Ik weet het even niet meer. Sinds een paar dagen zijn we met de omneo voeding gestart, omdat Joep (nu 8 weken) zo moeilijk poepte. Voorheen kreeg hij de Friso standaard 1. Deze voeding maakte ik altijd voor 3 flesjes tegelijkertijd. Dus 450 afgekookt, handwarm water, 15 schepjes en dat samen in een maatbeker, afgesloten in de ijskast.Dat vind ik wel handig, omdat Joep maar 150 cc mag, en als je het per flesje maakt, krijgt hij 165 cc binnen. En heel vaak heeft hij de fles leeg, voordat we op tijd waren om bij 15 cc te stoppen. Als het dan tijd was voor de fles, vulde ik die tot 150 cc, 1 minuutje in de magnetron en klaar! Maar nu weet ik niet of dat ook mag met de Omneo voeding. Ik kan op het pak daar niks over terug vinden. Kunnen jullie mij helpen?
Vaag heb ik ergens in mijn achterhoofd iets hangen dat het niet mag ivm de eiwitten in de voeding. Degene die er voor zorgen dat de ontlasting soepeler gaat. Die zouden dan te lang staan waardoor ze hun werking verliezen. Maar ik weet het niet helemaal zeker... Anders moet je even met Nutrilon bellen dan weet je het zeker. Anders zou je ook nog gewoon 150cc en 5 schepjes kunnen doen en er dan 15cc van weggieten. Is er een bepaalde reden dat hij geen 165 mag hebben? Als hij het gewoon opdrinkt en er verder geen last van heeft zou ik niet al te moeilijk doen. Ik heb bij Jelle altijd gewoon met 30cc opgehoogd en hij had nooit klachten. (Dan niet alle flesjes tegelijkertijd maar eerst dat flesje waarbij hij nog honger had en zo verder)
We zijn net pas naar 150cc gegaan van 135cc. Ineens naar 165cc is dat niet een beetje een grote stap? Ik zal inderdaad eens met Nutricia bellen over het klaarmaken. Bedankt voor je reactie!