Hey, Ik ben nu 21 weken zwanger,en de zwangerschap gaat heel goed. Wij hebben 2 katten,en die zijn heel erg lief. Ze doen echt geen vlieg kwaad. Het zijn twee katers. Ze willen wel de hele tijd op mijn buik zitten want,ze voelen dat ik zwanger ben. Maar heeft iemand hier ervaring ermee hoe katten reageren als het kindje geboren is? We horen het graag. Liefs van ons
Hoi Janneke, Wat grappig om te horen. Ik ben net zwanger en heb ook 2 katers die heel lief zijn en ook sinds een aantal weken alleen maar bij mij willen zitten. Ze voelen het blijkbaar toch aan. Ik heb geen flauw idee hoe katten reageren op een baby. Ik denk niet dat dit anders is als anders. Ik denk alleen wel dat je de katten minder aandacht zal geven als het kindje er is en dat zullen ze misschien niet zo leuk vinden.. Ik zie wel hoe het loopt en maak me er niet druk om, gaat helemaal goed komen hoor! groetjes Mirjam
Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar! wij hebben ook 2 katten, een kater van 1,5 en een poes van 26 weken. Ze kunnen met elkaar nog wel eens flink donderjagen, maar doen mensen geen vlieg kwaad. De kater kijkt ook meer de kat uit de boom, wanneer er vreemden zijn. Ik heb wel gehoord dat katten op het nekje van de baby kunnen gaan liggen, omdat dat de warmste plek is..
Hallo dames, Wij hebben 4 katten en hebben totaal geen problemen gehad na de bevalling van de eerste. Gewoon overal bij blijven betrekken en het vooral zo blijven doen als altijd. Niet opeens minder aanhalen, eten op de vaste tijden, en de baby laten zien. Zo kunnen ze wennen aan het nieuwe persoontje. Wel uitkijken als de kleine er is dat ze niet in kinderwagen, ledikantje en box kruipen waar de baby is, want ze gaan altijd op het warmste plekje liggen en dat is vaak de nek! Verder alleen maar veel plezier hier met de poesjes!
Dat op het nekje kunnen gaan liggen, is dat met poezen EN katers? Of alleen een van de twee? Wij hebben 2 katers, schatten van beesten, dus ik maak me ook niet zo druk.... alleen natuurlijk nooit alleen laten met de kleine!
Ik heb poezen en katers en de katers vinden het net zo fijn om warm te liggen, dus het lijkt mij de katers ook!
Hey, Ik ben 1 maart 2009 uitgerekend,ik ben al over de helft van mijn zwangerschap. we zullen onze katten net zoveel liefde en aandacht blijven geven ook na de bevalling. En we zullen de katten ook zeker niet alleen laten met de kleine. maar wij denken dat de katten de kleine ook heel lief gaat vinden. Liefs van ons
Ik heb twee katers en een poes. De poes toont weinig interesse. Een van de katers komt soms snuffelen en die andere komt er bij liggen als ik de kleine aan het voeden ben en komt tegen de kleine aan liggen.
Hier ook twee hele lieve katten: één poes en één kater. De poes vindt het maar niets. Vindt de baby vooral veel herrie maken. De kater vindt de baby wel lief en is vooral nieuwsgierig. Ik laat Kick ook nooit alleen met de katten. Je weet het toch maar nooit. Voordat de baby geboren was, zijn we heel streng geweest met de box en de babykamer. De katten weten heel goed dat ze daar niet in mogen! MAAR... ik had me ook voorgenomen de katten veel aandacht te blijven geven maar dat is er toch echt bij ingeschoten de laatste tijd. Het gevolg is dat de poes soms buiten de bak plast. Ze wil laten merken dat ze aandacht tekort komt. EN ze blaast naar mijn man (maar goed die is ook vaak boos op haar en schreeuwt dan tegen haar). We hebben inmiddels afgesproken de katten meer aandacht te geven en er echt even tijd aan te besteden!
