hier x gehad met nichtje van manlief zouden op zaterdagmiddag hier komen en op vrijdag watsapp ze kunnen niet komen van hij is door rug gegaan prima kan gebeuren wat zien we zaterdagavond op facebook ze zijn naar een festival. zeg dat dan daarna hebben ze nooit meer contact opgenomen
Tsjaa noem me onaardig:.. Maar ik zou gewoon zeggen joh, Dit is al de zoveelste keer, als je geen zin heb zeg het dan gewoon... Heel simpel
Hier ook zo'n "vriendin". Alle keren zegt ze af, maakt niet uit wanneer je afspreekt. De ene keer heeft ze het te druk, de andere keer moet ze naar de tandarts, dan heeft ze geen zin, er is elke keer wel iets. Terwijl de afspraak dan al veel langer stond en je de rest daar makkelijk omheen kunt plannen. Ze zegt dan ook pas een paar uur van tevoren af, terwijl je er rekening mee gehouden hebt. Het aparte is dat het afspreken wel altijd van haar kant komt, zij stelt het voor. Ik heb nu aangegeven dat ik niet meer van tevoren afspreek. Als ze langs wil komen, belt ze maar en is ze van harte welkom. Maar van tevoren afspreken doe ik met haar niet meer. Je zet steeds je eigen dingen opzij en houdt er rekening mee en dan komt ze weer niet opdagen... Mijn tijd is even belangrijk als de hare, hoor!
Er kan iets aan de hand zijn waardoor ze steeds afzeggen.. ik zou daar eerst achter zien te komen voordat je ze helemaal afschrijft. Het is natuurlijk niet leuk als ze steeds afspraken afzeggen. Zo heb ik een vriendin die ook 9 van de 10 keer een afspraak afzegt, waardoor ik op een gegeven moment begon te denken dat ze van me af probeerde te komen o.i.d. Maar het is goed gekomen Bleek iets aan de hand te zijn, waar ik niet vanaf wist. Je kan er op z'n minst voorzichtig naar vragen.
Heb alleen de openingspost gelezen. Maar ik ken ook zo'n stel. Waar we het hartstikke gezellig mee hebben maar die zijn gewoon heel anders dan ons. Wij zijn meer van afspraak zeg je niet zomaar af tenzij hele goede reden en doen er dan ook alles aan om die door te laten gaan, terwijl dit stel al afzegt als ze een scheet voor de reet voelen bij wijze van... Beetje mieperig... Weet niet of die vrienden van jou ook zo zijn? Wij laten meestal hun bepalen wanneer we iets afspreken maar met een grote slag om de arm. 50% kans dat het niet doorgaat. Zo is het prima. Geen teleurstellingen.
Eerlijk, je weet niet wat de reden is. Kan je ook niet weten als ze het niet zeggen. Ik was zelf net als die vrienden. Zat totaal niet lekker in mijn vel, was elke dag totaal uitgeput. Als ik dit vertelde werd ik niet begrepen, dus ging ik maar smoesjes bedenken. Om frustratie en soms ook verdriet te voorkomen door alle onbegrip. Bij bepaalde mensen had ik sowieso al niet de behoefte om me blood te geven.
Gewoon hen per post de rekening van de oppas sturen ? Ik zou er gewoon geen tijd en energie meer aan verspillen. En alleen nog eventueel afspreken met hen als alle kinderen er bij kunnen zijn en het initiatief volledig van hun kant komt.
Oh zie dat een stukje mist..... Je kunt een gesprek met ze aangaan hierover. Dat het je opvalt dat ze steeds, vrij op het laatste moment, afzeggen. En je je afvraagt of er misschien een reden voor is.
Zijn het dezelfde vrienden als wij hebben (ook kind van 3 en zeggen ook steeds af) zeer vermoeiend. Ik ben er klaar mee en houdt zelf het contact bewust al een tijdje wat meer af. Ik merk dat ik, ondanks dat ik weet dat ze vaak afzeggen, toch steeds weer teleurgesteld ben. Geen zin meer in. Een keer, oke, maar steeds pfff.
Gewoon eens bellen en vragen of er meer speelt? Ik zou er niet meteen van uit gaan dat ze gewoon geen zin hebben... Vrienden van ons waren 5 jaar geleden heel druk met zwanger worden met ivf, ze hadden goede vrienden ingelicht dat het heel zwaar was en daarom soms gewoon niet de energie hadden voor ons vaste filmavondje; daar kwamen ook kennissen die er dus niet van wisten, maar telkens weer zo'n frons wanneer dat stel niet kwam. Heel lastig; het was gewoon heel persoonlijk, ze wilden niet télkens weer moeten uitleggen hoe of wat, maar werden er wel om 'veroordeeld'.
Balen hè, hebben wij ook eens meegemaakt. Achteraf bleek dat hij bang was dat zijn vrouw er met mijn man vandoor zou gaan.... hoorde ik later van haar, toen hij haar had verlaten voor een ander...
Of de kindjes zijn echt ziek... Jemig wat een onbegrip! Ik zeg bizar vaak af vanwege mijn kids. Alsof zij of wij hebben gevraagd om astmatische kindjes!?
hier ook een vriendin die werkelijk altijd afzegt en idd last minute. terwijl ze zelf die afspraken maakt. nu zie k dr alleen nog als ze gelijk kunt afspreken.. bij ons wel t een en ander voorgevallen sindsdien band beschadigd, maar toch.
Dat kan idd natuurlijk ook gewoon, ik zou een ziek kind ook niet graag achterlaten bij de oppas, en zoiets kan vrij last-minute optreden natuurlijk...
Natuurlijk is het vervelend (hoewel een avondje samen ook wel lekker is, lijkt me. 😉, maar zolang je de echte reden niet weet, hoef je er toch niet vanuit te gaan dat het onwil is? Ik ben verbaasd over het aantal vrouwen die er gelijk klaar mee zouden zijn.
Ik ben er ook eens op gewezen dat ik last-minute afspraken af heb gezegd. Vaak had ik het niet eens door, vond het daarom wel fijn dat het gewoon tegen me gezegd werd..