Elektrische tandenborstel

Discussie in 'De lounge' gestart door rbnlin, 6 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben op zoek naar een andere elektrische tandenborstel.
    We hebben al een tijdje een oral b maar ik vind hem absoluut niet fijn poetsen waardoor ik nu weer met de hand poets.
    Hij trilt te hard (wordt er gewoon een beetje duizelig van) en ik vind het geluid te hard.
    Op internet wordt ik niet veel wijzer.
    Mijn voorkeur gaat nu uit naar een Philips Sonicare maar ook hier zijn zoveel verschillende.
    Prijsklasse is max € 135,-
    Welke heb jij?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sonicare. Ik wil nooit meer anders (voorheen idd oral B). In het begin wel heel erg wennen, want hij trilt/kriebelt, hihi. Nu geen last meer van. Poets schoner dan oral b

Het verschil zit hem meestal in de extra standen (tandvlees-stand etc). Hebben wij wel, maar gebruiken we echt nooit. Ik zou daar geen extra geld aan uitgeven.
    Ik kan je wel de kleine (mini) borsteltjes aanraden. De normale borsteltjes vinden wij veel te groot.

3. Nimue

Nimue Niet meer actief

Waarom niet gewoon met de hand dan? Iedere keer die plastic opzetborstels, opladen, na zoveel jaar het hele ding vervangen. Best wel duur en milieu belastend. Schonere tanden? Tja als je het gewoon goed doet met de hand zijn ze ook heus schoon. Niet aanvallend bedoeld oid hoor maar ik heb sinds een tijd mijn electrische vervangen door bamboo tandenborstels en ben zeer tevreden.

maartje84 vindt dit leuk.
  4. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb ook een sonicare (diamant) ben er super tevreden over. Mijn man heeft er nu ook een en voor mijn zoontje heb ik een kids versie. Ik was eigenlijk altijd tevreden toen ik met een gewone borstel deed poetsen maar nu merk ik echt het verschil. ( ik heb overigens nauwelijks tandplak enz volgens mijn tandarts maar desondanks merk ik het toch). Ik poets wel altijd op de sensitive stand dat is iets zachter.

5. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik vind die van philips sonic care super fijn. En wil niks anders dan de sonic care. Oral B trilt echt hard. Gekocht in myshop als set voor 2 voor €40 toendertijd. Een normale versie.

6. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Ik heb zelf de Sonicare maar een oude versie (moet eigenlijk vervangen worden). Ik ben er heel tevreden over. Mijn tandarts jaren geleden adviseerde mij electrisch te gaan poetsen omdat het met handmatig poetsen niet schoon genoeg werd (tandplak). Sinds ik met de Sonicare poets is het veel en veel beter.

Voor de kinderen hebben we sinds een tijdje de SonicareKids en daar ben ik ook heel tevreden over. De app zorgt ervoor dat de kinderen nu tenminste graag hun tanden poetsen en laatst zei de tandarts dat ze helemaal niets aan te merken had op het gebit. Dat was daarvoor wel zo. Ondanks dat wij dachten grondig na te poetsen met de hand.

Ik kan de Sonicare alleen maar aanraden...

7. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vraag het je tandarts! Toen mijn man een nieuwe elektrische wilde heeft onze tandarts hem advies gegeven.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Ik ben juist overgestapt van sonicare op oralb. Hij maakt meer herrie (heel irritant idd) maar mijn tanden worden schoner ermee en ik kom beter bij mijn achterste kiezen. Dat scheelt mij veel tijd bij de mondhygieniste.
    En mijn sonicare (de dure versie) was al kapot na een jaar. Toen dus overgestapt.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik sluit mij aan bij @danilina

Ik gebruikte vroeger altijd Oral B. Maar die kleine poetskop begon mij tegen te staan. Overgestapt op de Sonicare (Philipps geloof ik). Daar was ik echt tevreden over. Goed schone tanden maar wel heftig in kriebelen. Mijn neus jeukte altijd tijdens het poetsen. Maar toen mijn zoveelste tandenborstel in zoveel jaar tijd er ineens mee ophield was ik er klaar mee en ben ik met de hand gaan poetsen met goedkope tandenborstels (gewoon van die goedkope in een gezinsverpakking van de Lidl.

Mijn tandarts zei toevallig bij mijn laatste consult nog hoe ontzettend netjes mijn tanden waren (en dat is lang niet zo geweest met mijn slechte gebit). Ik had zelfs ook geen - hoe heet dat ook alweer - wat ze bij velen standaard na een controle er af krabben??

De tandarts zei toen ik verbaasd reageerde en vertelde over mijn irritatie naar die elektrische tandenborstels en nu goedkope handtandenborstels dat hij het vaker ziet gebeuren. Veel mensen vertrouwen onterecht op de fantastische werking van zo’n elektrische en poetsen dan minder lang of minder grondig dan mensen die wat onzeker zijn of alles wel goed schoon is (zoals ik ;)) en poetsen dan wat langer en grondiger.

Ik ga niet weer zo’n duur ding kopen ;)

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Mijn tandarts adviseerde om de meest eenvoudige sonicare te kopen.

Ik ben erg tevreden over. Voor de kinderen heb ik er ook een gekocht toen er een aanbieding was bij de trekpleister.

Ik heb de laatste keer bij de tandarts bijna geen commentaar gehad.

Ze maken veel minder herrie . Aan het trillen moet je even wennen maar het kriebelt al snel niet meer.

Borsteltjes koop ik op internet veel goedkoper en deze passen prima

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Goh misschien is die Sonicare dan wel iets voor mij. Ik heb een Oral B maar die gebruik ik niet vaak omdat ik overgevoelig ben voor geluid en dat geluid slecht kan verdragen.

Waar kopen jullie daar borsteltjes voor? Want voor Oral B kun je op veel plekken goedkopere borsteltjes kopen.

12. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Tandsteen?

maartje84 vindt dit leuk.
  13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dank u!
    Dat was het woord waar ik niet op kon komen :roflmao:
    Iets met op het puntje van mijn tong ;)

wishfulthinking vindt dit leuk.
  14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je kunt trouwens op een Oral B ook een grotere poetskop zetten. Ik heb een kleine ronde maa mijn man poetst met de TriZone kop, die is net zo groot als een normale tandenborstel en daar mag je ook heen en weer mee borstelen.

15. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Sorry dat ik niet gereageerd heb.
    Dank jullie wel voor de gedeelde ervaringen.
    Ik ga dan toch voor een sonicare.
    Nu nog een leuk geprijsde vinden.
    Met de hand poets ik minder lang dan de geadviseerde 2 min, alleen maar handig dus zo’n timer erop.
    Nogmaals dank voor jullie reacties.

Deel Deze Pagina