Ik heb 1 Poes en die volgt me nu dag en nacht sinds ik zwanger ben.. Wilt ook steeds bij me blijven.. kan dr niet uit me kamer houden want ze is gewoon obsessed dat ze niet bij me kan haha. Ik heb dr vanaf dat me eerste 1 is geworden. En bij haar wou ze steeds op dr slapen.. Dat is iets wat je niet mag laten gebeuren want dat is slecht voor de luchtwegen.. bij babys kan t zelfs slechter aflopen ik heb wel n keer gehoord dat er n kindje gestikt was omdat de kat erop ging liggen... En de ouders dat niet gemerkt hadden.. (weet niet of het waar is hoor) niet dat alle katten dat doen. Maar denk niet dat als ze al lief zijn dat ze raar gaan doen tegen de baby. Misschien als t huilen te scherp klinkt dat ze dr niet tegen kunnen.. Maar verder geen flauw idee...
Hier ook nooit problmen gehad met de katjes. Toen mijn zoontje was geboren waren ze eerst wel nieuwsgierig en kwamen voorzichtig kijken, maar ooh wee als hij geluid maakte of bewoog...weg katten. Dus ze klommen ook nooit in de box als hij er in lag en in het kamertje kunnen ze niet komen. Mijn kater vond het wat later wel gezellig om er bij te liggen als ik aan het voeden was, maar ze vinden zwangerschap spannender. Zowel bij mijn zoontje als nu zijn ze niet van me weg te slaan. Miss nog een handige tip voor de box, als hij leeg was,was het wel interessant. Ik heb een muskietennet gehaald voor een kantelraam, de stieken rand past perfect om de box en de katjes blijven er zo uit.
Hier een pessimistische reactie die je niet wil horen misschien, maar zo gebeurde het wel. Mijn vliezen zijn op maandagavond gebroken. Die avond vroeg ik aan mijn vriend of hij Kaellie nog gezien had. Hij dacht van niet. De katten komen veel buiten en ik heb een kattenluik, dus maakte me niet direct ongerust. Helaas heb ik haar daarna nooit meer gezien. Ze is nu drie maanden en 20 dagen weg . Ik heb stad en land afgezocht en elke mogelijke opvang/asiel/dierenambulance/buren/dierenartsen weten dat ze weg is. Mijn andere kat is sinds dat moment trouwens superaanhankelijk. Ze reageert totaal niet op de baby, maar is voor mij veel liever geworden. Terwijl ik haar al jaren had en ze altijd afstandelijk was. Maar maak je geen zorgen, dit is een hele uitzonderlijke situatie. En wie weet heeft de vermissing niets met de bevalling te maken...
wij hebben ook 2 katten en ze reageerde allebij anders. kat1 is altijd aanhankelijk en kat2 is vrij schuw en komt niet zo snel bij je. kat1 is maanden jaloers geweest en moest niks van Esmee weten, nu zijn ze beste maatjes van elkaar dit heeft maanden geduurd voor dat hij haar accepteerde. kat2 kwam gelijk kijken en snuffelen en bij esmee liggen als ze op de arm lag
Vorig jaar bevallen van mijn dochter, waarbij ik ook 2 poeen had ( 1 net in laten slapen). nadat ik bevallen was, klom de jongste poes op bed, en besnuffelde de kleine ( alles was inmiddels gebeurt, hechten etc. en de verloskundige zei dat het wel even kon, gelijk laten wennen). Deze ging daarna weer weg, en mijn dochter kaner vanaf het begin echt alles mee doen ( staart trekken etc. wat ik niet goed vind...). Het was zelfs zo erg, dat de kattn eerder dan mij voor de kinderkamer deur zaten, omdat ze huilde . Zef nu 14 maanden later, hoeft ze mijn dochter maar te horen of ze kom eraan gehold, waar de kleine is, is de kat ook.