hier in den haag is dat ook helaas, minimaal 2 dagen. In s'gravenzande (daar woont een vriendin van me) is het ook mogelijk voor 1 dag. zou dat met stad/dorp te maken kunnen hebben?
ik neem brusje 2 dagen mee naar het kdv waar ik werk en hij/zij zal het 1 e jaar bij mij in de groep blijven ( handig ivm de borstvoeding ) en 1 dag gaat oma oppassen, die dan ook gelijk de opvang van luca buiten school als ie 4 jaar is. Bij ons op het kdv kan het ipc voor een halve dag maar dan moet je je wel afvragen wat je een kind aandoet vind ik.....
mijn man werkt 40 uur in ploegen, ik werk er 24. als hij tot bijv 14.00 moet werken, werk ik van 15.00 tot 20.00. Zo vul ik mijn weekje werken in aan de hand van zijn rooster... mijn moeder past ook zoieso wel 1 dag op, dan kan ik een volle dag werken en kom ik dus eerder aan mijn 24 uur..
mijn mannetje blijft gewoon volledig werken (doordeweeks niet thuis) en ik zelf ga 16 uur werken ,(misschien wel minder uur als me die 16 uur nog te veel wordt maar volledig stoppen doe ik ook niet , wil wel onder de mensen blijven) dus onze kleine meid gaat 2 a 3 ochtenden in de week naar oma ..(mijn moeder) vindt ze heeeeeeelemaal niet erg.. ze zal zo apetrots zijn..oma achter de wandelwagen .. ja die wordt helemaal vertroeteld !
wow, wat veel meiden die werken zeg! Ik wil zelf de eerste paar jaar thuis blijven. Als de kleine dan naar de basisschool gaat, wil ik misschien parttime gaan werken, maar de eerste paar jaar wil ik zeker thuis blijven. Mijn man die werkt wel 40 uur per week en blijft dit ook na de bevalling doen.
Ik ben jaloers op al die opa's en oma's die kunnen oppassen! Echt ontzettend balen dat mijn ouders en de moeder van mijn man allemaal zo ver weg wonen... Zijn moeder is gepensioneerd en mijn moeder had graag op de woensdag opgepast...
Oma ... Ik ben 2,5 dag niet thuis (school+stage) mijn vriend gaat 4 dagen werken en 1,5 dag gaat de kleine naar mijn moeder
Ja, ik zou ook wel de eerste jaren thuis willen blijven bij de kleine.... maar dat moet financieel natuurlijk ook wel kunnen! Hier wonen beide oma's lekker dichtbij, vandaar dat het oppassen geen probleem is. (daarnaast vinden ze het natuurlijk geweldig, kunnen niet wachten!) Ik hoop dat ik over een tijdje van 3 dagen werken naar 2 dagen kan gaan, dat lijkt me het fijnste. Verder neem ik wel een maand extra verlof na de bevalling, zodat ik lekker 4 maanden na de bevalling thuis ben ipv 3.
Ik ga drie dagen per week werken, maandag, woensdag en vrijdag. En mijn vriend blijft vijf dagen per week werken, waarvan één dag, (de maandag) thuis. En dan gaat de kleine op woensdag en vrijdag naar het kdv. We hebben vorige week al de bevestiging gekregen dat de kleine vanaf 1-4-09 welkom is op het kdv, dus dat is al lekker geregeld. En wanneer we een keer moeilijk zitten willen de opa's en oma's of ooms en tantes altijd oppassen. Groetjes Tamara.
Ik studeer net voor de geboorte af (als alles goed gaat!) en daarna blijf ik voorlopig thuis bij de kleine. Financieel kan dit omdat wij bij mijn ouders wonen en zij ook vinden dat de kleine beter eerst bij mama kan blijven aangezien zij het ook zo hebben gedaan (wow dat klonk echt als een geweldig argument haha, maar ik heb goede herinneringen aan mijn jeugd en wil dat graag doorgeven). En wie weet komt er een oppaskindje bij zodat hij een speelkameraadje heeft overdag. Mijn vriend gaat fulltime werken/studeren.
Ik word een "ouderwetse" thuisblijfmoeder. Ik blijf bij mijn werkgever op 0-uren basis, dus als ze een keer hulp nodig hebben en ik kan/wil werken is dat geen probleem, mits het te combineren is met de werktijden van mijn vriend. Hij werkt in de vol-continu en blijft dat ook doen. Wij zijn dus eigenlijk tegen oppas voor ons ukkie, maar dat komt ook door de ervaringen die ik gehad heb met 2 werkende ouders.
mijn man blijft 40uur pw werken en ik blijf thuisblijfmama en de avonden ga ik verder met nagels zetten
Bij ons is het de bedoeling dat: kindje maandagochtend naar schoonmoeders gaat, maandagmiddag ben ik thuis. Dinsdag naar kinderdagverblijf, woensdag en donderdag ben ik thuis En vrijdag past mijn moeder op. Dit is dus de bedoeling, moet eerst nog met mijn werk zien te regelen dat ik minder kan gaan werken.
Niet,ik ga vrijdag zaterdag zondag werken, van 06:00 tot 14:00 uur, en mn vriend van ma-do en is dan vrijdag vrij voor de kleine. Kleine hoeft dus nergens heen!
Mijn vriend en ik werken allebei in de zorg en dus onregelmatig. Hij werkt 36 uur, ik ga 24 uur werken. Allebei nemen we een vaste vrije dag, ik wekr in de weekenden eigenlijk niet. Blijven er drie dagen over door de week. Maar omdat mijn vriend wel in het weekend werkt en ik maar 24uur zullen hier ook vrije dagen bij zitten. Het zal erop neerkomen dat ons kindje twee dagen in de week naar een gastgezin gaat hier om de hoek. Betrouwbare mensen met dezelfde kijk op opvoeden als ons, moo! Zo krijgen we ook geen ruzie met opa's/oma's die oppassen en het anders willen doen. Maar die wonen ook te ver weg!
Op maandag kdv, dinsdag schoonouders en woensdag mijn moeder. Onze ouders wonen op 40 minuten rijden van ons vandaan, maar komen toch iedere week in alle vroegte naar ons toe, echt super. Donderdag en vrijdag ben ik zelf thuis.
Mijn vriend blijft 40 uur werken, ik ga van 32 uur naar 20. Het 1e jaar zal het 18 uur per week zijn ivm ouderschapsverlof. Mijn vriend werkt overdag en ik 's avonds, dus gelukkig kunnen we zo een heleboel regelen wat betreft oppas. Die paar overbruggende uurtjes kan/wil mijn moeder oppassen, totdat mijn vriend thuis komt. Ik ben heel blij dat ik niet veel omkijken heb naar het regelen van oppas en veel geld bespaar op de kosten van een kdv.
Bij ons is het de boedeling dat mijn vriend 5 dagen blijft werken en ik 4 dagen. Misschien ga ik later 3,5 dag werken, maar dat moeten we op zijn tijd bekijken. Maandag is de kleine bij opa en oma. Dinsdag ben ik thuis. Moensdag naar het kinderdagverblijf. Donderdag en vrijdag naar opa en oma.