Ik vind het super om foto's te maken en daarom is het nu tijd om een wat betere camera te kopen. Een spiegelreflex lijkt me het einde en ben daarom opzoek naar ervaringen. Vandaag even een kijkje genomen bij de mediamarkt en er staan zeker wel betaalbare modellen tussen van zo een 400-500. Wie heeft er een spiegelreflexcamera, welke heb je en hoe bevalt deze?
Ik heb een canon d600. Leuk instapmodel. Ik heb de standaard kit lens erbij en heb laatst een 50mm lens gekocht. Ik heb alleen nog niet helemaal alles door, hoe t werkt enz. Dus ik heb binnenkort een 1 op 1 cursus met een ervaren fotograaf.
Ik heb een canon Eos 1000 d Met sigma lens 18-300 Leuk model om mee te starten, fijne lens 2 in 1 (groothoek en Tele) Heb ook paar cursussen gevolgd om mijn camera te leren kennen
Nikon D3200: Bevalt prima! Mooie foto's, relatief kleine camera, is dus niet te zwaar. Kan ook filmen in HD.
Nikon d3100 kit. Heb hierbij wel een extra telelens gekocht. Bevalt prima, niet te zwaar, makkelijk te bedienen voor een beginner en maakt mooie foto's.
Ik heb ook de Nikon d3100 met 18-55mm en 50mm 1.8 lens. Je kan beter goedkopere body kopen en meer investeren in lenzen.
Ik ben heel tevreden met mijn Nikon D5200 vorig jaar voor 699 euro een kit gekocht met 18-55 mm lens en 55-200 mm lens. Had ik veel eerder moeten doen!
Ik heb nu een Nikon D40 met 10 megapixel, maar wil nu wel graag de Nikon D3200 met 24 megapixel. Die zou in NL rond de 450 moeten zijn. Ben heel tevreden over Nikon.
Nikon of canon zouden ook de beste zijn begreep ik. Ik ga zeker nog even op zoek, naar wat het beste is en waar die het goedkoopst is.
Ik heb ook een nikon d3100 en ben er super tevreden over. Ik wilde eerst een d3200 maar dat is me afgeraden. Met de 3100 kom je al heeeeeel ver en met oa 24 mp doe je niet veel. Veel computers kunnen djt niet eens aan en de foto's nemen veel ruimte in.
Het verjaardagscadeau van mijn man, een canon 1200d, komt morgen. Dus ik weet nog niet hoe die bevalt, maar zit qua prijsklasse ook in jouw budget. Kun je er namelijk meteen een grotere lens bij kopen.
Heb je ook gedacht aan een systeemcamera (of wat heb je nu)? Die hebben wel het compacte formaat, maar veel betere kwaliteit foto's dan een simpele compact (en alles handmatig in te stellen). Als je buiten foto's maakt zul je amper verschil zien met een spiegelreflex + kitlens. Een groot nadeel van een spiegelreflex camera is namelijk dat het een heel gesleep is. Je moet dus goed bedenken waarom je specifiek een spiegelreflexcamera wilt. Mijn systeemcamera gaat altijd mee op vakantie, naar buiten, op bezoek enz, en daar ben ik heel tevreden over. En wat wensmoeder inderdaad al zegt, de objectieven zijn belangrijker dan de body! En yenolah, het verschil tussen 10 of 24 megapixel zie je alleen als je groter afdrukt als A3? Wat ik zelf specifiek miste was binnen scherpe foto's maken zonder flits (lichtsterke lens, kleine f.) en met een lichtsterke lens kun je ook meer spelen met scherptediepte (wazige achtergrond). Ik heb vorige week een Nikon D60 + kitlens 18-55 + accessoires tweedehands gekocht voor 135 euro. De kitlens is in resultaat even lichtsterk als mijn systeemcamera, wat ik al verwachte. Nu een Nikon 35 mm f1.8 lens erbij gekocht voor 189 euro. Komt morgen binnen, ben benieuwd! Qua lenzen kom je het beste bij Nikon of Canon uit. Ga eens naar de Mediamarkt en probeer de menu's uit van de toestellen, welke vind je fijn, ligt lekker in de hand. Een slechte spiegereflex bestaat niet meer. Ik zou dus vooral goed bedenken wat je mist aan je huidige camera, en welke lens je daarvoor nodig zal hebben om dan wel te bereiken.
Hier ook een Nikon D3200, nog alleen met de standaard kit-lens, wil nog graag een andere lens er bij. Is makkelijk in gebruik, maakt mooie foto's! Vind 'm persoonlijk makkelijker in gebruik dan een Canon (die heeft mijn vader en hebben wij ook ongeveer 3 jaar heel veel gebruikt).
Precies het zelfde! Ook extra lens erbij gekocht, fijne camera! Gebruiksvriendelijk voor de beginner en filmt in HD
Ik heb de canon 1100D, met een 75-300 lens als extra erbij. Bevalt erg goed. Ik gebruik bij daglicht vaak de macro of portretfunctie. Daarmee krijg ik vaak super foto's.
Wij hebben zelf een nikon die alweer heel wat jaartjes meegaat. Wij hebben bij het kiezen voornamelijk gekeken welke we het fijnst in de hand vonden liggen. De Canon vond ik niet prettig vasthouden, de Nikon lag veel fijner ik de hand. We hebben er 2 objectieven (lenzen) bij, 18-55 en een 55-200. Op mijn verlanglijstje staat nog wel een ander objectief die beide bereiken dekt, zitten nu elke keer te klungelen, willen we een spontane foto maken, zit de verkeerde lens er op...
Ik heb een olympus e500, erg fijn in gebruik. Hiervoor een canon gehad en ook erg tevreden over. Als je flitst zou ik wel een externe flitser voor erop aanschaffen,vind het licht van de interne flitsers van een spiegelreflex camera niet voldoende.