basis dingen die niet seizoensgebonden zijn

20. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ja wij kopen ook altijd kleren voor de kids en voor ons ook bij h&m bij sale :D waarom niet? het scheelt een hoop en als de winteropruiming komt koop ik altijd een maat groter :D

Deel Deze Pagina