Hoe regelen jullie het met je werk?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by diene, May 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    @Diene: ja, dat begrijp ik wel. Het is ook een stuk fijner als je het zo kunt regelen dat je op werk sowieso niet kunnen zeuren :). Dank je voor je felicitaties. Het was inderdaad geen makkie, maar als alles vanaf nu goed gaat, klagen wij nergens meer over :D.

@all: Sorry, even een beetje off-topic, maar ik moet even stoom afblazen. Ik wordt er altijd zo triest en ongeloofelijk boos van als er gezegd wordt dat mmm zh-bezoeken vrijwillig zijn :x :(. Wie dat verzonnen heeft zou je bijna de mmm toewensen...
    Hoe wordt er dan in hemelsnaam bepaald wat dan wel "vrijwillig" is en wat niet?:( en hoe zit het dan met behandelingen die je leven aangenamer maken, maar ook soms niet echt "nodig zijn"? Ik zal er geen noemen omdat ik niet zo lomp wil zijn en mensen wil kwesten, maar ik denk dat we met z'n allen zo een lijst van 25< behandelingen zouden kunnen verzinnen. Ja, de mmm heb je niet nodif om fysiek te overleven, maar heeeel veel andere behandelingen dus ook niet. GRRRRRRRR, sorry OT. Om het meer on topic te maken, dit vind ik dus ook een uitstekende reden om niet over de reden van je ZH bezoeken te praten. Zou mijn baas ooit tegen mij gezegd hebben dat dit niet onder de noodzakelijke ZH bezoeken zou vallen, dan weet ik echt niet wat ik had gedaan (maar mn baan was ik vast kwijtgeweest en een strafblad is ook niet ondenkbaar ;)).

2. AnnieB

AnnieB Lid

May 2, 2011
    17
    0
    0
    Gelderland
    Zowel ik als mijn partner hebben bij het starten van de 1e IVF een mail rondgedaan naar onze collega's.
    Een paar had ik het persoonlijk al verteld maar ik vond het makkelijker zo...Iedereen weet van mijn situatie, heb gelukkig alleen maar positieve reacties gehad en ze steunde me wanneer ik moeite had met de rollercoaster waar ik inzat.

Maar ja dat is natuurlijk voor iedereen verschillend wat te doen bij je werkgever. Wij zijn er in onze privé omgeving ook heel open over, niet om medelijden te krijgen maar gewoon omdat het ons nou ook eenmaal is overkomen...

Wens je iig succes met je beslissing wat te doen en duimendraaien voor de IUI!

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Ja triest he... :x
    Je bent niet verplicht te vertellen waarom je een ziekenhuisafspraak hebt staan en als je denkt dat je werkgever er dus zo vreemd over denkt, moet je de afspraak gewoon niet verder toelichten.
    Lijkt me heel vervelend om op die manier te moeten werken, ik vind het wel fijn dat mijn werkgever rekening houdt met mijn situatie en dat mijn collega's af en toe geïnteresseerd vragen hoe het gaat. Ik houd ze niet volledig op de hoogte, maar wel in grote lijnen.

4. diene

diene Bekend lid

Dec 4, 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Ik wilde even laten weten dat ik het nu een 2 collega's heb verteld en dat ging heel goed. Ze begrijpen het helemaal en zullen waar ze kunnen voor me invalle mocht het nodig zijn. Ik ben dus voor nu best opgelucht en hoop dat het alemaal goed komt.

@ Vacca, Ik woon in limburg en ga bij mij in de buurt naar het ziekehuis. (wil hier liever niet zeggen waar precies) Kom jij ook uit limburg?

Share This Page