Eerste weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sofie21, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofie21

sofie21 Actief lid

25 jan 2010
    301
    0
    0
    Haai meiden'
    Ik ben nu 4 weken zwanger
    Sinds vandaag heb ik wat minder symptomen
    Maak me daar afetoe Zo druk om dat ik gek
    Van me zelf word ga wel 100 keer naar de wc
    Om te kijken ben zo blij als ik bij de 12 weken zit
    Hebben jullie dit ook? Of ben ik gewoon raar

2. Behappy

Behappy Niet meer actief

van naar de wc rennen om te checken herken ik wel..
    en dst onzekere is denk ik heel normaal
    had ik ook en nog steeds af en toe
    de meiden vertelden mij altijd dat ik gewoon lekker moet relaxen en genieten

3. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor je bent niet de enige!
    Ik heb mezelf ook echt op zitten vreten van de stress vanaf week 4 t/m week 8. Toen ik met 8 weken het hartje hoorde kloppen was ik eindelijk grotendeels gerust en iets meer toen ik de 12 weken voorbij was. Maar morgen moet ik voor de 20 weken echo en ben ik weer heel erg ongerust. Met andere woorden, je hebt de hele zwangerschap wel momenten dat er iets fout kan gaan en dat je je daarom zorgen maakt. Je zorgen maken is niet goed voor je baby, dus probeer, hoe moeilijk het ook is, afleiding te zoeken! Hou je met alles bezig behalve je zwangerschap zodat de weken vanzelf voorbij gaan. Het kan ook helpen om vast een afspraak te maken met de verloskundige voor een intake. Dan kun je met jezelf afspreken dat je tot die afspraak afleiding probeert te zoeken en niet aan de zwangerschap te denken om zo te zorgen dat je niet zoveel stress hebt. Je kunt toch niets veranderen en moet rustig afwachten. Het sleutelwoord voor zwangerschap: geduld ;)

4. janneke001

janneke001 Actief lid

8 nov 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Maar zoals ik ook al van meerdere hoor,deze weken moet je gewoon erg veel geduld hebben. Ik ben nu bijna 7 weken en als ik erg pijn in mn buik krijg ren ik ook nog steeds naar de wc... Haha!
    Wanneer ben je uitgerekend Sofie?? En natuurlijk gefeliciteerd!!! ;)

5. sofie21

sofie21 Actief lid

25 jan 2010
    301
    0
    0
    Dank jullie wel ik ben 8 dec uitgerekend als het
    Goed is

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Heel herkenbaar! Zeker in het allerbegin toen ik het net wist. Inmiddels zijn de symptomen wel zo aanwezig dat ik daar niet meer over twijfel. Volgende week echo. Dat is dan wel weer spannend :)

Gefeliciteerd natuurlijk! En succes met de eerste loodjes!

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Sofie, we zijn precies evenver zwanger! Gisteren ook een dag gehad, dat ik nauwelijk last had, behalve af en toe vlaagje misselijk geen klachten... Ach ja geduld denk ik dan maar... Ik heb mijn eerste afspraal voor een echo morgen over 4 weken. Dus ik zal nog 4 weken mijn gedachten op andere dingen moeten zetten! Succes ermee. En hopelijk krijgen we allebei een mooie december baby!

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oh ik herken het helemaal, had ook tig keren deze vraag opgezocht en gesteld aan verloskundigen, conclusie:

Het wel of niet hebben van, het komen of gaan van kwaaltjes, zegt niets over het verloop van de zwangerschap..

Dus daar hoef je je niet op vast te pinnen.

Je kan kotsmisselijk boven de pot hangen en het gaat mis, of wisselende of geen kwalen hebben en zo een gezond kindje op de wereld zetten.

Dus meis........helemaal niet erg hoor als je kwalen wisselen of ms wel wegblijven.

9. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er

nou daar zeg je wat..

bij mijn gezonde zoon en dochter bijna tot geen kwalen.
    bij al mijn Ma's ,mk veel kwalen enz enz

en bij deze zwangerschap weer weinig kwalen en op 1 of andere manier stelt mij dat gerrust ..

en dat rennen naar de wc en wc papiertje kijken dat ken ik wel gelukkig word het nu steeds minder..

hier nog 6 dagen tot mijn volgende echo en geloof me de dag van de echo en die dag daarvoor ben ik weer doodsbang!

10. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Het is zo super herkenbaar, ik heb geprobeert me er niet te veel aan te laten denken in die tijd, zodat het voelde alsof de tijd wat sneller ging. We kregen iets meer rust toen we het hartje hadden gezien en gehoort met 8 weken, nog wat meer met 10 weken en met 12 weken waren we dolgelukkig dat we het gehaald hadden.
    Dus vanaf de 12 weken zijn we ons er echt een stuk meer op gaan focussen, en zijn we echt rustiger erover geworden.

11. Moon82

Moon82 Lid

2 apr 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook allemaal, weet niet precies hoe lang ik zwanger ben, denk een week of 6 of 7. Maar ik ben de hele dag door wat misselijk en vind alles vies ruiken. Heel apart.
    Ik heb de vk gebeld, maar ik was te laat, kon van 8.45 tot 9.30. Voicemail ingesproken en nu bellen ze binnen 4 werkdagen terug.
    Nog steeds kan ik het nauwelijks geloven dat ik zwanger ben.
    Vind het fijn om die herkenbare dingen te lezen van jullie!

12. mopje89

mopje89 Actief lid

4 apr 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Hallo allemaal,
    Ik heb sinds maart 2010 een spiraaltje en heb altijd de eerste dag van mijn ongesteldheid veel buikpijn, de kleur is ook altijd bruin (oud bloed zegt mijn dokter) Nou ben ik sinds een een paar dagen de hele dag door misselijk, heb ik neigingen om te kokhalzen, al helemaal als ik net wat gegeten heb of alleen al aan eten denk. Ik heb ook best wel veel stress en last van hyperventilatie ( mijn vriend en ik hebben net een huis gekocht en er zit een verbouwing aan te komen) maar toch heb ik het gevoel dat ik ook zwanger zou kunnen zijn. Wat denken jullie? Is het de stress die dat kokhalzen en misselijkheid veroorzaakt of zou ik inderdaad zwanger kunnen zijn? want ik heb een spiraaltje!! Graag jullie reacties! Groetjes

13. Moon82

Moon82 Lid

2 apr 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mopje89: Doe een test voor de zekerheid, je hoort toch heel soms dat je met een spiraaltje zwanger kan raken?

14. Behappy

Behappy Niet meer actief

jaa precies
    ik heb ook toen ik 8 weken was weer meer ging genieten en nu vrijdag 9 weken ga ik nog meer genieten
    tenminste zo voelt het ..
    haha hoop dat ik na 12 weken helemaal kan genieten..
    heb met 11 weken 2e echo denk dat ik dan al helemaal ga genieten

15. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik herken t maar al te goed. Zelfs nu ik kotsmisselijk ben blijf ik nog onzeker.

@mopje het zou kunnen. Maar weet niet wel spiraal je hebt en hoe lang al. Ik heb zelf de mirena gehad en geloof het of niet, maar daar kan je dus zwangerschapskwalen van krijgen. Ik voelde zelfs de spiraal zitten. En elke arts waar je t tegen zegt zal zeggen dat dit niet kan. Ik liet hem verwijderen en nergens meer last van. Ja nu ik echt zwanger ben haha

Deel Deze Pagina