Onze dochter heeft over het algemeen altijd heerlijk geslapen (natuurlijk heus wel eens een paar nachten niet ), maar de laatste paar nachten weten we niet wat we moeten doen. Ze gaat zo'n 5 keer per nacht huilen en als we dan gaan kijken staat of zit ze in haar bed. Leggen we haar goed dan gaat ze weer lekker verder slapen. Dat is natuurlijk wel fijn, alleen 5 keer in je eigen slaap "gestoord" worden, breekt je wel op, zeker omdat ik zelf niet meer meteen in slaap kan komen... Normaal als ze wel eens zo'n aandachts/huil nachtje had, lieten we haar na bv de derde nacht heel even huilen (langer dan een paar minuutjes was het niet) en dan was het over met de huilnachtjes. Maar nu staat ze en gaat ze (denk ik) echt niet uit haar zelf liggen. Iemand herkenning of tips? Alvast bedankt! Groetjes shampoo
Hey shampoo, Tja natuurlijk weer herkenning haha helaas. Geen idee waar het door komt eigenlijk. Zondagnacht begon het hier, maar wij dachten meer omdat hij beetje ziek was. Nu is hij beter en heeft het nog af en toe. 1 tip niet uit bed halen. Gewoon haar weer neerleggen en een kusje geven (evt. zeggen ga maar lekker slapen) en weglopen. Dit moet je soms tig keer volhouden maar werkt wel. Toevallig hebben wij hem vannacht niet meer gehoord. Zal wel weer een fase zijn. Hier in ene ook niet meer fruit willen eten
ook voor ons herkenbaar, alleen als ik probeer hem neer te leggen dan staat meneer alweer voor ik de kamer uit ben. ik laat hem dan maar staan en als ie moe is gaat ie vanzelf weer liggen, meestal duurt dat niet langer dan 5 minuten.
Hihi, had het kunnen weten.... een antwoord vol herkenning van jou! We halen haar niet uit bed hoor, doen eigenlijk precies hetzelfde als bij jullie. Pfff... hopelijk weer een fase. Fruit niet willen eten hebben we hier nog niet gehad. Zal vast ook nog komen, haha. Gaat dat al beter of wil dat ook nog niet lukken? Succes!
Hier ook herkenning hoor. De oudste heeft zo'n fase gehad en de jongste heeft het nu ook een beetje. Idd, gewoon volhouden, steeds weer terugleggen en op een gegeven moment leren ze om zelf wel weer te gaan liggen en verder te slapen. Volgens mij snappen ze op deze leeftijd nog niet zo goed (of zijn ze er gewoon te duf voor) om zelf weer te gaan liggen en verder te slapen.
Nou, alsof je het over mijn dochter hebt! Sinds 3 nachten hier precies hetzelfde, huilend wakker worden en dan zit ze rechtop in bed. Dan geef ik haar een dikke kus en leg haar weer neer met haar knuffeltje. Dan valt ze direct weer in slaap, vaaaaaggg... Ach ja, zolang ze zelf weer in slaap valt, ben ik al blij
Ik hoor het veel rond deze leeftijd: toch een fase of sprongetje of hoe je het maar wilt noemen... Het gaat weer over, maar tot die tijd is het misschien verstandig om wisseldiensten te draaien met je partner?
Ons zoontje gaat idd ook weleens staan, maar ik zou toch proberen om te kijken wat er gebeurt als je dr niet weer in bed legt? Ons zoontje gaat soms al direct met slaapzak en al staan direct na het in bed leggen, maar als ik dan weg loop en 5 minuten later ga kijken is hij toch gaan liggen en slaapt hij. Misschien als je het (even) negeert dat ze vanzelf weer gaat liggen om te slapen?
Mijn dochtertje doet dit ook sinds twee nachten. Ze is alleen nog maar vier maanden en zit dus niet rechtop maar ligt te huilen en is ontroostbaar. Wanneer je haar op pakt wordt ze nog verdrietiger maar als je haar laat liggen en over het hoofd aait valt ze weer in slaap. Ze huilt heel luid met haar ogen dicht. Zou dit een sprong zijn?? of droomt ze??
Hier ook hetzelfde. Mijn zoontje gaat rechtop zitten of staan. Maar gaat niet gelijk weer slapen en uiteindelijk valt hij zittend !!! in slaap. Dit is soms 's nachts maar ook als hij 's avonds gaat slapen, ik moet hem meestal dan zelf plat leggen anders slaapt hij zittend, erg vreemd... Vaak moet ik het een paar keer herhalen... Grappig onze kindjes zijn allemaal zo rond de 1 jaar en 1 maand! Zal wel een fase zijn!